Banyuls - La Jonquera (GR-10)

Banyuls – La Jonquera (Pel GR-10)

Aproximació

Per fer aquesta ruta hem d’anar primer fins a Banyuls, ho fem amb tren .

Aquesta ruta és més ràpida i no tant dura com el GR-11 que he explicat abans perquè la pujada des de Banyuls no és tant dura com la de Portbou i ens plantem ràpidament a dalt del Salifort, mentre que des de Portbou abans no hem arribat al coll de Banyuls i hem pujat el Salifort ja necessitem al menys 5 hores.

El camí

Comencem a caminar a prop de l’estació de Banyuls i comencem a pujar suaument direcció W per un camí que ens porta al coll de Gascons. Aquí ja veiem cap on hem d'anar. El GR-11 ens marca pujar per un sender però també podem optar per seguir la pista i anirem al mateix lloc. A partir d’aquest coll el camí és el mateix que el d’anar a les Barraques de les Colomates.

Descans al coll de Vallauria

Així doncs, anem fins al coll de Vallauria des d'on veiem tota la vall del Riembau a la nostra esquerra. Hi ha un sender marcat amb vermell i blanc a l'esquerra del coll que puja per el camí de l'aigua. Al cap de 20 minuts el camí es bifurca i el GR puja per l'esquerra mentre que nosaltres seguim rectes pujant i voltant la vall. Passem un parell de recs, el túnel i al cap de 1 hora arribem al coll de Verderol. Tenim la torre de la Massana davant nostre però nosaltres girem a l'esquerra per anar cap a les Colomates. Un cop a les Colomates podem aprofitar per descansar una mica i aprovisionar-nos d’aigua de la font i visitar la zona que és molt maca. Fet això continuem i hem de buscar el camí que passa a uns 20 metres per sota de la carena, així doncs pugem per trobar aquest camí. Es un camí molt fressat i el seguim fins al refugi de la Tanyareda tal com dèiem a la ruta del GR-11.

Prop de les Barraques Colomates enmig d'un bosc de faigs

Igualment com vam fer l'any passat anem a dormir al refugi del Coll de l'Oullat, i per arribar-.hi voltem el Pic Neulós pel cantó sud i baixem durant 20 minuts fins al refugi.

Font de la Tanyareda

L'endemà decidim que si bé l'any passat vam baixar per la carretera que ens porta al Portús, aquest any anirem a buscar el GR-11 pel cantó català. O sigui que sortim del refugi per darrera direcció sud , i anem a buscar la carena que tenim davant nostre.

Refugi de Santa Llúcia

A partir d’aquí abandonem definitivament el GR-10 i baixem per el cantó català. Com que fa mal temps i ha començat a ploure anirem a buscar el refugi de Santa Llúcia on ens podrem refugiar i descansar una mica.

Hem arribat a Santa Llúcia totalment molls i hem de fer foc i recuperar-nos una mica. Tenim temps i planegem de baixar per el GR-11 fins a la Jonquera. No té pèrdua ja que el camí està molt ben marcat amb marques vermelles i blanques.

Un cop a la Jonquera agafem un taxi fins a Figueres, i tren cap a Portbou.