Emilia-Romagna tartomány

Emilia-Romagna tartomány, az oldal tartalomjegyzéke:

Bologna, Párma, Ferrara, Ravenna

Bologna

Bologna egyik kedvenc olasz városunk. Nem nyújtott sem többet, sem kevesebbet, mint amire számítottunk. Úgy döntöttünk, Ferraraból vonattal utazunk oda. Jól tettük. A vasútállomástól rövid sétával érhető el a belváros, ami pazar látnivalóival bűvöli el a látogatókat. Rácsodálkoztunk a ferde, egymással versengő magasságú tornyok látványára, szűk utcáiban megbúvó öreg épületeire, a katedrálisra és az előtte pompázó Fő térre. Szenzációnak számít az 1088-ban alapított Egyetem látogatható belső tereinek a felfedezése.  Ezt ki ne hagyjuk a programunkból! Bologna ma is lüktető életű diákváros, aminek jelét érezhetjük a mindenfelé.  Ha már itt jártunk, természetes, hogy megkóstoltuk a város nevét viselő bolognai spagettit is.

Párma

Párma egyik leghíresebb szülötte Verdi, a zeneszerző óriás. A sétánkat mi az óváros centrumában, a Dómnál kezdtük. De itt feltétlenül az altemplomot is meg kell nézni. A téren áll a Battistero, ami nem meglepetés ha talián földön vizitelünk. Parma a híres festő: Corregio városa is. Műveivel több helyen is találkozhatunk. Például a Farnese palota képtárában. De ide, mint a város legfőbb látványosságainak egyike, a Teatro Farnese miatt kell elmenni. Ez Európa első hagyományos, teljesen fából épült színháza.  Melyet megmenekítve az enyészettől, helyeztek át a palota hatalmas belső terében. Ez a látvány  a látogatásunk csúcspontjának számított.  Kiránduljunk el Stendhal “A pármai kolostor” című regényékek helyszínére is.

Ferrara

Ferrara hatalmas bevásárló központjánál találtuk meg a számunkra ideális hotelt. Ez volt pár napos őszi látogatásunk  bázisa. Így aztán e település belvárosába többször is belátogattunk. Fantasztikus   a belváros aprócska körzete, de ha nem figyelünk eléggé, könnyen el is tévedhetünk a régi időket idéző utcácskáiban. Ha nincs heti vásár, a busz a forgalomtól elzárt belvárosba visz be bennünket. Az 1135-ben épült, díszes homlokzatú  Cattedrale uralja a város főterét.  A bejáratától már jól látszik a fő attrakció, a Castello Estense. Lucrecia Borgiának egykor lakhelye. Ne sajnáljuk sem az időt, sem belépődíj árát, fedezzük fel eszt a fantasztikus épületet!  A  vasútállomás könnyen elérhető, a vasút további felfedező útjaink jó lehetőségét kínálja.

Ravenna

Ravennában már jártam sokkal korábban. De az itt megcsodálható mozaik képek látványáért nem lehet elégszer ellátogatni ebbe a tengerparti városkában. Mi vasárnap, az akkor ingyenes, belvárosi parkolóig mentünk kocsival. A több templomba, múzeumba szóló belépőjegy után, a kapott útmutató alapján néztük meg a különböző helyeken lévő műalkotásokat. A felvételen a Piazza del Duomo belső terei láthatók, de felvillan még az ennek szomszédságában lévő városi múzeum néhány szeglete. A sétánk során egyben bebarangoltuk Ravenna belvárosát, mely más feltétlen megnézendő érdekességgel nem szolgál. De ha már itt járunk, mi is így tettünk, beültünk egy hamisítatlan olasz kávéházba, meginni egy cappuccinót.