Akcja Czysta Jura 2017

opublikowane: przez Dorota Klar

Miło nam poinformować, iż znamy już datę i miejsce tegorocznej edycji "Czystej Jury".
Dzięki wsparciu Włodarzy Gminy Janów, tym razem spotkamy się w Siedlcu koło Złotego Potoku. Sprzątać będziemy przede wszystkim Pustynię Siedlecką, okoliczne lasy i polany oraz jaskinie. Rozpoczęcie sprzątania odbędzie się w SOBOTĘ o godzinie 14.00 na Pustyni Siedleckiej (w pierwszej informacji została błędnie podana niedziela za co przepraszamy!)
Również w tym czasie, po rozdaniu pamiątkowych dyplomów, zapraszamy wszystkich klubowiczów jak i sympatyków klubu na ognisko integracyjne, która także odbędzie się na Pustyni Siedleckiej.
Wkrótce pojawi się więcej informacji, a póki co zapraszamy chętne kluby i osoby niezrzeszone do zgłaszania swojego uczestnictwa pod adresm poczta.kks@gmail.com

Wyjazd kursowo - klubowy

opublikowane: 29 mar 2017, 02:31 przez Dorota Klar

Już w najbliższą sobotę ruszamy z pierwszymi zajęciami praktycznymi nowego kursu. Wszystkich kursantów prosimy o przybycie o godzinie 9.00 do Podzamcza (koło Ogrodzieńca) na Górę Birów,

Zapraszamy również wszystkich klubowiczów do uczestniczenia w wyjeździe. W planach spacery, wspinaczka oraz wieczorne ognisko integracyjne. Do zobaczenia!

KURS TATERNICTWA JASKINIOWEGO

opublikowane: 17 mar 2017, 03:27 przez Dorota Klar   [ zaktualizowane 17 mar 2017, 03:34 ]

Katowicki Klub Speleologiczny informuje, że w czwartek 23.03.2017 o godzinie 18.00 w siedzibie klubu odbędzie się pierwszy wykład nowego kursu. tematem wykładu będą Węzły - zastosowanie, wady, zalety i poprawne wiązanie. Zapraszamy wszystkich kursantów!

Walne Zebranie Członków KKS

opublikowane: 27 lut 2017, 09:24 przez Łukasz Kuc

walne zebranie

Informujemy iż dnia  30 marca o godzinie 19, w siedzibie klubu przy ulicy Topolowej 3 w Katowicach odbędzie się:

Walne Zebranie Członków
Katowickiego Klubu Speleologicznego.

Na spotkaniu poruszone zostaną następujące kwestie:
- udzielenie absolutorium zarządowi,
- sprawozdanie finansowe za rok 2016,
- omówienie planów na kolejnych rok działalności.

Wszystkich członków klubu zapraszamy do licznego, aktywnego udziału w zebraniu.

Spotkanie organizacyjne kursu Taternika Jaskiniowego

opublikowane: 9 lut 2017, 02:07 przez Łukasz Kuc   [ zaktualizowane 9 lut 2017, 02:12 ]

Dnia 22 lutego (środa), o godzinie 19:00, w siedzibie naszego klubu na ulicy Topolowej 3
w Katowicach (po wejściu do klatki prosimy kierować się do piwnicy), odbędzie się

Spotkanie Organizacyjne Kursu Taternika Jaskiniowego

serdecznie wszystkich zainteresowanych zapraszamy do udziału,
na spotkaniu omawiany będzie szczegółowo program i zakres kursu,
czas trwania oraz ilość i wstępne terminy wyjazdów.
Odpowiemy także na wszelkie pytania.

Do zobaczenia!

relacja z wyjścia do Wielkiej Litworowej

opublikowane: 25 lis 2016, 04:51 przez Jacek Szczygieł   [ zaktualizowane 9 lut 2017, 02:13 przez Łukasz Kuc ]

Po kilku latach jesiennej aury towarzyszącej listopadowym wyjściom w Tatry, tym razem długi weekend przywitał nas śnieżnym krajobrazem. Planowaliśmy wyjść wysoko – do Wielkiej Litworowej, więc śnieg nie był naszym sprzymierzeńcem. Nasz dwuosobowy skład nie był zbyt rozchodzony po sezonie więc pomimo pozornie ambitnego planu, podeszliśmy z dużym dystansem do naszego celu, a było nim dojście gdzieś do Śnieżnej. A gdzie dokładnie? Gdzie stwierdzimy, że na dziś wystarczy. Itak założyliśmy, że zawracamy maksymalnie po 10 godzinach od wyjścia z bazy, bez względu na to do którego punktu dotrzemy.  O 7.30 ruszamy z Gronika i ok. 9.30 ściągamy czekany z plecaków przy zejściu ze szlaku na Czerwonym Grzbiecie. Tylko jakoś w tej bieli wszystko wygląda tak samo, ścieżki brak, widoczności z resztą też, no ale jak nie my to kto. Doszliśmy mniej więcej w okolice otworu i tak krzątaliśmy się ze 30 minut po tych szarych skałkach w szarej mgle. Aż dotarli do nas koledzy z KW Katowice również zmierzający do Litworki – mieli GPS. Oczywiście okazało się, że byliśmy pół godziny wcześniej tuż przy otworze, ale w tym mleku znane nam skałki nabrały innych kształtów. W efekcie przebrani i gotowi do działania byliśmy dopiero przed 12. Dość liczna ekipa z KW puściła nas przodem i tak po niecałej godzinie wyciągnęliśmy plan jaskini w Sali pod Płytowcem – stąd do połącznia teren był nam nieznany. Do strzałki „Magiel” pod IV Płytowcem plan i opis były wyciągane prawie co zakręt. Zsuwając się Maglem już wyobrażałem sobie tę walkę jaka nas czeka w górę. Do Elektromagla doszedłem kiedyś od dołu więc plan można było porzucić – niestety wiedziałem co mnie czeka. Leżąc na ostatnim wystającym kamieniu w Szczelinie Agonii, jeszcze na sucho, zapytałem siebie na głos „na pewno chcesz to zrobić?”. Odpowiedział mi Gucio „po to tu przyszedłeś”. No i z czym tu dyskutować. Potem jak to w krokodylu – mokro i ciasno, raczej nie zimno, systematycznie bez napinki do przodu. Lądujemy na biwaku o 14.45. Baton, woda i kalkulacja: w dół poszło błyskiem ale w górę będzie rzeź w tym maglu, i jeszcze ta zima na powierzchni, a w ogóle to co tu szukać wymówek, do dna i tak nie mieliśmy iść tylko po prostu się przejść – wracamy. W górę również szło sprawnie. Jeszcze tylko zmoczyć drugi bok w Lagunie parę szybkich ruchów w Elektromaglu i chwile po 16 uzupełniamy kalorie pod Maglem. Tu już szybko nie było, nie było też tak strasznie jak mi się wydawało, w końcu takich szczelin jest sporo, tylko ta jest po prostu dłuższa. Powyżej IV Płytowca okazało się, że znowu musimy sięgnąć do planu.  Labirynt miedzy wantami w końcu nas wypuszcza i z radością wpinamy się w linę: koniec trudności teraz tylko tępe je... Na trawersie nad Studnią Flacha doganiamy ekipa z KW, Chłopaki zaopatrzeni w termosy, znów nas puszczają przodem. Nawet nie wiemy, o której dotarliśmy pod zlotówke. Musiało być około 19, bo sporo czasu zajęło nam przebranie się i zjedzenie wszystkiego co zostało żeby nie znosić, a po 20 dzwoniliśmy na bazę już z powierzchni gotowi do zejścia. To okazało się być najbardziej stresującym elementem wycieczki. Schodziła z nami dwójka z KW. Dodam tylko że „zima zaskoczyła drogowców” więc kucie lekkimi czekanami stopni w betonie zajmowało sporo czasu, a im bliżej grani tym wiatr się nasilała. Na samej grani prawie przewracał. W efekcie odcinek otwór – zejście do żlebu zajął nam dobrze ponad godzinę. Wtedy ucieszyliśmy się z decyzji o nie schodzeniu głębiej. Powrót w takich warunkach „na solidnym zmęczeniu” mógłby się źle skończyć. O 23.50 zaparkowaliśmy pod naszą bazą u Kasi przy dźwiękach „Kill’em all”.

Fakty: Przejście Jaskini Wielkiej Litworowej do biwaku w Galerii Krokodyla (ok. -480); używaliśmy swoich lin do Sali pod Płytowcem

skład: Jacek Szczygieł i Tomek Chojnacki (Gucio; TKTJ)

czas: ok. 8h w jaskini i 16h auto-auto; zaskakująco długi czas spędzony na powierzchni wynikał ze złych warunków... które nas zaskoczyły :)

Mikołajki w KKSie

opublikowane: 25 lis 2016, 00:09 przez Dorota Klar

Pragniemy serdecznie zaprosić wszystkich klubowiczów i sympatyków na Mikołajki w KKSie!
Już w czwartek 8 grudnia od godziny 18.00 spotykamy się w klubie wraz z najprawdziwszym Świętym Mikołajem!

Dlatego przybądźcie do klubu wraz ze swoimi pociechami, dla których przygotowaliśmy małe co nieco. Dla starszych również znajdzie się niespodzianka.

Do zobaczenia na Topolowej 3!

Uwaga!

opublikowane: 9 lis 2016, 02:09 przez Dorota Klar   [ zaktualizowane 9 lis 2016, 02:12 ]

Katowicki Klub Speleologiczny informuje, że w dniu 10.11.2016 klub będzie wyjątkowo nieczynny związku z wyjazdem klubowym w Tatry. Za utrudnienia przepraszamy!

Spotkanie z Marianem Czepielem

opublikowane: 20 paź 2016, 06:35 przez Dorota Klar

Katowicki Klub Speleologiczny z przyjemnością pragnie zaprosić członków, sympatyków oraz wszystkich zainteresowanych w dniu dzisiejszym tj. 20.10.2016 o godzinie 19.00 do siedziby klubu przy ulicy Topolowej 3 na spotkanie z wybitnym speleologiem, członkiem naszego klubu Marianem Czepielem w trakcie którego nie zabraknie wspomnień związanych z eksploracją jaskiń oraz historią naszego klubu.

Do zobaczenia!

Podsumowanie V edycji akcji Czysta Jura

opublikowane: 14 paź 2016, 01:18 przez Dorota Klar

Z nieskrywaną radością informujemy, iż kolejna edycja akcji Czysta Jura zakończyła się sukcesem! Mimo niezbyt sprzyjającej pogody w sprzątaniu Łutowca wzięło udział 16 osób, zebrano prawie osiemdziesiąt 120-litrowych worków na śmieci, a także kilka opon, komputer, ubikację i kilka innych rzeczy, które do worków się nie zmieściły. Rozdaliśmy kilkanaście nagród rzeczowych dla naszych uczestników. Spędziliśmy miłe chwile przy ognisku i rozmowach do białego rana w jeszcze większym gronie osób. Serdecznie wszystkim uczestnikom, organizatorom, a także włodarzom gminy Niegowa dziękujemy!
Już dzisiaj zapraszamy na przyszłoroczna akcję, na której postaramy się o jeszcze więcej atrakcji. Do zobaczenia za rok!