Ga naar het inlogscherm van FirstSpirit (zie onderstaande screenshot)
Zeg het volgende:
Een pluspunt van FirstSpirit er twee clients zijn.
JavaCliënt: De JavaClient is bedoeld voor redacteuren, mensen die hun beroep hebben gemaakt van het intranet. Om de JavaClient te kunnen gebruiken moet je Java geïnstalleerd hebben.
WebClient: De WebClient is bedoeld voor 90% van de gebruikers, bevat een eenvoudige interface en draait volledig in de browser.
Het voordeel van twee clients is dat de gemiddelde gebruiker niet wordt vermoeid met allerlei functionaliteit die hij toch niet gebruikt.
Naar mijn mening kan de WebClient nog wel wat verbeterd worden:
De huidige versie (4.2?) maakt nog niet optimaal gebruik van de mogelijkheden die HTML5 biedt.
Het huidige menu is niet meer van deze tijd.
Verder zou de gebruiker niet geconfronteerd moeten worden met het onderscheid tussen inhoud en structuur.