Gura Putnei - Poiana  Jiji, în Munţii Obcina Mare

articolul continuă de la

Traseul începe de la poarta de intrare în comuna Putna, poartă de pe drumul 2H, Rădăuţi - Putna, la aproximativ 1 km aval de primele case din Putna. Dacă privim de pe drum prin poartă vom observa în partea ei dreaptă un vârf ascuţit. Ceva mai jos de el am ieşit din pădure pe traseul 1a, Vârful Prisăcuci - Gura Putnei. Tot în partea dreaptă se vede un drum neasfaltat care se desprinde din drumul 2H, care imediat după ce depăşeşte poarta se abate spre stânga în imaginea 1. Pe acel drum neasfaltat ne abatem pentru a ajunge în satul Gura Putnei. La 100 m după ce ne-am abătut pe drumul spre Gura Putnei urmează o punte peste Râul Putna. Puntea traverseză la început o mică porţiune cu răchite apoi, aproximativ în dreptul cursului de apă locul se degajează. În imaginea 2, în partea stângă a ei se vede Vârful Prisăcuci, ceva mai spre dreapta se observă un vârf ascuţit care este acelaşi cu cel menţionat anterior iar în partea dreaptă se vede Vârful Scorbura. Râul Putna este îndiguit. De pe punte privim spre amonte (foto 3).

Imediat cum traversăm puntea ne abatem spre dreapta şi apoi la stânga pe un drum betonat care traversează satul. Vom ajunge la o intersecţie unde se află o veche capelă (foto 4). Noi am ajuns aici pe drumul din stânga imaginii, fotografia fiind făcută după ce am depăşit intersecţia. Pe drumul din dreapta din imaginea 4, dacă ne întoarcem, putem ajunge în satul Putna.

Urmăm mai departe drumul betonat, prin sat, în urcuş. Mai depăşim o intersecţie, cea din imaginea 5. Am ajuns aici pe drumul din dreapta imaginii. Drumul din stânga imaginii 5 urcă spre marginea nordică a satului. Pe acest drum, spre marginea nordică a satului, la aproximativ 1 km de intersecţia unde suntem, am început traseul de creastă, respectiv imaginea 8 de la traseul 1 de la descrierea crestei principale, Gura Putnei – Scorbura. Depăşim intersecţia din imaginea 5 urcând pe drumul principal prin sat. După câteva sute de metri ajungem la locul unde am făcut ieşirea din traseul 1a (Vârful Prisăcuci - Gura Putnei), în dreptul stâlpului din imaginea 6, pe partea stângă cum urcăm.

Depăşim şi această intersecţie şi undeva mai sus, după ce trecem de biserica din sat, mai întâlnim un drum pe partea dreaptă cum urcăm. În imaginea 7 am fotografiat intersecţia acestui drum cu drumul pe care am ajuns aici după ce am trecut de el, adică fotografia este făcută spre înapoi. Pe acest drum am făcut ieşirea din dreptul fotografiei 54 de la descrierea primei porţiuni de creastă, Gura Putnei - Vârful Scorbura.

Ne deplasăm mai departe spre sat. Casele sunt concentrare mai mult pe valea destul de îngustă dintre munţi. Spre dreapta admirăm o parte din acest frumos sat perfect încadrat în natura înconjurătoare (foto 8). Iar ajungem la o intersecţie, un loc în care porţiunea de drum betonată se sfârşeşte. Ne abatem pe drumul din stânga imaginii 9. Urcăm o pantă mică până sfârşeşte şi porţiunea asfaltată. Ajungem în vecinătatea fotografiei 10. De aici ne abatem spre dreapta, către albia unui mic pârâu.

Sunt câteva şanţuri în constructie, unele pentru cabluri electrice altele pentru aducţiunea apei. Pe lângă ele vom urca (foto 11). Apoi vom urma un drumeag care urcă spre pădure (foto 12). Sunt multe poteci prin aceste locuri, marea majoritate convergând mai sus. Urcând ajungem în dreptul unui gard ce îngrădeşte o porţiune mică din pădure.

De la acest gard ne vom abate spre stânga (foto 13) şi urcăm mai departe o pantă mică întâlnind multe poteci şi drumeaguri (foto 14). Acestea ne scot într-un loc deschis (foto 15), la drumul forestier dintre Putna şi Straja (în dreptul locului surprins în imaginile 28 şi 29 de pe acest drum).

Traversăm drumul forestier care face legătură între Putna şi Straja şi urmăm o poetcă largă ce suie spre pădure (foto 16). Din acest loc panta devine mai mare iar poteca se abate spre stânga, în urcuş (foto 17). La data când am parcurs această porţiune, deşi calendaristic era iarnă, nu era zăpadă iar pădurea era foarte degajată (foto 18). Panta este la fel de mare şi mai sus (foto 19). Urcăm mai departe, poteca are şi câteva serpentine largi (foto 20). Mai sus depăşim o mică arie cu câteva stânci de mici dimensiuni (foto 21).

Ajungem pe o creastă pe care ne abatem spre stânga, în urcuş mai domol. În dreapta noastră zărim printre copaci Vârful Scorbura (foto 22). De aici, în câteva sute de metri intersectăm drumul care vine din Putna şi urcă spre Poiana Jiji (foto 23), descris în fotografiile 8-10 de la. Am ajuns aici pe poteca din stânga imaginii 23. Iată intersecţia văzută înainte de a intersecta drumul din Putna (foto 24). Mai avem de urcat foarte puţin şi se vede intrarea în Poiana Jiji (foto 25). Intrăm în poiană şi ne abatem spre stânga, tot pe drum (foto 26).

În această poiană se intersectează mai multe trasee, dintre care cel principal este numărul 2 de la descrierea crestei, respectiv Vârful Scorbura - schitul Daniil Sihastru.