Spanyolország

Madrid videók, az oldal tartalomjegyzéke:

Helló Madrid, A Királyi Palota, Utcák - terek Madridban, A Retiro park, Madrid múzeumai, Madrid ízei, Utazás Madridban és Madridból, Madrid este, Madridi ifjúság (+18)

& Toledó

Andalúz videók, benne:

Miért ne Andalúzia? Granada, Citadella és Palota,  Az Alhambra kertjei,

Alhambra és a Naszrida-paloták, Córdoba belvárosa,

Córdoba történelmi városmagja, Mezquita, Sevilla I.-II., Katedrális és a Giralda,

Ronda, Plaza de Toros, El Puerto de Santa Maria, Cádiz, Cortijo del Arte

Katalónia videók, benne:

Colombus Monument & Rambla de Mar,  La Rambla, Gothic Quartel & La Sagrada Família,

Parc Güell, Plaça d'Espanya & Montjuïc

Madrid: ÚtiEmlék

Utazás Madridban és Madridból

Ha szerzünk egy ingyenesen kapható, részletes metró térképet és rászánunk néhány percet annak tanulmányozására, akkor bátran belevághatunk a spanyol főváros felfedezésébe. Nincs, vagy legalább is mi nem találtunk jegypénztárat. Ezért a jegyvásárlás tudományát el kell sajátítanunk. Nem bonyolult. Ki kell jelölni mondjuk a tíz alkalomra szóló “gyűjtő” jegyet és bedobni a kért összegű pénzt. A tíz utazásra szolgáló, kedvezményes árú jegy, akár úgy is felhasználható, hogy aki áthaladt a kapun, az szabályosan hátra adja a következőnek. A metrón egy “lyukasztással” bármilyen hosszúságú utat, több átszállással is megtehetünk.

Andalúzia és Gibraltár: ÚtiEmlék

Az általunk megtett utat a Derour magyarországi képviseletén keresztül vásároltuk. Számukra egy helyi cég, az Andalucia Autentica szervezte meg azt. A fapados repülőjegyet magunk foglaltuk és fizettük.

A Wizzair járatszáma: W62389  indult (kedden és szombaton volt járat)  16.40-kor  érkezett 20.15-kor, a repülési idő: 3 óra 12 perc  táv: 2286 km

Itt a Dertour közvetítésével bérelt autóval indultunk a körutunkra. Ezzel kapcsolatos ajánlásainkra később visszatérek.

Az indulásunk november 1-re esett, ez Andalúziában a legolcsóbb szezonnak számít. Az időjárás nagyon kellemes volt, nem bántuk meg a választásunkat.

Útvonalunk:

1. nap: Málaga - Granada  (A-92) táv: 147 km 1 óra 40 perc  várható érkezés:23 óra

2. nap: Granada

3.nap:  Granada  Córdoba  (A-92 és A-45) táv: 204 km 2 óra 16 perc

4. nap:  Córdoba

5. nap: Cordóba - Sevilla  (A-4) táv: 146 km 1 óra 41 perc

6. nap: Sevilla

7. nap: Sevilla  - Puerto de Santa Maria bei Cádiz (AP-4, fizetős aútópálya, kb. 8 Euró)  táv: 108 km

1 óra 21 perc

8. nap:  Puerto de Santa Maria bei Cádiz  és kirándulás komppal Cádizba

9. nap: Cádiz - Gibraltár (A-381)  táv: 119 km 1 óra 36 perc  és

Gibraltár - Pizarra  (AP-7, fizetős út, de mi a tengerparti utat választottuk, ami ingyenes) táv: 119 km

1 óra 36 perc

10. nap: Pizarra - Ronda és vissza (A-357) táv: 72 km x 2 = 144 km 1 óra/ út

11. nap Pizarra  (opció: egész napos kirándulás Málagaba)

12. nap Pizarra - Málaga Airport (A-357) táv: 36 km 29 perc

A járat száma: W62390 indul: 20.55 érkezik: 00.20 repülési idő: 3 óra 12 perc  táv: 2286 km

A túra teljes hossza: 1169 km liter. A 95-ös benzin ára 1.2  Euró/ liter  volt.  A körutazásunkhoz a következő szállodákat biztosították a számunkra:

1-2. nap:  Guadalupe Hotel, Granada.    Közelben a nagy hivatalos parkoló. Két napra 31 Eurót fizettünk.  A hotel címe:

Paseo de la Sabica, 30, 18009 Granada, Spanyolország

+34 958 22 57 30

3-4. nap:  Ayre Hotel Córdoba. Van kertje az ingyenes  parkoláshoz, az uszoda szezonban üzemel.

Címe: Calle Poeta Alonso de Bonilla, 3, 14012 Córdoba, Spanyolország

+34 957 76 74 76

5-6. nap  Patio De La Alameda, Sevilla.  Belvárosi szálloda, ide   célszerű parkolást foglalni. Mi egy metro megállóhoz közeli, ingyenes parkolóban hagytuk az autót.  A hotel címe:

Plaza de la Alameda de Hércules, 56, 41002 Sevilla, Spanyolország

+34 954 90 49 99

7-8. nap: Puerto de Santa Maria Cádíz, Hotel  Los Cantaros. A szálloda közelében van egy mélygarázs,  díja: 18.7 Euro / nap. Mi egy nyitott, közeli parkolóban álltunk meg, és 30 Eurót fizettünk két napra. A hotel címe:

Calle Curva, 6, 11500 El Puerto de Sta María, Cádiz, Spanyolország

+34 956 54 02 40

9-10-11. nap  Hotel Cortijo del Arte Pizarra  Ingyenes parkolás

Ctra A7054, KM 22, 29560 Pizarra, Málaga, Spanyolország

+34 952 48 45 23

A szállodák  jó minőségűek, a córdobai  négy csillagos, a többi három. A csomagban a nagyszerű  reggelik ára már benne volt. A parkolásra kb. 100 Eurót, benzinre is szintén kb. 100 Eurót fizettünk.

Aki bérautóval kívánja bonyolítani az útját, a következő tanácsokat fogadja meg tőlünk:

Vezetés során ne hagyatkozzanak a GPS-re, minket az egyik városban bevezetett egy buszok, taxik által használt utcába.  Késő este volt, tiltó táblát nem volt jól megvilágítva, a mai napig még nem jött büntetés! De még jöhet!

Akit elriasztanak ezek  várható nehézségek, javasoljuk a vonatos körutat. Mai tudásunkkal mi is ezt tennénk. Ugyanis a városokban szinte lehetetlen használni az autót. Az utcák szűkek, sok a terelés, egyirányúsítás. Egy - egy városnézéskor mi is helyi buszokat használtunk, és persze sétáltunk. A Renfe, a spanyol vasúttársaság, minden meglátogatásra érdemes városba közlekedtet járatokat. A szerelvények korszerűek, gyorsak. Láttunk spanyol vasúti  turista bérletet, de egy országra vonatkozó jegyet  itthon, Magyarországon is megvehetünk előre. Lényeges kalkulálni: mennyi ideig és hány utazásra legyen érvényes az adott bérletünk. Tájékoztatásul a jelenlegi árak a MÁV-nál vásárolva, egy hónapos érvényességgel, nyolc választható napra történő érvényesítéssel: felnőtt - 297 Euró, nyugdíjas -  267 Euró, ifjúsági - 219 Euró. A Renfe akcióiról  tájékozódjunk a társaság honlapján: www.renfe.com vagy www.ibero.com

Aki ezt a közlekedési módot választja, rákereshet akár a málagai, akár a madridi repülőterekre közlekedő járatokra. Így a legkedvezőbb árú jegyet tudja megvásárolni. Ugyanis Madridból is  kényelmesen elérhető az első uticélunk. Fontos dolog, hogy az egyébként központokban lévő, nagyon elegáns vasútállomások környékén foglaljunk szállodákat magunknak. Így érkezésünk után, akár gyalogosan vagy busszal, taxival érhetjük el az aktuális hotelünket. Ezt követően pedig bátran vágjunk neki az adott város felfedezésének. Ehhez a kalandhoz minimális angol, esetleg német nyelvtudás szükséges. Bár az a tapasztalatunk, hogy az utca emberével  ezeken is nehéz a kommunikáció. De mindenki kedves, és szolgálatkésznek mutatkozott. Mai tudásommal én Madrid vagy Málaga repülőterére érkeznék. Onnan vonattal bonyolítanám a körutat.  Első állomásom Córdoba, második Sevilla, harmadik Cádiz, a negyedik (útba ejtve Gibraltart és Rondat)  Granada lenne. Mindenhol minimálisan két- két  éjszakára foglalnék szállodát. Ahogy írtam, a vasútállomás környékén. Az érkezési és elutazási napokra, a gép késői, korai érkezésére illetve indulására tekintettel Madridban vagy Málagaban szállnék meg. Ha jól gazdálkodunk a bérlettel, akkor a nyolc napra történő érvényesítése bele is fér a keretbe. Ha nem, akkor a rövidebb távolságok esetén helyben vásárolnék kiegészítésül egy-egy vasút, vagy autóbusz jegyet. Meggyőződtem arról, hogy angol nyelvtudással a honlapon órára, percre tervezhető a programunk. Aki nyitott a kalandra és hajlandó pár számunkra szokatlan helyi közlekedési szokással megismerkedni, maga tájékozódni, a meghirdetett társasutaknál  lényegesen kedvezőbb áron juthat el Európa e fantasztikus országába.