Selva de Mar Circular

Selva de Mar-Coll de Sant Genís-Mas Estela-Selva de Mar

Vista del Port de la Selva i del camí per on hem pujat

Aproximació

Aquesta també és una ruta d'unes 3 hores, de les de fer un diumenge al matí en qualsevol època de l'any amb l'avantatge de no haver d'anar massa lluny amb cotxe i poder tornar a dinar a casa.

Per començar l'excursió hem d'anar fins a la Selva de Mar, per tant anirem fins a Llançà i d'aqui direcció Port de la Selva. Poc abans d'arribar-hi trobem a la dreta ben indicar La Selva de Mar. A l'entrada del poble a la dreta trobem un bon aparcament.

La ruta.

Gairebé davant de l'aparcament a l'altre costat de la carretera tenim una entrada a una urbanització. Entrem per aquesta entrada i al cap d'un parell de cases trobem un camí no asfaltat a l'esquerra que hem d'agafar . Aquest camí va pujant a poc a poc i volta la muntanya i aviat ens trobem caminant per sobre de la ribera de Port de la Selva. A l'altre costat de la ribera tenim les muntanyes de la costa de l'Oratori que donen entrada al Cap de Creus, El Torreló, la Muntanya Negra i el Pení.

Coll de Sant Genis al fons, lloc on hem d'anar

Anem pujant per un camí tipus forestal prou ample i en bon estat. Al cap de 3/4 d'hora arribem a un petit coll on veiem a la nostra dreta una part de la vall de La Selva de Mar amb les vinyes del Mas Estela. A l'altre costat de la vall veiem la muntanya de Sant Pere de Rodes. Aqui hi ha un camí que baixa cap al mas que és el que agafarem a la tornada. Nosaltres continuem amun per arribar fins a dalt del coll de Sant Genís on veurem Roses. Ara tenim 2 camins: el de l'esquerra ens porta a dalt de la carretera que va de Roses a Cadaqués i al Port de la Selva. El camí que puja recte ens portarà al Coll de Sant Genís. Des d'aqui no és gaire lluny però la pujada és una mica dura.

Vista de Roses i de la badia de Roses des d'el Coll de Sant Genís

Un cop a dalt del Coll de Sant Genís tenim una vista fantàstica sobre la Badia de Roses fins les Illes Medes. Podriem baixar per aquest cantó ja que hi ha un sender que baixa, aquest ens porta fins a la Torrera, i mes avall al Mas dels Arbres.

El Mas Estela per on he de baixar fins a Port de la Selva

Per tornar hem d'agafar el mateix camí fins al coll on hi ha el camí que baixa cap al Mas Estela. Aquest és un camí ample que en un parell de ziga-zagues en porta fins a baix. Ara hem de travessar les vinyes, a uns 300 metres veiem el mas i el camí hi passa a tocar. Després del mas seguim el camí que ens portarà altre cop a La Selva de Mar, Haurem de travessar el poble per anar a l'aparcament de l'entrada on hem deixat el cotxe.