Portbou - Banyuls

Portbou – Banyuls

Camí del music – coll de la Farella – Coll de Cervera – Banyuls

Aquesta ruta ens porta de Portbou a Cervera i a Banyuls per el camí del music (sense accent a la u). No és el camí més ràpid per anar a Cerbere ja que el més ràpid es el que passa per el coll de Balitres, però per anar a Banyuls segurament sí que ho és. Després del coll de Cervera anirem a buscar el camí WB que ens baixarà fins a Banyuls.

Sortim de Portbou remuntant la riera fins arribar a l’altura del tennis. Allà hem de travessar la riera i passar una tanca. 30 metres més enllà, després d’una corba a la dreta hem de buscar a la nostra ma esquerra un petit sender que puja. Aquest és el camí del music que ens porta a l’hort de’n Mallol i més amunt al coll de la Farella. Segurament es un camí molt perdut, ja que no s’hi passa gaire.

Anem pujant a poc a poc fins que en 20’ arribem al corral de la Pedra Destal, ara en ruïnes i abandonat però anys enrere hi havia vivenda i un corral per guardar-hi algunes cabres i xais. A partir d'aquí el camí ja no puja tant i més aviat va planejant. Agafem un tram d’una forestal que han fet recentment fins que arribem a una corba a la dreta molt pronunciada. Aquí mateix busquem el caminet que ens ha portar cap al fons de la vall. Ara va planer sobre una feixa de pedres gairebé fins a l’hort. 20 minuts més i som a l’hort. Hem de tenir en compte que en aquest hort que ara està molt perdut i rodejat de mimoses hi ha un pou que ens pot anar molt bé si necessitem refrescar-nos a l’estiu. També trobem ombra que podriem necessitar.

Darrera l’hort continua el camí que ara puja de valent fins al coll durant uns 20 minuts. Una vegada a dalt podem veure tota la vall de Cervera. Veiem un camí cap a l’est que passant per la carena ens porta al coll de Balitres. Direcció W tenim el camí que puja cap a Querroig. A la banda de Portbou tenim una forestal que puja del mas Bodallers, passa per aquest coll i continua cap a Belitres, aquest a mitja altura de la muntanya.

Nosaltres agafem la forestal que vé de Cervera i ens puja fins el coll de Cervera que ja veiem a l’altre costat de la vall. Ho sabem perquè hi ha la torre de les aigües que es veu clarament i el pic Joan.

D’aquí al coll de Cervera podem tardar 40 minuts ja que el camí es llarg i fa sempre una lleu pujada. Ara tenim una vista sobre Cervera i a l’altre costat del coll veurem Banyuls. Podem anar a visitar la torre de les aigües. Es interessant visitar el menir de la Pedra Dreta que trobarem 10 minuts després.

Una vegada al coll de Cervera baixem direcció Banyuls per una pista no asfaltada. Podem continuar sempre per aquesta pista i anirem a parar al barri del Puig del Mas, o bé després de la primera corba a la dreta podem buscar el camí WB que també ens portarà al Puig del Mas més ràpidament. La referència per trobar aquest camí és una torre d'alta tensió que es veu de lluny i ens indica que hem de baixar a tocar-hi. Després el camí entre vinyes no té pèrdua.