Karpathos, az oldal tartalomjegyzéke:

Pigadia I., Pigadida II., Olympia, A sziget starndjai, Pigadia este

Pigadia I.

Pigadia napfényben című videónk Karpathos sziget fővárosában készült. Egy késő őszi, remekül sikerült utazásunk alkalmával. Karpathos az egyik legdélebbre fekvő görög sziget. Fél úton Rodosz és Kréta között. Ide egyénileg eljutni igencsak drága és macerás. Ezért érdemes utazási irodánál lefoglalni a nyaralásunkat. Mi is így tettünk. Zöld szigetnek mondják, hát ez azért pontosan nem így van. Vannak szép zöld részei, ám a többi területe bántóan kopár. Így hát jól válasszuk ki, merre is vesszük az irányt. Érdemes a főváros, Pigadia közelében letáboroznunk, hogy akár gyalogosan is be tudjunk menni. Vásárolni, nézelődni és esténként vacsorázni, gyönyörködni a kivilágított öböl látványában. Elmondhatjuk, sehol, semmikor ilyen meleg tengerben nem fürödhettünk!

Pigadida II.

Pigadia a sziget fővárosa. Tőle délre fekszik a sziget repülőtere. A le és felszálló gépek ezért  nem zavarják a város nyugalmát. Állandó lakosainak száma nem éri el a három ezret. Van némi bevételük a mezőgazdaságból, ám leginkább a hosszú turisztikai szezon biztosítja a megélhetést. Ennek megfelelően itt minden utcában a vevőket, vendégeket várják. Üzletek, éttermek, kávézók. Este pezsdül fel igazán az élet. És tart hajnalig.  Ez egyben a legnagyobb kereskedelmi kikötő is, aki hajóval, komppal érkezik, itt szállhat partra. Picit távolabb a várostól látogatható Poteidon ókori város rom maradványa. Közel a központhoz van a központi busz pályaudvar. Sok felé mennek innen helyi járatok, melyekkel a turisták is szívesen utaznak.

Olympia

Mi is egy menetrend szerint közlekedő busszal jutottunk el Olympiába. Fontos ez számunkra, így magunk oszthatjuk be az időnket. A zötykölődés eltartott vagy két órát. De megérte, hiszen így megnéztük a sziget jellegzetes tájait. A kis, ám lélegzetelállító település a sziget északi részén helyezkedik el. A tenger feletti dombon épült. Régebben csak egy földút vezetett ide. A mai korszerű  út megépítése után került Olympia a turizmus fókuszába. A parkolóból könnyű, tíz-húsz perces sétával érhető el Olympia központja. Az itt álló templom szabadon látogatható, tegyük is ezt meg. Nem okoz csalódást. A régi szélmalmokból még néhány eredeti állapotukban dacol az idővel. Vitorláit ritkán bontják ki.  Nagy kár érte!

A sziget strandjai

A sziget strandjainak száma picit kevesebb mint húsz. Autóbuszos utazásunk során megállapítottuk, hogy ezek közül vannak olyanok, melyekkel nem kívánnánk közelebbi kapcsolatba kerülni. Így aztán nem kerestük fel ezeket. Viszont többek között kiválasztottuk Apellat, ami minden várakozásunkat felülmúlta.  Ide is menetrend szerint közlekedő autóbusszal jutottunk el. Ez nem minden nap, de reggel indul, késő délután megy vissza az utasokért. Pont annyi időt hagyva  számukra, ami elegendő. Jönnek ide turistahajók is, de sok időt nem töltenek el itt. Az autós, buszos vendégek válogathatnak a napernyős napozóágyak közül, áruk pár euró egy napra. A strand felett megfizethető árú étteremben étkezhet aki megéhezik.

Pigadia este

Görög földön ha beköszönt az alkonyat, a helybéliek és a vendégek új erőre kapnak. Vége a délutáni sziesztának, nyitnak az éttermek és a bárok. Nincs ez másként Pigadiában sem. Akik első alkalommal töltik Görögországban a szabadságukat, nos nekik meg kell ismerkedni a tradicionális helyi ételekkel. No meg az étkezési szokásokkal. Itt egy étkezés, akár órákon keresztül is eltarthat. Előétel, fő étel, desszert. Hozzá pedig kóstolhatjuk a speciális tömény italokat és a messze földön elismert boraik egyikét. Pár nap és máris kialakul kinek mi a kedvenc étele. Felidézve ezek ízét, illatát vágyunk vissza legközelebb is. Mert Görögország magához láncolja szerelmeseit. Amihez csak ráadás a csodás esti panoráma. Mint itt is Pigadia óvárosában.