Colera - Molinàs circular

Molinàs i al fons la Coma de l'Infern

Colera -Molinàs - Castell de Molinàs

El punt de sortida d'aquesta excursió circular és a la riera de Colera poc després de l'entrada on hi ha un bon lloc per aparcar.

Molinàs i al fons les Orelles de la Mula

Aquesta excursió no té cap dificultat ni risc de perdre's. Remuntem la riera per el camí entre vinyes i oliveres. Al cap de 40 minuts, (uns 3 kilòmetres) arribem a Molinàs, poble totalment abandonat on encara es conserven algunes cases. A l'entrada del poble tenim el molí i poc després el quartel de la guardia civil. Al fons del camí, al rec hi ha una font. El camí que va a la dreta al fons de la vall ens portaria al mas Taragona i cap a Portbou o bé cap a la Coma de l'Infern.

Castell de Molinàs

Nosaltres travessem el rec cap a la dreta i pugem direcció el Castell de Molinàs. També totalment en runes.

Seguim pujant i ara la pujada es més dura durant uns 30 minuts fins arribar al camí que vé de Colera. L'agafem a l'esquerra i baixa continuament fins arribar a la carretera entre Colera i Garbet.

Vista del camí de baixada amb Colera al fons. Una curiosa entrada de boire de mar.

Els camins que podem trobar a l'esquerra no son gens fàcils per arribar a la ribera casi sempre moren abans. El que si podrem trobar és un camí que baixa cap a Garbet.

Travessem la carretera i baixem per un sender per darrera el camping. Poc després trobem una bona font per refrescarnos i ja sóm a la plaça de Colera.

Després de prendre una cervesa hem d'anar a buscar el cotxe, és lo més dur.