„ÚJRA TÁNCOLTUNK HATÁRTALANUL” Testvérvárosaink ismét Zircen

2023. augusztus 9-16.

Az Erdélyi Baráti Kör Egyesület – a Nemzeti Együttműködési Alap 2,8 millió forintos, és Zirc Városi Önkormányzat civil pályázati támogatásának, a széleskörű helyi összefogásoknak és a Bakonyi Finnbarátok Köre Egyesülettel partneri együttműködésnek köszönhetően, – újra vendégül látta a baróti és derceni tánccsoportokat Zircen. A 2009-től szinte évenként megrendezett „Újra táncolunk határtalanul” projektünk idei programjaival, hozzá a sokrétű civil vállalásainkkal aktívan kivettük részünket a ZIRCikON városi rendezvénysorozat feladataiból is. Megérte a hónapokig tartó szervezés és a bő két hetes operatív munka, ami számtalan, megismételhetetlenül szép pillanatot hozott a gyerekek, a két egyesület és a közönségünk számára is!

Projektünk változatlan célja Barót és Dercen testvérvárosaink néptánccsoportjainak hagyomány-őrző, értékközvetítő találkozója Zircen, melynek során bemutatjuk az erdélyi és kárpátaljai magyar tánchagyományok gazdag tárházát, és tovább erősítjük a hazai értékekhez, az egymáshoz való kötődést a zirci városnézések, a megyebéli kirándulások, és a tartalmas, ismeretekben is gazdag szabadidős programok közös élményei által – ezeknek köszönhetően a határon túli fiatalok már régóta második otthonuknak tekintik városunkat. Fontos célunk, hogy a határon túl élő közösségek mindig érezzék odafigyelésünket, szeretetünket és folyamatos segíteni akarásunkat. Különösen sokat számítanak az évenkénti  találkozók a Kárpátaljáról érkező gyerekeknek, ahol a tavaly februártól tartó háború kíméletlenül befolyásolja az ott élők mindennapjait.

Kárpátaljai testvértelepülésünk, Dercen 23 fős csoportját augusztus 9-én, szerdán – hosszú vonatozás után – már nyolcadszor vártuk Budapesten, a Nyugati pályaudvaron, onnan a Zirci Városüzemeltetés Kft. különjáratával és a Zirc Kistérségi Szociális Szolgáltató Központ kisbuszával utaztattuk Zircre (sofőrök: Jakab Miklós, Lamszider József). A késő éjszaka megérkező csoportnak a Ciszterci Apátság Zarándokszállásán foglaltunk szobákat, ahol a Patkóból rendelt finom meleg vacsorát Sztana Éva, Müllerné Wenczel Rita és jómagam szolgáltuk fel a fáradt gyerekeknek – utána senkit se kellett álomba ringatni. A csoportvezető Korolovics Valika ezt posztolta már másnap: „Otthonról haza érkeztünk!!! Köszönjük szépen, ZIRC!!!”

Az ukrajnai háború miatt a derceni táncosoknak nemcsak fellépéseik, de próbáik sincsenek, ezért a csütörtöki nap a tudásukat felelevenítő gyakorlással telt a PSZC Reguly Szakképző Iskola és Kollégium ebédlőjében és a Művelődési Házban. A gyerekek elszánt tánc-szeretete és törékeny lelkük az első perctől meghatotta a többszöri hangosításokban nekünk végig segítő finnbarát, Németh István szívét.

A Korolovics Zsolt által vezetett próbák megtették hatásukat, a Derceni „Gyöngyösbokréta” Népi Együttes csodás táncokkal ajándékozta meg az augusztus 10., csütörtök délutáni kiállítás-megnyitóra érkezőket (is). A Bagolyvár különterme adott otthont a Finnbarátok szervezésében, Egyesületünk partnerségével megrendezett kiállításnak, melyben kiváló helyi művészek – Hoffer Ildikó, Kapros Kósa Edit, Szűcs István Miklós, Földesi Barnabás, – valamint a III. Béla Gimnázium Művészeti Szakgimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola tanulóinak alkotásait mutattuk be a közönségnek.

A művészeket és a szépszámú érdeklődőt színvonalas műsorral köszöntöttük: a derceni táncosok, majd Ujvári Ivett és Ujvári László Lehel verses-zenés összeállítása megérdemelten kapott vastapsot.

„Egy eddig soha nem volt időpillanat, zirci kiváló alkotók műveinek páratlan együttállása” – jellemezte megnyitójában a tárlatot Wenczel Zsuzsanna, a Finnbarátok elnöke, aki elmondta, hogy minden műalkotás előtt állva gazdagabbak leszünk, hiszen életet, színt, mozgást, eszmei átlátszóságot, lelki tartalmat érzékelünk általuk, egy rendkívüli kalandban. A derceni táncos fiatalok adták át a kis ajándékokat, amivel a művészeket köszöntöttük, majd egy kellemes fogadás zárta a napot. A kiállításra a Stúdió KB portréfilmeket készített a művészekről, amit folyamatosan nézhettek látogatóink a civil partnerek és a Művelődési Ház teremőrködésének köszönhetően egy hétig nyitva tartó tárlaton – köszönjük a lehetőséget, Bagolyvár!

Csütörtök délelőtti feladatunk volt még a közös erdélyi és finnbarát civil sátrunk felállítása a Reguly Antal Múzeum és Népi Kézműves Alkotóház udvarán, a Zirci Önkormányzati Tűzoltóság segítségével – köszönjük fiúk!

Augusztus 11-12., péntek – szombaton minden elképzelhető formában

aktív civil szereplői voltunk

a „Veszprém-Balaton 2023. Európa Kulturális Fővárosa” támogatásával

és városunk széleskörű összefogásával megvalósított

ZIRCikON fesztivál gazdag programsorozatának

Augusztus 11., péntek reggel Horváth István egyesületi elnök fogadta a zirci szállására megérkező baróti delegációt, és végig ő kísérte Józsa József önkormányzati munkatársat és feleségét, Ildikót.

Egyesületünk képviseletében az előző hétvégén járhattam a Barót Napokon, ahol Józsi – mellettem jobbról a 2. – és családja volt a zirci delegációnk kísérője, – a sok-sok régi barát mellé újabb igaz embereket ismerhettem meg személyükben! Baróti utunkról bővebben:

zirc.hu/application/files/7916/9477/1015/Zirc_es_Videke_16.pdf

Délelőtt Sztana Éva várta a Nagy Kopeczky Annamária és Bódi László vezetésével már ötödik alkalommal Zircre érkező baróti táncosok 20 fős csoportját a Kollégiumnál: a fiatalok a szálláshelyek elfoglalása és pihenés helyett azonnal a Városháza ünnepi fogadására jöttek át – megható pillanat volt a baróti és a derceni táncosok és vezetőik első összeölelkezése.

A testvérvárosi szerződések 1990-1998-2015-ös létrejötte óta már generációk nőttek fel, és mi civilek kezdettől meghatározó szerepet vállaltunk a kapcsolatok ápolásában – most az ünnepi fogadás megvalósításában is a Városházán: az ismét Wenczel Zsuzsa vezette műsorban Dercen táncolt, Ujvári László Lehel énekelt és hegedült. Ottó Péter polgármester üdvözölte a testvérvárosokat, majd azok képviselői is köszöntötték Zircet (Barótról Józsa József és Nagy Kopeczky Annamária, Dercenből Korolovszki Valéria). Végül a találkozások által erősödő barátságról szóló Müller Péter idézetet tartalmazó emléklapot írt alá minden jelenlévő.

Barótról Józsa József és Nagy Kopeczky Annamária --- Dercenből Korolovszki Valéria és Zsolt

Barót, Pohlheim, Dercen, Traunstein, Nivala, Zirc ------ Új baróti barátainkkal Zircen

Az ünnepség után a barótiak be-, a derceniek pedig átköltöztek a Kollégiumba – Bittmann Károly segített autójával a csomagok átszállításában, köszönjük!

Csoportjaink étkeztetését mindvégig a kollégiumi ebédlőben oldottuk meg, köszönjük a Zirci Önkormányzati Szolgáltató Központ konyhájának a gondoskodást!

A Reguly Múzeum udvarán péntek délelőtt berendezett civil sátorban délutántól mutattuk be a két Pro Urbe díjas közösségünk sok évtizedes tevékenységének értékeit: a tárgyi emlékek gazdag tárházát a Kaszás Béla és Németh István által összeállított filmek, fotóválogatások TV-n vetítése, a jó szívvel kínált házi sütemények, gyümölcsök, frissítők, és rengeteg virág tette teljessé. A sátor volt a testvérvárosi bázishely is a barótiak és a finnek számára: egyesületi tagjaink széles körében köszöntöttük őket, vidám beszélgetésektől voltunk hangosak, majd itt búcsúztunk el tőlük. Minkét napon a székely ruhás Molnár Luca, a finnbarát Turi Gézáné Emi és Némethné dr. Bakó Gizus háziasszonykodtak a sátorban, és beosztással tagjaink is kivették részüket a vendéglátásból.

A Finnbarátok a múzeumi helyszínen Brevicsné Anci vezetésével a fellépők, közreműködők, önkéntesek kétnapos ellátásának feladatait is bevállalták – köszönet a Zirci Önkormányzati Szolgáltató Központ konyhájának a finom étkekért!

Baróti barátaink Egyesületünk tagjaival ----- Nivala delegációja a Finnbarátokkal

Délután a Rákóczi tér felújított diákfórumán a Derceni „Gyöngyösbokréta”” Népi Együttes, valamint a baróti Syncron Moderntánc Együttes és Barót Város Néptánc Csoportjának változatos táncszámai kaptak óriási vastapsot a nagyszámú, lelkes közönségtől. Megható volt, ahogy a barótiak az utolsó számuknál népviseletbe bújtak, és táncukat a derceni testvércsapatnak ajánlották. Jól mondta Csizmadia Géza műsorvezető, hogy évtizedek óta nincs zirci nagyrendezvény a határon túli táncosok nélkül!

Derceni „Gyöngyösbokréta” Népi Együttes

Syncron Moderntánc Együttes Barót

Barót Város Néptánc Csoportja

Testvérvárosi táncosaink és vezetőik együtt a felújított Diákfórum színpadán

A Reguly Múzeum és a Zirci Piac között felállított Reguly színpadon kora este zajló ünnepélyes megnyitó se volt szokványos: a köszöntő beszédek után a különböző országokból érkezők és a házigazdák együtt énekelték az Európai Unió himnuszát, Beethoven Örömódáját, majd Kovács Nóri „Szabadon” szóló koncertjének két dala Barót Város Néptánc Csoportjának táncával vált határokon átívelő találkozássá.

Esti szabadprogramként a ZIRCikON Alkotmány utcai nagyszínpadjának parádés fellépői nyújtottak felejthetetlen élményeket a baróti, derceni fiataloknak és a delegációknak is.

Augusztus 12., szombaton a közös civil sátorban egész nap óriási volt a hazai és testvérvárosi forgalom megint, amit a baróti delegációt vezető Józsa József délutáni tojáspatkolás bemutatója tett még gazdagabbá, hosszú órákig nem szabadult az érdeklődők gyűrűjéből. Késő este aztán fájó szívvel bontottuk le a kiállításainkat.

Müllerné Wenczel Rita értékelése szerint: „A Reguly Múzeumban zajló rendezvények tökéletes színhelye volt az árnyas udvar és a környékén szépen kialakított rendezvénytér, a két civil szervezet pedig tökéletes házigazdája volt a területnek. Úgy érzem, hogy a reggeltől-estig való helytállásunkkal méltóképpen kiszolgáltuk az udvarra, ill. a sátorba érkező vendégeket. Ez olyannyira zsúfolt, tömör volt, hogy én pl. egyetlen programot sem láttam, mert állandóan el voltunk foglalva a látogatókkal. A vártnál sokkal nagyobb volt az érdeklődés a sátraink iránt, ami kissé mégis lepett. Igaz, ez szolgált a testvérvárosi vendégeink fogadására is, amit már az előkészületeknél is így terveztünk. Én azt gondolom, igazi családias körülmény alakult így ki. És mennyire bebizonyosodott, – a Bagolyvár-béli kiállítással is, – hogy igenis igénye van a zircieknek ilyen rendezvényekre!”

Jakabné Kiss Éva „ZIRCikON önkéntes szemmel” gondolataiból egy részlet (facebook): „…Engem végül a Reguly Antal Múzeumhoz irányítottak, ahol hárman informáltuk az érkező vendégeket, válaszoltunk a kérdésekre, segítettük az idelátogatókat, hogy minél több élményben legyen részük. Nagyon jól éreztük magunkat, gyorsan repült az idő, hiszen sokan fordultak hozzánk tájékoztatásért. Bepillantást nyertünk a múzeum életébe, abba az összehangolt, profi munkába, melyről fogalmunk sem volt. Az önkéntesek közül a legnagyobb részt az Erdélyi Baráti Kör Egyesület és a Bakonyi Finnbarátok Köre Egyesület tagjai vették ki a munkából. Fel sem tudom sorolni, mennyi feladatot vállaltak fel és hajtottak végre a rendezvény előtt, alatt és után…”

Délután újabb fellépési lehetőséget kaptak a derceni és a baróti modern- és néptáncosaink a Reguly színpadon, ahol ismét vastapsot kaptak a testvérvárosi fiatalok!

Derceni „Gyöngyösbokréta” Népi Együttes

Syncron Moderntánc Együttes Barót

Utánuk – pár erdélyi barát „amatőr színésszel” is a 19 fős társulatban, – színpadra lépett a Petőfi200 évforduló alkalmából a Bakonyi Finnbarátok és a Bakony Hangja Színjátszó Csoport, Petus Mónika és Wolf Sarolta előadásában megvalósított Petőfi Sándor „A helység kalapácsa” című vígeposz, Wenczel Zsuzsanna rendezésében. Először és próba nélkül mikroporttal – remekül sikerült Braun Zsolt „Facsiga” és csapata szakmai tudásának, és a szépszámú közönség reakcióinak is köszönhetően!

Este ismét remekül érezte magát mindenki a ZIRCikON Alkotmány utcai nagyszínpadi koncertjeinek kavalkádjában.

A Bakonyi Finnbarátok Köre Egyesület több évtizedes barátsága

most is örömteli közös munkát hozott közösségeink számára a ZIRCikON alatt.

Köszönjük a Reguly Antal Múzeum és Népi Kézműves Alkotóház,

a Békefi Antal Városi Könyvtár, Művelődési Ház és Stúdió KB intézmények,

a Zirc Városi Önkormányzat és a Zirci Városüzemeltetés Nonprofit Kft. együttműködését!

Augusztus 13., vasárnap reggel Egyesületünk nevében, a mielőbbi találkozás reményében (és az erdélyi Nyerges-tetőre álmodott zirci kopjafa tervével) elbúcsúztam a baróti delegáció két kedves tagjától.

Délelőtt a két csoport együtt sétált egy nagyot a Ciszterci Apátság Arborétumában, a mindig mosolygó Ujvári Ivett kíséretével.

Dercen

Délután elérkezett a várva várt fellépés a Szent Bernát Idősek Otthonában, ahová jómagam kísértem el a csoportokat. Évről évre nagy örömmel jövünk, az itt lakók óriási szeretettel várják táncosainkat – most is frissítőkkel és saját készítésű kis ajándékkal kedveskedtek a gyerekeknek, kísérőknek. Mindnyájunk számára megható élmény az évenkénti találkozás: pl. ahogy a baróti mézes-kalács szíveknek örültek, vagy ahogy az egyik hölgylakó ülve „táncolta” végig a műsort, és utána lelkesen mesélte: neki a műfaji változatosság tetszett, és hogy ezek a gyerekek a néptánctól a jive-ig mindenre képesek! Barót és Dercen szerint nekik mindig nagyon nagy élmény a fellépés, mert ez a szeretet, ilyen odaadó közönség nem akárhol található meg, a gyerekek is annyira feltöltődnek, miközben „mosolygunk könnyes szemmel”. A hangosításért újabb köszönet a finnbarát Németh Istvánnak!

Közönségünk

Barót

Vastaps és szívből jövő ajándékok

A Szent Bernát Idősek Otthona (Tamaskovics Judit) köszönő sorai a facebookon: „A tegnapi napon nagy örömünkre Zirc testvérvárosaiból a baróti SYNCRON Moderntánc Csoport és a Derceni Gyöngyösbokréta Népi Együttes látogatott el intézményünkbe. Időseink már nagyon várták és készültek erre a műsorra, így a vasárnapi időpont ellenére szép számban összegyűltünk. Elmondhatatlanul jól esik számunkra, hogy amikor a gyerekek megtudták, hogy újra Zircre érkeznek, ismét az volt az első kérdésük, hogy: ’Ugye az idősek otthonába elmegyünk?’ Elmondásuk szerint a mienk a leghálásabb közönség, amire nagyon büszkék vagyunk! Rengeteget adott ez a délelőtt nekünk, még ma is a hatása alatt vagyunk... Hálásak vagyunk, hogy eljöttetek hozzánk, az ölelésekért, a közös könnyekért és a kedves ajándékokért is.  Alig várjuk, hogy elteljen egy év és újra itt legyetek nálunk!”

A számunkra megható gondolatok mellé Judit feltette a barótiaknak az erdélyi 4S Street együttes Mesélek a bornak dalára előadott táncát – „Köszönjük!” aláírással, piros-fehér-zöld szívecskékkel… Mi is jó szívvel ajánljuk ezt az egyszerű és igaz dalt minden korosztály számára: „…Ha az ember messze menne, el ne feledje a házát, Merre tart és honnan érkezett, siratja bús magányát. Ha az ember messze menne, el ne feledje a házát, S annak melegét mi visszavár…”

Este a Barátság parkban rendeztünk sütögetős vacsorát, ahol a gyerekek, az erdélyi és finnbarátok együtt ünnepeltük a szeretetet és az összetartozást. A kemencében sült zirci kolbászok mellé a házi sütiket és a Csombor Marianntól kapott banánt is jóízűen fogyasztották a gyerekek.

Köszönjük a Finnbarátoknak a kemence izzítását és a hangosítást!

Sokat beszélgettünk, közös emlékeket és barátokat idéztünk fel, sötétedésig szóltak a mindenki által ismert és együtt énekelt dalok, nagy körben táncoltunk, fergeteges buli kerekedett. A végén a telefonok „lángjainál” összekapaszkodva, közösen énekeltük az Ismerős Arcok – Nélküled dalát: „…történjen bármi, amíg élünk s meghalunk, Mi egy vérből valók vagyunk…” és a Kiss Kata Zenekar – Magyar vagyok számát: „…Együtt dobban a szív, s benne dobban a szó, Magyarnak lenni, igenis jó!... egy az utunk, s ha összefogunk megmarad Hazánk!”

Augusztus 14., hétfőn újra Balaton! Az élményekről Stohl Ilike és dr. Szalay Attiláné Marika kísérők meséltek: „A tavalyi évhez hasonlóan, most is külön kellett válnia a két csoportnak, mivel baróti barátaink este már indultak haza, így a sofőröknek pihenni kellett. Míg a derceniek kényelmesen, kisbuszokkal indultak a csopaki strandra, addig a barótiaknak fel kellett magukat ’passzírozni’ a füredi buszra, ahova a felszállásuk után egy szalmaszál sem fért volna el. De sikerrel vették a megpróbáltatásokat, és egymást megvárva, a strandra már együtt mentünk be. A Balaton mindig nagy élmény a fiataloknak, különösen a forróságban esett jól nagyon a hűsítő víz, ahova szinte azonnal (már útközben vetkőzve) belemerültek. A vízibiciklizés, játékok, bolondozások után mindenkinek jól esett a fagylalt, amire vendégeink voltak a gyerekek. És persze a hazafelé út is kalandos volt, de élvezte mindenki... Megható volt a gyerekek öröme, főleg aki először látta a Balatont, és először  járt Magyarországon! Nagyon élveztük a közös fürdőzést, a mesés tájat, a ragyogó napsütést!”

Este Olaszfaluban, a Zöldág Lovasudvarnál vendégeskedtünk: először a vendéglátók énekeltek és táncoltak nekünk, majd a baróti és a derceni gyerekek felváltva mutatták be táncaikat – hatalmas volt a siker, és megint megérdemelten! Köszönjük a finnbarátok Németh Istvánnak a hangosítást! A műsor után finom vacsorát ettük, sokat beszélgettünk, majd a búcsúzáskor megint együtt énekeltük a Nélküled, a Magyar vagyok, és a Mesélek a bornak dalokatszem nem maradt szárazon, hiszen itt nemcsak az olaszfaluiaktól, de már egymástól is búcsúztak a gyerekek, mert ezután Barót hazaindult. Fájó szívvel – és bőséges úticsomag-ellátmánnyal – engedtük útjukra erdővidéki barátainkat, akikre otthon vizsgák vártak.

Dercen

Barót

Vacsora, majd közös éneklés a vendéglátókkal

A derceniek könnyes búcsúja a hazainduló barótiaktól a Kollégiumnál

Müllerné Wenczel Rita osztott meg velünk barótiaktól kapott üzeneteket:

„Mindig hónapokig tartó élményt jelent a zirci vendégeskedés gyermekeinknek, a derceni és zirci barátokkal való találkozás, ezért örök hálával tartozunk mindenkinek, akik lehetővé teszik/tették ennek megvalósulását! Nagy szeretettel mesélnek itthon a meleg fogadtatásról, a sok érdekes programról, a szerető, melegszívű emberekről, akik mindent megtesznek, hogy ezek az alkalmak feledhetetlenek maradjanak! Az Idősek Otthonába ,,hazamennek,, – a leghálásabb közönség ők! És mi szülők, ezért nagy köszönettel tartozunk: minden ilyen ,,ünnepi” fellépés után erkölcsileg gazdagabbak és felelősségteljesebbek lesznek – hisszük tiszta szívünkből!” (egy szülő)

„Nagyon jó volt látni, hogy az ottani emberek mennyire értékelik és csodálják a munkátokat. Öröm volt látni az emberek arcán, hogy szinte sztárként néztek rátok. Ez a pár nap alatt nagyon sok élménnyel gazdagodtam, és nagyon sok kedves embert ismerhettem meg. Öröm volt veletek lenni. Köszönöm a lehetőséget.” (a táncosokkal érkezett segítő)

„Szép és maradandó emlékeket szereztünk az elmúlt napokban barátainkkal, a derceni Gyöngyösbokréta tánccsoporttal. Mézeskalács szíveket ajándékoztunk és szívesen tettünk eleget minden felkérésnek. Köszönjük szépen a lehetőséget, a Baróti Polgármesteri Hivatalnak, a Zirci Önkormányzatnak, az Erdélyi Baráti Körnek, hogy részt vehettünk és mindent megtettek azért, hogy jól érezzük magunkat...”

(Nagy Kopeczky Annamária)

Augusztus 15., kedden már csak a derceni gyerekekkel kirándultunk – délelőtt Súron „surrant” egy nagyot a csapat, délután pedig Veszprémmel, Európa Kulturális Fővárosával, azon belül is a csodálatosan felújított Várral ismerkedtünk, idegenvezető segítségével.

Müllerné Wenczel Rita, Stenger Kató és Sztana Éva kísérők élménybeszámolója: „Reggeli után indultunk a két kisbusszal és Kató kocsijával (benne Emma és Ákó unokáinkkal). Súron a polgármester és felesége vártak, mivel övék a ’Bakonyi Suhanás’ vállalkozás. Kimentünk a terepre, ahol oktatást kaptunk a mountaincart használatához: ez egy háromkerekű, motor nélküli kis jármű, elöl egy kis kerék, hátul két nagyobb, előre kisebb-nagyobb méretű lejtő. Tartozék egy bukósisak és a derékra csatolt öv, melyen egy heveder arra szolgál, hogy ha legurultál, utána ezzel húzhatod fel a járművet a dombon. Nagyon élvezték a gyerekek, meg mi is… Suhanás után ebéd Zircen, majd délután veszprémi városnézés Pszota Ágnessel, mert hát ki más lehetne az idegenvezető, ha zirciekről van szó? Ági nagyon aprólékosan magyarázta a látnivalókat, közben a nagy hőség próbára tette a gyerekek figyelmét, és mit tagadjam, az enyémet is. Vacsora-pizzázás a Plázában, majd irány Zirc. Az estére tervezett buli el is maradt, mindenki hullafáradt volt. A Kollégiumnál érzékeny búcsút vettünk egymástól, mivel hajnalban ők is indultak haza.”

’Bakonyi Suhanás’ Súron

Veszprém, Európa Kulturális Fővárosa

Augusztus 16., szerda hajnali öt órakor a két zirci kisbusszal a derceniek is hazaindultak: őket is bőségesen elláttuk úticsomagokkal, hogy elég legyen a Nyugati pályaudvarról 7 órakor induló vonatúton Munkácsig, és az onnan délutáni hazaérkezésig. Különösen nehéz szívvel engedtük el a gyerekeket, vissza a háborús helyzet valóságába, de tudják, hogy a zirciekre mindenkor, mindenben számíthatnak.

Korolovics Valika és Zsolt folytonos „köszönöm”-je mellé ezt üzente a Derceni Kultúrház:

„Egy csodás hét Zircen!!! Köszönet érte az Erdélyi Baráti Kör minden egyes tagjának, a zirci önkormányzatnak, Ottó Péter polgármester úrnak és minden kedves zirci barátunknak, hogy lehetővé tették számunkra ezt a szép, élményekben gazdag hetet.”

Összeállítás, fotók: Encz Ica

További felhasznált fotók: Müllerné Wenczel Rita, Stohl Ilona, Sztana Éva

Korolovics Valéria, Nagy Kopeczky Annamária, Dr. Tóth István

SztBernát Idősek Otthona (facebook), www.zirc.hu, Facebook

Minden évben sok-sok segítséget kapunk a baróti és derceni gyerekeknek összeállított programokhoz:

a mi munkánk is benne van (10 fő EBKE és 20 fő BFKE tag dolgozott a ZIRCikON-on is),

de városi összefogás nélkül ez nem menne! Nem tudnánk ilyen tartalmasan lebonyolítani az egy hetet, ha a zirciek, – magánszemélyek, civilek, intézmények, vállalkozások, – maga a Város,

és a Nemzeti Együttműködési Alap nem állnának pozitívan a projektünkhöz – köszönet érte!

Bakonyi Finnbarátok Köre Egyesület / Barót Városi Önkormányzat

Békefi Antal Városi Könyvtár, Művelődési Ház és Stúdió KB / Bittmann Károly / Csombor Mariann

PSZC Reguly Antal Szakképző Iskola és Kollégium / Reguly Antal Múzeum és Népi Kézműves Alkotóház

Zirc Városi Önkormányzat – Civil Támogatási Alap / Zirci Járás Szociális Szolgáltató Központ

Zirci Önkormányzati Szolgáltató Központ / Zirci Városüzemeltetés Nonprofit Kft.

Bízunk benne, hogy jövőre lesz folytatás, rajtunk nem múlik