Errors from the past -
Fouten uit het verleden

Errors from the past cloud many their minds

After the death of the Jewish Nazarene master teacher Jeshua, Jesus Christ many claimed to be followers of him, but often did not follow his teachings nor did they worship the same God as Christ worshipped. Many proclaimed they were bringing the gospel, but as false teachers and false prophets they were not teaching the same matter as Jesus and his disciples taught.

Let us never forget this. Millions have studied the Bible, yet they do not understand what it teaches. Errors from the past cloud their minds; they see no “vision” of God’s Plan to bless the world of mankind. Others feel the books written by their leaders are far more important than the Bible, so they only study those books.

Nothing can replace the most appropriate Book of books to study. That Bestseller of all times, the Bible itself is the infallible Word of God that has the full power to change. If we call ourselves Bible Students, we should not be afraid to study it.

True Christians are true or real followers of Christ, who are in fellowship with all Christians in whom they can recognize the Spirit of Christ, and especially with those who recognize the Bible as the only standard. We do not require, therefore, that all shall see, just as we do in order to be called Christians. (R344, April 1882)

Fouten uit het verleden vertroebelen velen hun geest

Na de dood van de Joodse Nazarener meester leraar Jeshua (Jesjoea), Jezus Christus beweerden velen dat ze volgelingen van hem waren, maar vaak volgden ze zijn leringen niet en aanbaden ze ook niet dezelfde God als Christus aanbad. Velen verklaarden dat ze het evangelie brachten, maar als valse leraren en valse profeten onderwezen ze niet dezelfde kwestie als Jezus en zijn discipelen onderwezen.

Laten we dit nooit vergeten. Miljoenen mensen hebben de Bijbel bestudeerd, maar begrijpen niet wat erin staat. Fouten uit het verleden vertroebelen hun geest; ze zien geen "visie" van Gods plan om de wereld van de mensheid te zegenen. Anderen vinden dat de boeken die door hun leiders zijn geschreven veel belangrijker zijn dan de Bijbel, dus bestuderen ze alleen die boeken.

Niets kan het meest geschikte te bestuderen Boek der boeken vervangen. Die Bestseller aller tijden, de Bijbel zelf, is het onfeilbare Woord van God dat de volledige kracht heeft om te veranderen. Als we onszelf Bijbelstudenten of Bijbelonderzoekers noemen, moeten we niet bang zijn om het te bestuderen.

Ware christenen zijn ware of werkelijke volgelingen van Christus, die in gemeenschap zijn met alle christenen in wie ze de Geest van Christus kunnen herkennen, en vooral met degenen die de Bijbel als de enige standaard erkennen. We vereisen daarom niet dat iedereen het zal zien, net zoals we dit niet doen om christenen te worden genoemd. (R344, april 1882)

Framework to come to knowledge

Jehovah God has given His Word to mankind and has given a framework to come to knowledge. Our God is a God of love. He does have a plan to bless the human race. The foundation of His plan is the death of the perfect man Jesus Christ which provides a ransom for all whether they know it or not. The dead are really dead. But there will be a future kingdom of righteousness when all who have died will be brought back to life. Those who devote their lives to God during this age will receive a resurrection permitting them to bring blessings to everyone else in the kingdom upon the earth. Evil will not exist forever. It will be destroyed along with those who practice evil.

This is so clear, so reasonable, so like a wise and loving God. Blessed are your eyes for they see, and your ears for they hear.
We should be enthusiastic when we
share our “vision” with the world around us.

Kader om tot kennis te komen

Jehovah God heeft de mensheid Zijn Woord gegeven en een kader gegeven om tot kennis te komen. Onze God is een God van liefde. Hij heeft een plan om het menselijk ras te zegenen. Het fundament van Zijn Plan is de dood van de volmaakte mens Jezus Christus, die een losprijs verschaft voor iedereen, of ze het nu weten of niet. De doden zijn echt dood.

Maar er zal een toekomstig koninkrijk van gerechtigheid zijn wanneer allen die gestorven zijn, weer tot leven zullen worden gewekt. Degenen die in dit tijdperk hun leven aan God wijden, zullen een opstanding ontvangen waardoor ze alle anderen in het koninkrijk op aarde zegeningen kunnen brengen. Het kwaad zal niet voor altijd bestaan. Het zal vernietigd worden samen met degenen die kwaad doen.

Dit is zo duidelijk, zo redelijk, zo als een wijze en liefdevolle God. Gezegend zijn uw ogen omdat ze zien, en uw oren omdat ze horen.

We moeten enthousiast zijn als we onze “visie” delen met de wereld om ons heen.

Witnesses to the Truth

With so many false teachings circulating and a multitude of denominations each claiming to be the one true church, it is imperative that those who study the Bible seriously and have come to Biblical Truth also advance this Biblical Truth, helping to spread it by proclaiming the Word and Law of God.

Let us also be committed to witnessing to others using all the available technologies we have today. If the Lord blesses our efforts, we rejoice. If there is no fruitage, it doesn’t matter. Let us do with our might what our hands find to do in the vineyard of the Lord. May the Lord help us remain faithful to the “vision” of truth he has given to each one of us. May it never be said of us that we let slip the things we have heard.

Getuigen van de Waarheid

Doordat er zo veel valse leerstellingen de ronde doen en er een hele hoop denominaties zijn die elk beweren de enige ware kerk te zijn, is het noodzakelijk dat zij die de Bijbel ernstig bestuderen en tot de Bijbelse Waarheid zijn gekomen, deze Bijbelse Waarheid ook verder helpen verspreiden door het Woord en de Wet van God te verkondigen.

Laten we ons ook inzetten om aan anderen te getuigen met behulp van alle beschikbare technologieën die we vandaag hebben. Als de Heer onze inspanningen zegent, zijn we blij. Als er geen vrucht is, maakt het niet uit. Laten we met onze macht doen wat onze handen vinden om te doen in de wijngaard van de Heer.

Moge de Heer ons helpen trouw te blijven aan het 'visioen' van de waarheid dat hij aan ieder van ons heeft gegeven. Moge er nooit van ons gezegd worden dat we de dingen die we hebben gehoord, laten glippen.