Sant Pere de Rodes amb Via Pirena

Sant Pere de Rodes - La Vall - Camí de Ronda - Llançà

El 4 de maig del 2014 es fa la segona pujada a Sant Pere de Rodes organitzada per Via Pirena. Es puja des de tots els pobles del voltant, i al cim hi ha jornada de portes obertes i visites guiades tant a Sant Pere com a Santa Helena (que ara el poble es diu Santa Creu de Rodes i l’església de Santa Helena).

La ruta.

Sortim de l’oficina de Turisme de Llançà direcció coll del Perer. Arribats aquí descansem per agafar forces i continuem la pujada cap a la nostra dreta. En aquest tram és des d’on es veuen les millors vistes sobre Llançà, la Vall, i cap el cap de Creus. Ara puja de valent però en poc més de 20 minuts som a dalt. Aprofitem per descansar i esmorzar una mica. A partir d’aquí agafem una pista direcció sud que ens porta a l’aparcament de Sant Pere.

Santa Creu de Rodes i l'església de Santa Helena

Visitem Santa Helena on ja hi ha molt d’ambient i continuem cap a Sant Pere. Podem visitar la plaça on hi ha sardanes. El claustre, i com no l’església. Pugem cap a la muralla i fem una canya al bar. Entre tots decidim de no pujar a Sant Sebastià i decidim que baixarem cap al poble de La Vall. Queda oberta la possibilitat de tornar al coll del Perer des d’allà o baixar a mar encara que sigui més llarg.

Sardanes a la plaça de Sant Pere de Roda

Claustre de Sant Pere de Rodes

Vista de Sant Pere de Rodes des del camí de baixada

Vista de la Vall des del camí de baixada.

Arribem al camí de ronda entre Llançà i Port de la Selva. Vista cap al nord amb les muntanyes de Portbou al fons.

Deixem Sant Pere de Rodes baixant per el camí que surt de la font de l’abat, per cert ara tancada. Arribem a la carretera i l’hem de travessar per agafar el camí a l’altre cantó. Un camí de baixada molt agradable i on respira antiguitat a cada pas. El sol comença a apretar de debò i per sort arribem al poble de La Vall. Busquem la font que es un lloc molt agradable a l’ombra i on podem descansar, menjar i beure. A hores d’ara ja hem decidit que pujar al coll del Perer és massa dur per la calor que fa, baixarem cap a mar.

Sortim de la font i ens dirigim cap avall seguint les marques que ens indiquen Llançà i Port de la Selva. Es un sender força ombrívol i amb molt poca pendent que baixa a l’esquerra de la ribera cap a mar. Travessem la carretera i a l’altre cantó baixem al costat d’un càmping i arribem al camí de Ronda. Ens toca agafar-lo cap a l’esquerra. Realment el camí es molt agradable, molt urbanitzat i molt fàcil que és el que ja necessitem. El vent ha girat a gregal i ens refresca i ens fa adonar que portem una bona solellada.

Fem tot el camí de ronda i al arribar a l’altura del Cau del Llop busquem la carretera i agafem un carrer que ens porta cap a la Vila per no haver d’anar fins al port.

Ja només ens queda trobar un bar i el cotxe.

Excursió feta amb gent de Salvem Querroig: Enric, Fabianne, Jacqui, Joan, Stéphane, Jordi, Antònia.