Plan of salvation -
Reddingsplan

Looking at the world today

If we look at the world and at the course of the human race throughout history, we can only conclude that humans have not actually made much good out of it.

Normally, God had an excellent Plan for man in which he could dwell forever in a beautiful world where everyone and everything could live in harmony with each other. However, man put a stick between the spokes of the wheels. He felt that God was not treating him fairly and was hiding things.

Because of this, he felt that he could eat of that Tree of Morals that God had said he should not eat, because then he would come to know good and evil and experience death.

Through his disobedience and opposition to God, man actually came to a knowledge of good and evil, but also brought the feeling of that good and evil or badness upon him, going so far as to taste death.

Kijkend naar de wereld vandaag

Als wij naar de wereld kijken en naar het verloop van het menselijk ras doorheen de geschiedenis kunnen wij alleen maar vaststellen dat de mens er eigenlijk niet veel goeds van gemaakt heeft.

Normaal gezien had God een uitstekend Plan voor de mens waarbij deze voor altijd kon vertoeven in een prachtige wereld waar iedereen en alles in harmonie met elkaar kon leven. De mens stak echter een stok tussen de spaken van de wielen. Hij vond dat God hem niet eerlijk behandelde en dingen achter hield. Hierdoor vond hij dat hij best van die Boom van Moraal kon eten waarvan God had gezegd dat hij er niet van mocht eten, omdat hij dan goed en kwaad zou komen te kennen en de dood zou gaan ondervinden.

Door zijn ongehoorzaamheid en verzet tegen God kwam de mens werkelijk tot kennis van goed en kwaad, maar bracht de mens ook het gevoel van dat goede en kwade over zich zelfs zo ver gaand dat hij de dood zou proeven.


Expulsion from the paradise

Adam and Eve were punished for their disobedience. In the sentence, God immediately foresaw a solution for the future. He foresaw someone who would come after them and would be able to act according to God's laws and be willing to pay a ransom for the Curse of death.

“And I will put enmity Between you and the woman, And between your seed and her seed; He shall bruise you on the head, And you shall bruise him on the heel."” (Ge 3:15 NAS95)

You would have thought that with that bad experience that man would have learned her lesson, but it went from bad to worse. It seemed to be very difficult for man to comply with God's wishes and to behave in an orderly manner.

Though man expelled from the Royal Garden, God still saw His creatures as His children and wanted to bring His sons from afar and His daughters from the end of the earth. They were created for God's glory, whom He formed and made.


Verdrijving uit het paradijs

Voor hun ongehoorzaamheid werden Adam en Eva gestraft. Bij de strafuitspraak voorzag God dadelijk ook een oplossing naar de toekomst toe. Hij voorzag namelijk iemand die na hen zou komen en zich wel naar Gods wetten zou kunnen gedragen en bereid zou zijn om voor de Vloek des doods een losprijs te betalen.

“En Ik zal vijandschap teweegbrengen tussen u en de vrouw, en tussen uw nageslacht en haar Nageslacht; Dat zal u de kop vermorzelen, en u zult Het de hiel vermorzelen.” (Ge 3:15 HSV)

Je zou gedacht hebben dat met die slechte ervaring dat de mens haar lesje wel geleerd zou hebben, maar het ging van kwaad naar erger. Het leek heel moeilijk te zijn voor de mens om aan Gods wensen te voldoen en zich ordentelijk te gedragen.

Hoewel Hij de mens uit de Koninklijke tuin had verdreven, zag God zijn schepselen nog steeds als Zijn kinderen en wilde hij zijn zonen van verre en zijn dochters van het einde van de aarde halen. Ze waren gemaakt tot eer van God, die Hij heeft gevormd en gemaakt.

God of love

God is love. Love needs a recipient as well as a giver. The one who was promised in the Garden of Eden was God's only-begotten well-beloved son, many centuries later born in Bethlehem, the city of David.

“7 Beloved, let us love one another, for love is from God; and everyone who loves is born of God and knows God. 8 The one who does not love does not know God, for God is love. 9 By this the love of God was manifested in us, that God has sent His only begotten Son into the world so that we might live through Him. 10 In this is love, not that we loved God, but that He loved us and sent His Son to be the propitiation for our sins. 11 Beloved, if God so loved us, we also ought to love one another. 12 No one has seen God at any time; if we love one another, God abides in us, and His love is perfected in us.” (1Jo 4:7-12 NAS95)

The earth was full of God's glory until Adam and Eve disobeyed God's commandment (Genesis 2:16-17; 3:6-13) now in God's Plan of salvation there was this beloved son who obeyed God completely (Hebrews 4:15)

Man was punished with a mortal (dying) nature that would experience suffering (Genesis 3:15-19) but a man of flesh and blood would be born out of a virgin, showing the world that man can obey God. For giving himself totally to God he was rewarded with an immortal nature that was not able to sin.

“22 "Men of Israel, listen to these words: Jesus the Nazarene, a man attested to you by God with miracles and wonders and signs which God performed through Him in your midst, just as you yourselves know 23 this Man, delivered over by the predetermined plan and foreknowledge of God, you nailed to a cross by the hands of godless men and put Him to death. 24 "But God raised Him up again, putting an end to the agony of death, since it was impossible for Him to be held in its power.” (Ac 2:22-24 NAS95)

By the fall of man all their descendants got a failure in their genes and did not manage to stay all their life faithful to God. All sinned and have inherited the same mortal nature as the first people.

“Therefore, just as through one man sin entered into the world, and death through sin, and so death spread to all men, because all sinned — ” (Ro 5:12 NAS95)

“21 For since by a man came death, by a man also came the resurrection of the dead. 22 For as in Adam all die, so also in Christ all will be made alive.” (1Co 15:21-22 NAS95)

To remove sin and death and fill the earth with God's glory people have to come in the one whom God has sent. Jesus Christ succeeded where Adam failed. Jesus never sinned, he was totally obedient to God and as a result he opened a way for God to save us and fill the earth with His glory.
It is through Christ than God can save men and women from sin and death. We can be given a nature that will reflect God's glory perfectly - one that does not experience suffering and does not die:

“21 For since by a man came death, by a man also came the resurrection of the dead. 22 For as in Adam all die, so also in Christ all will be made alive.” (1Co 15:21-22 NAS95)

It is understandable that Jesus could be raised from the grave and be given eternal life because he was perfect.
By giving himself as a propitiatory sacrifice, God accepted that redeemer his price or ransom.

This allows us to fit into that predetermined Plan, where pure (or non-sinning) people want to present themselves to God as His children and bring Him all the honour and glory that belongs to Him.

The graceful God has now given man His favour so that they can all be saved under Christ and become part of that Kingdom that God has provided from the beginning of time.


God van liefde

God is liefde. Liefde heeft zowel een ontvanger als een gever nodig. Degene die in de Hof van Eden was beloofd, was Gods eniggeboren, zeer geliefde zoon, vele eeuwen later geboren in Bethlehem, de stad van David.

“7 Geliefden, laten wij elkaar liefhebben, want de liefde is uit God; en ieder die liefheeft, is uit God geboren en kent God. 8 Wie niet liefheeft, kent God niet, want God is liefde. 9 Hierin is de liefde van God aan ons geopenbaard, dat God Zijn eniggeboren Zoon in de wereld gezonden heeft, opdat wij zouden leven door Hem. 10 Hierin is de liefde, niet dat wij God lief hebben gekregen, maar dat Hij ons liefhad en Zijn Zoon zond als verzoening voor onze zonden. 11 Geliefden, als God ons zo liefhad, moeten ook wij elkaar liefhebben. 12 Niemand heeft ooit God gezien. Als wij elkaar liefhebben, blijft God in ons en is Zijn liefde in ons volmaakt geworden.” (1Jo 4:7-12 HSV)

De aarde was vol van Gods heerlijkheid totdat Adam en Eva Gods gebod ongehoorzaam waren (Genesis 2: 16-17; 3: 6-13) nu was er in Gods heilsplan deze geliefde zoon die God volledig gehoorzaamde (Hebreeën 4:15)

De mens werd gestraft met een sterfelijke (stervende) natuur die lijden zou ervaren (Genesis 3: 15-19), maar een man van vlees en bloed zou uit een maagd worden geboren, waarbij hij de wereld ook zou tonen dat de mens God kan gehoorzamen. Omdat hij zichzelf volledig aan God gaf, werd hij beloond met een onsterfelijke natuur die niet in staat was om te zondigen.

“22 Israëlitische mannen, luister naar deze woorden: Jezus de Nazarener, een Man Die u van Godswege aangewezen is door krachten, wonderen en tekenen, die God in uw midden door Hem gedaan heeft, zoals u ook zelf weet, 23 deze Jezus, Die overeenkomstig het vastgestelde raadsbesluit en de voorkennis van God overgegeven is, hebt u gevangengenomen en door de handen van onrechtvaardigen aan het kruis gespijkerd en gedood. 24 God heeft Hem echter doen opstaan door de weeën van de dood te ontbinden, omdat het niet mogelijk was dat Hij daardoor vastgehouden zou worden.” (Hnd 2:22-24 HSV)

Door de val van de mens kregen al hun nakomelingen een mislukking in hun genen en slaagden ze er niet in om hun hele leven trouw aan God te blijven. Allen hebben gezondigd en hebben dezelfde sterfelijke natuur geërfd als de eerste mensen.

“Daarom, zoals door één mens de zonde in de wereld is gekomen, en door de zonde de dood, en zo de dood over alle mensen is gekomen, in wie allen gezondigd hebben.” (Ro 5:12 HSV)

“21 Want omdat de dood er is door een mens, is ook de opstanding van de doden er door een Mens. 22 Want zoals allen in Adam sterven, zo zullen ook in Christus allen levend gemaakt worden.” (1Co 15:21-22 HSV)

Om zonde en dood te verwijderen en de aarde te vullen met Gods heerlijkheid, moeten mensen komen in degene die God heeft gezonden. Jezus Christus slaagde waar Adam faalde. Jezus heeft nooit gezondigd, hij was volkomen gehoorzaam aan God en als resultaat opende hij een weg voor God om ons te redden en de aarde te vullen met Zijn heerlijkheid.
Door Christus kan God mannen en vrouwen redden van zonde en dood. We kunnen een natuur krijgen die Gods heerlijkheid perfect zal weerspiegelen - een natuur die geen lijden ervaart en niet sterft:

“21 Want omdat de dood er is door een mens, is ook de opstanding van de doden er door een Mens. 22 Want zoals allen in Adam sterven, zo zullen ook in Christus allen levend gemaakt worden.” (1Co 15:21-22 HSV)

Het is begrijpelijk dat Jezus uit het graf kon worden opgewekt en eeuwig leven kon krijgen omdat hij volmaakt was.
Doordat hij zich als Zoenoffer heeft gegeven, heeft God die loskoper zijn prijs of loskoopsom aanvaard.

Hierdoor kunnen wij weer passen in dat vooropgestelde Plan, waarbij zuivere (of niet zondigende) mensen zich voor God willen aanbieden als Zijn kinderen en Hem alle eer en glorie willen toebrengen die Hem toebehoort.

De genade-volle God heeft de mens nu Zijn gunst gegeven, zodat zij allen onder Christus kunnen gered worden en deel kunnen gaan uitmaken van dat Rijk dat God al van in het begin der tijden voorzien heeft.


Purification and covering

The Divine Creator, El Shaddai Jehovah God, is willing to blot out all our failures, see us as perfect and give us a reward so great we cannot fully comprehend it. This highlights the enormous love of God and His great desire to save us.

God's plan of salvation is like a person putting on a coat to cover himself. When we sin we become symbolically naked in God's eyes, our human weakness and imperfection is exposed before God. This idea can be seen when the first sin was committed in the garden of Eden. Adam and Eve felt naked and ashamed when they sinned and they tried to cover their nakedness with fig leaves (Genesis 3:7). However, this was not an acceptable covering for their sin and instead, God provided them a covering made from an animal skin (Genesis 3:21).

Like being naked needing a covering, if we are to be seen as perfect and be saved by God, Jesus Christ gave us his 'lamb's skin', for covering our sins.

“For all of you who were baptized into Christ have clothed yourselves with Christ.” (Ga 3:27 NAS95)

This putting on of Christ is also likened to putting on a white robe that has been made clean by the blood of Christ.

“13 Then one of the elders answered, saying to me, "These who are clothed in the white robes, who are they, and where have they come from?" 14 I said to him, "My lord, you know." And he said to me, "These are the ones who come out of the great tribulation, and they have washed their robes and made them white in the blood of the Lamb.” (Re 7:13-14 NAS95)

No matter how you turn it, there will still be a Great Tribulation. This is now also scheduled to eventually put the finishing touches to the Antichrist, the Satan or all who are opposed to God.

Having provided this covering for our sins, God can count us as just and right like Jesus Christ (Romans 5:8-11). But this covering can be spotted by sin (Jude 1:23) and needs to be kept clean by seeking forgiveness (1 John 1:7-9). Christ also warns us in Revelation that we must 'keep' our garments. If we lose our garments by backsliding, we lose our covering for sin and God will not save us:

“("Behold, I am coming like a thief. Blessed is the one who stays awake and keeps his clothes, so that he will not walk about naked and men will not see his shame.")” (Re 16:15 NAS95)


Zuivering en bedekking

De Goddelijke Schepper, El Shaddai Jehovah God, is bereid om al onze mislukkingen uit te wissen, ons als perfect te zien en ons een beloning te geven die zo groot is dat we het niet volledig kunnen bevatten. Dit benadrukt de enorme liefde van God en Zijn grote verlangen om ons te redden.

Gods verlossingsplan is als iemand die een jas aantrekt om zichzelf te bedekken. Als we zondigen, worden we symbolisch naakt in Gods ogen, onze menselijke zwakheid en onvolmaaktheid worden aan God blootgesteld. Dit idee is te zien toen de eerste zonde werd begaan in de Hof van Eden. Adam en Eva voelden zich naakt en schaamden zich toen ze zondigden en ze probeerden hun naaktheid te bedekken met vijgenbladeren (Genesis 3: 7). Dit was echter geen acceptabele bedekking voor hun zonde en in plaats daarvan, voorzag God hen van een bedekking gemaakt van een dierenhuid (Genesis 3:21).

Alsof we naakt zijn en een bedekking nodig hebben, als we als perfect willen worden gezien en door God gered willen worden, gaf Jezus Christus ons zijn 'lams huid' om onze zonden te bedekken.

“Want u allen die in Christus gedoopt bent, hebt zich met Christus bekleed.” (Ga 3:27 HSV)

Dit aantrekken van Christus wordt ook vergeleken met het aantrekken van een wit kleed dat gereinigd is door het bloed van Christus.

“13 En een van de ouderlingen antwoordde en zei tegen mij: Dezen, die bekleed zijn met witte gewaden, wie zijn zij en waar zijn zij vandaan gekomen? 14 En ik zei tegen hem: U weet het, mijn heer. En hij zei tegen mij: Dezen zijn het die uit de grote verdrukking komen; en zij hebben hun gewaden gewassen en ze hebben hun gewaden wit gemaakt in het bloed van het Lam.” (Opb 7:13-14 HSV)

Hoe men het draait of keert zal er toch nog een Grote Verdrukking komen. Deze is nu ook ingepland om uiteindelijk de laatste hand te leggen aan de Antichrist, de Satan of allen die tegenstander zijn van God.

Nadat hij in deze bedekking voor onze zonden heeft voorzien, kan God ons als rechtvaardig en juist rekenen zoals Jezus Christus (Romeinen 5: 8-11). Maar deze bedekking kan door zonde worden opgemerkt (Judas 1: 23) en moet schoon worden gehouden door vergeving te zoeken (1 Johannes 1: 7-9). Christus waarschuwt ons ook in Openbaring dat we onze kleren moeten 'houden'. Als we onze kleding verliezen door terug te vallen,

we verliezen onze bedekking voor de zonde en God zal ons niet redden:

“Zie, Ik kom als een dief. Zalig hij die waakzaam is en op zijn kleren acht geeft, zodat hij niet naakt zal rondlopen en men zijn schaamte niet zal zien.” (Opb 16:15 HSV)


Salvation only through Jesus Christ

There are churches that claim that Jesus pre-existed in heaven and that he came to earth as an incarnation of God, to reside in a spirit world at his death and then rise from the dead and that awaits us as humans. But this is not at all according to biblical teaching, arguing against the teaching that Jesus came into being only when he was placed in Mary's womb and came into the world nine months later as the word made flesh (the Edenite promise that came to be fulfilled). Then the death aspect is also against the Biblical teachings, because it assures that when man is dead he is nothing more and turns to dust and ashes, without being able to do anything about it, or nothing more with his treasures accumulated in the world

Furthermore, there is the false teaching that immediately upon death people would go either to hell, or to purgatory, or to heaven. neither does this make sense with the Biblical teaching that says Jesus will come again to judge the living and the dead.

Ultimately, that judgment pronounced by Jesus will be part of God's Plan whereby Jesus is authorized to judge the living and the dead. After his jurisdiction and admission of people to the Kingdom, he will act as a mediator between God and man and as King.

“"And He ordered us to preach to the people, and solemnly to testify that this is the One who has been appointed by God as Judge of the living and the dead.” (Ac 10:42 NAS95)

“For there is one God, and one mediator also between God and men, the man Christ Jesus,” (1Ti 2:5 NAS95)

“But now He has obtained a more excellent ministry, by as much as He is also the mediator of a better covenant, which has been enacted on better promises.” (Heb 8:6 NAS95)

“and to Jesus, the mediator of a new covenant, and to the sprinkled blood, which speaks better than the blood of Abel.” (Heb 12:24 NAS95)

“"SAY TO THE DAUGHTER OF ZION, ’BEHOLD YOUR KING IS COMING TO YOU, GENTLE, AND MOUNTED ON A DONKEY, EVEN ON A COLT, THE FOAL OF A BEAST OF BURDEN.’"” (Mt 21:5 NAS95)

“Nathanael answered Him, "Rabbi, You are the Son of God; You are the King of Israel."” (Joh 1:49 NAS95)

“Therefore Pilate said to Him, "So You are a king?" Jesus answered, "You say correctly that I am a king. For this I have been born, and for this I have come into the world, to testify to the truth. Everyone who is of the truth hears My voice."” (Joh 18:37 NAS95)

“Now to the King eternal, immortal, invisible, the only God, be honor and glory forever and ever. Amen.” (1Ti 1:17 NAS95)

“Jesus answered, "My kingdom is not of this world. If My kingdom were of this world, then My servants would be fighting so that I would not be handed over to the Jews; but as it is, My kingdom is not of this realm."” (Joh 18:36 NAS95)

There are Christians and non-Christians who will tell us that as long as we are genuine, sincere and love God we will be saved. They will say there are many roads that lead to salvation and the one we choose depends on our background. However, the Bible tells us it is through Jesus Christ, and only Jesus Christ, that we can be saved:

“Jesus *said to him, "I am the way, and the truth, and the life; no one comes to the Father but through Me.” (Joh 14:6 NAS95)

“10 let it be known to all of you and to all the people of Israel, that by the name of Jesus Christ the Nazarene, whom you crucified, whom God raised from the dead —  by this name this man stands here before you in good health. 11 "He is the STONE WHICH WAS REJECTED by you, THE BUILDERS, but WHICH BECAME THE CHIEF CORNER stone.12 "And there is salvation in no one else; for there is no other name under heaven that has been given among men by which we must be saved."” (Ac 4:10-12 NAS95)

“9 For God has not destined us for wrath, but for obtaining salvation through our Lord Jesus Christ, 10 who died for us, so that whether we are awake or asleep, we will live together with Him.” (1Th 5:9-10 NAS95)

“8 Although He was a Son, He learned obedience from the things which He suffered. 9 And having been made perfect, He became to all those who obey Him the source of eternal salvation,” (Heb 5:8-9 NAS95)


Redding alleen door Jezus Christus

Er zijn kerken die beweren dat Jezus een voorbestaan had in de hemel en dat hij als een incarnatie van God naar de aarde kwam, om bij zijn dood in een geestenwereld te gaan vertoeven en dan op te staan uit de doden en dat zulk een verloop ook ons als mens te wachten staat. Maar dit is helemaal niet volgens de Bijbelse leer, waarbij wordt ingegaan tegen de leer dat Jezus pas tot stand kwam toen hij in de moederschoot van Maria werd geplaatst en negen maanden later ter wereld kwam als het vlees geworden woord (de Edenitische belofte die tot uitvoering kwam). Vervolgens is het doodsaspect ook tegen de Bijbelse leer, omdat deze verzekerd dat als de mens dood is hij niets meer is en vergaat tot stof en as, zonder dat hij er iets kan aan doen, of niets meer is met zijn op de wereld vergaarde schatten.

Verder is er de valse leer dat mensen dadelijk bij de dood óf naar de hel, óf naar het vagevuur óf naar de hemel zouden gaan. Dit houdt ook geen steek met de Bijbelse leer die verteld dat Jezus zal wederkomen om de levenden en doden te oordelen.

Uiteindelijk zal dat oordeel door Jezus uitgesproken onderdeel uitmaken van het Plan van God waarbij Jezus de geautoriseerde is om recht te spreken over levenden en doden. Hij zal na zijn rechtspraak en toelating van mensen tot het Koninkrijk als bemiddelaar tussen God en de mens en als Koning optreden.

“En Hij heeft ons bevolen tot het volk te prediken en te getuigen dat Hij Degene is Die door God aangesteld is tot een Rechter over levenden en doden.” (Hnd 10:42 HSV)

“Want er is één God. Er is ook één Middelaar tussen God en mensen, de mens Christus Jezus.” (1Ti 2:5 HSV)

“Nu heeft Hij echter een zoveel voortreffelijker bediening ontvangen, zoals Hij ook van een beter verbond Middelaar is: een verbond dat in betere beloften is vastgelegd.” (Heb 8:6 HSV)

“en tot de Middelaar van het nieuwe verbond, Jezus, en tot het bloed van de besprenging, dat van betere dingen spreekt dan dat vanAbel.” (Heb 12:24 HSV)

“Zeg tegen de dochter van Sion: Zie, uw Koning komt tot u, zachtmoedig en gezeten op een ezelin en een veulen dat een jong van een jukdragende ezelin is.” (Mt 21:5 HSV)

“(1:50) Nathanaël antwoordde en zei tegen Hem: Rabbi, U bent de Zoon van God, U bent de Koning van Israël.” (Joh 1:49 HSV)

“Pilatus dan zei tegen Hem: U bent dus toch een koning? Jezus antwoordde: U zegt dat Ik een Koning ben. Hiervoor ben Ik geboren en hiervoor ben Ik in de wereld gekomen: om voor de waarheid te getuigen. Iedereen die uit de waarheid is, geeft aan Mijn stem gehoor.” (Joh 18:37 HSV)

“De Koning nu der eeuwen, de onvergankelijke, de onzichtbare, de alleen wijze God, zij eer en heerlijkheid in alle eeuwigheid. Amen.” (1Ti 1:17 HSV)

“Jezus antwoordde: Mijn Koninkrijk is niet van deze wereld. Als Mijn Koninkrijk van deze wereld was, zouden Mijn dienaars gestreden hebben, opdat Ik niet aan de Joden overgeleverd zou worden, maar nu is Mijn Koninkrijk niet van hier.” (Joh 18:36 HSV)

Er zijn christenen en niet-christenen die ons zullen vertellen dat zolang we oprecht en eerlijk zijn en God liefhebben, we gered zullen worden. Ze zullen zeggen dat er veel wegen zijn die naar verlossing leiden en degene die we kiezen hangt af van onze achtergrond. De Bijbel vertelt ons echter dat we door Jezus Christus, en alleen Jezus Christus, kunnen worden gered:

“Jezus zei tegen hem: Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven. Niemand komt tot de Vader dan door Mij.” (Joh 14:6 HSV)

“10 laat het dan bij u allen en bij heel het volk Israël bekend zijn dat door de Naam van Jezus Christus, de Nazarener, Die u gekruisigd hebt maar Die God uit de doden opgewekt heeft, dat door Hem deze man hier gezond voor u staat. 11 Deze Jezus is de steen die door u, de bouwers, veracht werd, maar Die de hoeksteen geworden is. 12 En de zaligheid is in geen ander, want er is onder de hemel geen andere Naam onder de mensen gegeven waardoor wij zalig moeten worden.” (Hnd 4:10-12 HSV)

“9 Want God heeft ons niet bestemd tot toorn, maar tot het verkrijgen van de zaligheid, door onze Heere Jezus Christus, 10 Die voor ons gestorven is, opdat wij, hetzij wij waken, hetzij wij slapen, samen met Hem zouden leven.” (1Th 5:9-10 HSV)

“8 Hoewel Hij de Zoon was, heeft Hij toch gehoorzaamheid geleerd uit wat Hij heeft geleden. 9 En toen Hij volmaakt was geworden, is Hij voor allen die Hem gehoorzamen, een oorzaak van eeuwige zaligheid geworden.” (Heb 5:8-9 HSV)


Paradise to be

God made His Plans known through His prophets, allowing us to visualize what lies ahead and how God's Plan will be carried out and be a reality for those who love God.

In that Plan we shall come to see and live in a Paradise on earth, where there shall be peace for ever and no worries or suffering any more.

Read more about it: Paradise restored - Hersteld Paradijs


Paradijs om te zijn

God liet Zijn Plannen kenbaar maken door Zijn profeten, waardoor wij een beeld kunnen vormen van wat er ons nog te wachten staat en hoe Gods Plan ten uitvoer zal gebracht worden en een realiteit zal zijn voor hen die God liefhebben.

In dat Plan zullen we een paradijs op aarde gaan zien en erin leven, waar vrede voor altijd zal zijn en geen zorgen of lijden meer zullen moeten ondergaan.

Lees er meer over: Paradise restored - Hersteld Paradijs