Passavets - Les Agudes

FONT DE PASSAVETS – LES AGUDES – EL TURÓ DE L'HOME – PASSAVETS

Dades generals de l'excursió

Excursió al massís del Montseny. Caminem sempre sota bosc de faig i fem els cims de les Agudes i del Turó de l'Home. Dues fonts: Passavets i Briançó. Baixem per una altre ruta més cap al sud que ens acosta a l'avetosa i fa que sigui una ruta circular. Es una excursió clàssica del Montseny i una de les més maques i espectacular. Es pot fer en qualsevol època de l'any.

Aproximació.

Per anar fins la Font de Passavets hem de sortir de Portbou i agafar l'autopista fins a la sortida de l’aeroport. Allà agafem l’eix transversal direcció Vic i sortim a la sortida de Viladrau. Abans d'arribar a Viladrau tenim una cruilla a l'esquerra que diu direcció Sant Marçal, Santa Fe. Al cap de uns 6 kilòmetres arribem a l'aparcament de la font de Passavets.

Caracteristiques tècniques

Durada : 3 hores i mitja

Desnivell : 550 metres

Distància: 8 kilòmetres i mig

Dificultat: FÀCIL. Ho pot fer pràcticament tothom. El desnivell se supera sense dificultats per camins de desboscar, prou amples i poc costeruts.

A la font de Passavets

Descripció del recorregut

Sortim de la Font per un camí que puja paral.lel al rec de Passavets a la dreta de la font. De seguida deixem a l'esquerra el camí per on arribarem de tornada i continuem amunt seguint el rec. El camí ens porta a travessar el rec al cap de uns 15 minuts. Hem de tenir en compte que pujarem per un camí de desboscar fent ziga-zagues i hem d'estar al tanto per si trobem marques que ens portin a fer dreceres. Pot semblar perdedor però si sabem on anem no ho és pas. Quan el bosc s'aclareix veiem l'avetosa al sud a l'altre costat del rec i això ens anirà guiant com a referència.

Fem una llarga caminada direcció nord fins que unes marques ens indiquen una drecera a l'esquerra. Al cap de poc arribem a la font de Briançò on aprofitem per fer una parada. El camí que continúa l'hem de buscar per sobre de la font cap a la dreta i ara el camí puja una mica més i no es tant ample. Es el tram més dificil. Al cap de mitja hora el bosc s'acaba i ja arribem a dalt. Som al coll de les Agudes. Ara tenim el cim de les Agudes a la dreta i ja veiem el Turó de l'Home a l’esquerra. Ens queden uns 10 minuts de pujada per arribar al cim de les Agudes (1710 metres). Allà hi ha una creu amb la senyera i a prop hi ha un rellotge de sol amb una caixa on hi ha un llibre per signar.

El cim de les Agudes amb molta boira

Un cop fet aquest cim tornem endarrera per un bon camí carener. Al cap de poc el camí ens porta per el cantó est i passa a uns 10 metres de la carena. Així al cap de mitja hora arribem al Turó de l'Home (1706 metres) Aqui s'hi arriva amb cotxe i hi pot haver força gent que pugen a peu amb bici o amb cotxe.

El camí de baixada es veu molt clar des del Turó de l'Home cap avall direcció sud-est per sota del puig de Sesolles.

Aviat el camí s'endinsa al bosc de faig altre cop i sense dificultats anem baixant durant una mica més d'una hora. Arribem a la font de Passavets just al punt on haviem sortit.

Llarga baixada enmig d'una feixeda fins a la font de Passavets

Altres dades:

Escursió feta el dia 26-09-2010

Xavi, Jaume, David i jo

Arribem a les 10 del matí. El dia amenaça pluja i a dalt hi ha un bon núvol de boira que no ens deixarà veure res. Llàstima, però tenim sort i la boira escampa quan som a dalt i ens deixa veure les vistes magnífiques