Ксамил - перлата на Албанската ривиера

Отдавна си мечтаех да посетя Албания и тази година, през август месец, тази мечта ми се сбъдна. Мечтаех да отида там, за да се разнообразя - да сменя любимите ми летни дестинации Гърция и Турция. Исках да видя и опитам нещо по-различно от вече познатото.

И така на 12 август отпътувахме за Ксамил, архипелаг в Йонийско море, в Южна Албания. Пътят беше много дълъг - пътувахме с кола от София до Игуменица (границата между Гърция и Албания), където чакахме с часове. След като вече навлязохме в Албания покрай пътя се откриваха живописни гледки, като на места пътят се издигаше до над 1000 метра надморска височина в планините, близо до морето.

В крайна сметка, след около общо 12 часа, пристигнахме в Ксамил. Изморени и недоспали се настанихме в едно малко хотелче, където прекарахме следващите 7 дни.

Първите няколко дни си ги бяхме отделили за почивка и релакс на плажа. Изборът от плажове беше много голям, но и почиващите бяха доста, най-вече италианци, македонци и французи.

На четвъртия ден от нашия престой решихме да посетим Националния парк „Бутринт“, който се намира на по-малко от 5 км от Ксамил.

Паркът ме възхити с множеството си останки от различни времена и с неописуемата си природа.

Интересен факт е, че е част от списъка на ЮНЕСКО за световно културно наследство.

В същия ден се отбихме и до един от другите албански курортни градчета, а именно Саранда. Там се разходихме по крайбрежната и се качихме до крепостта над града, където си направихме красиви снимки.

Последната ни вечер в Албания решихме да похапнем в типичен албански ресторант. Пробвахме традиционни за албанската кухня ястия - пълнени чушки (досущ като нашите на вкус), запечено сирене с чушка, лук и зехтин

крехко пилешко, полято с йогурт сос, поднесено с лимон и препечени филийки със зехтин и билки

и два вида албански пай- единият с лук и домат, а другият с праз.

Всичко беше много вкусно и съжалих, че не пробвах традиционната им кухня по-рано.

На следващата сутрин тръгнахме обратно за България.

Със сигурност ще запомня тази моя почивка…