Сицилия - Катания, Етна, Таормина

Аз и моето семейство посетихме това невероятно място по време на тазгодишната пролетна ваканция.

Полетът ни беше към обяд и след около час и половина-два вече бяхме пристигнали в Катания. Изживяването, по време на полета, беше много вълнуващо, тъй като ми бе за първи път!

На летището ни чакаха наши близки, които ни закараха до хотела, разположен в стария център на Катания, в който бяхме отседнали през останалите дни от престоя ни. Времето, след като пристигнахме, беше едновременно задушно и дъждовно.

Първите ми впечатления бяха хаотичното шофиране на местните, многобройните скутери, управлявани дори и от непълнолетни, състоянието на пътищата, малките размери на автомобилите и големият брой емигранти, разхождайки се по улиците.

Изгледът от нашия апартамент

След като се настанихме в хотела, бяхме поканени на обяд у тях. Там опитахме традиционна за района пица, която беше с много тънко тесто, и сандвичи с прошуто, които наистина бяха много вкусни! Така свърши първият ни ден от престоя.

Вторият ден бе ден за опознаване, като първо решихме да се разходим из центъра.

Порта “Гарибалди“

Главната улица на центъра

Там имахме възможността да посетим основните архитектурни забележителности, разположени на Пиаца дел Дуомо - Катедралата "Света Агата" и Църквата Сан Николо ал'Арена.

На снимките: Катедралата "Света Агата"

Там имате възможността да закупите билет, с който можете да се изкачите по спираловидно построени стълби до покрива на църквата, където се открива спираща дъха панорама на града и пристанището.

Това обаче не са единствените атракции, които може да посетите там. Намиращ се в самото сърце на Катания, Пиаца дел Дуомо е създаден от човека, който е планирал целия град – Батиста Вакарини. Тук можете да видите достатъчно барокови паметници на културата, датиращи от златните години на Катания. Първият от тези паметници е Фонтана дел‘ Елефанте, създаден през 1735г.

Фонтана дел‘ Елефанте

При южната страна на площада се намира не по-малко внушителният Фонтана дел‘Аменано. Водата се спуска от най-горната част на фонтана, оформяйки красиви водни полуокръжности.

На северната страна на площада са разположени Палацо дели Елефанти (днес кметството на града) и Палацо Сенаторио.

На снимките: Палацо дели Елефанти; Палацо Сенаторио

Третият ден вече беше ден за първата екскурзия, а именно до Таормина. Таормина е град, разположен на източния бряг на остров Сицилия в провинция Месина. Интересен факт е, че е изграден на хълм, от който можете да видите невероятни гледки към морето.

Първо се отправихме към автогарата, откъде си закупихме билет до града. Пътувахме около час и половина, след което директно се отправихме към центъра на града. Неусетно стигнахме и до площад 9-ти април (Piazza IX Aprile) – главният площад на стария град. Площадът носи името си на датата, на която Гарибалди е пристигнал в Сицилия. Въпреки че, в действителност той е пристигнал месец по-късно, тази дата остава паметна за сицилианците. От площада се откриват великолепни гледки към Йонийско море. Посетихме също и Църквата Сан Джузепе в бароков стил.

По-късно отседнахме в една местна пицария. Трябва да си призная, че никога дотогава не съм пробвал по-вкусна пица!

На снимките: части от центъра и гледка от главния площад на града.

Мога да кажа, че това е един наистина приказен, колоритен и романтичен град. Препоръчвам силно, ако имате път натам!

Когато говорим за Сицилия, първото нещо за което се сещаме е вулканът Етна. Имахме предварителна резервация с гид, който през цялото време ни разказваше истории, свързани с произхода и изригванията на вулкана. Вулканът е наречен още от местните ,,щедрата майка“. След като пристигнахме, имахме четири опции за преход – с лифт, с електрически колела (за опитните), с джипове или разходка из кратерите с гида. Не се качихме с лифт и джипове до по-високо, но кратерите Силвестър ни допаднаха. А и гледките бяха прекрасни. Етна беше благосклонна и ни се откри в цялото си великолепие. Често върхът е забулен в облаци и мъгли, но този ден слънцето огряваше кафяво-черните вулканични хребети. Кратерите на изгасналите вулкани ясно се очертаваха, а жълто-зелени треви вече завземаха по-ниските склонове, сякаш да покажат възраждането на живота дори и след като всичко е било изпепелено.

След двучасова разходка из Етна, потеглихме по южния склон на планината, където вече имаше растителност. По пътя спряхме, за да разгледаме пещери, образувани от лава. Във вътрешността ѝ имаше сняг, като температурата там целогодишно се задържа нула градуса.

След това се запътихме към една местност, известна с отглеждането на лимонени дръвчета и производството на вина – Регална. Там посетихме местна винарна, като ни разказаха как те произвеждат вино. Дегустирахме различни, характерни за района сладка, зехтин и вино. Най-интересните и вкусните бяха сладко от кактус, крем от шамфъстък и сладко от чили.

Вечерта, отидохме до един ресторант, разположен в близост до рибния пазар.

Последният ден ни беше свободен, като се разходихме до пристанището на Катания. Това, което ми направи впечатление беше тюркоазеният цвят на водата.

И нашата екскурзия приключи тук. Полетът ни обратно за София беше късно вечерта.

Очаквам с нетърпение следващия път, когато ще посетя Катания отново.