Vârful Prisăcuci - Gura Putnei, în Munţii Obcina Mare

articolul continuă de la

De pe traseul descris la, la 200 m mai jos de Vârful Prisăcuci se desprinde spre stânga în sensul de urcuş un drumeag (foto 1). Din acel loc, privim spre înapoi către drumeagul pe care am ajuns aici pe traseul 1 (foto 2) şi apoi ne înscriem pe noul drumeag. Acesta coboară destul de accentuat; pădurea este foarte frumoasă primavăra, când am făcut această porţiune (foto 3).

Coborând câteva minute ajungem într-o mică şa unde apar poteci laterale. Traseul nostru continuă pe poteca din dreapta imaginii 4, care este cea mai vizibilă şi mai umblată. Nici pe cea din stânga nu ne vom rătăci, ea ne conduce tot în satul Gura Putnei. Urmează un urcuş uşor şi scurt (foto 5). Pădurea îşi revine după iarna care a trecut.

Apoi este o porţiune aproape orizontală (foto 6). Urmează o coborâre frumoasă printre copaci, în special foioase de un verde crud minunat (foto 7). După 25 minute după ce am părăsit traseul 1, ieşim din pădure. Priveliştea se deschide. Spre dreapta se văd Valea Putna şi muntele pe care am început traseul descris la (foto 8).

În faţă avem privelişte spre Valea Sucevei, porţiunea descrisă la (foto 9). Spre stânga se vede impozantul Vârf Scorbura, de unde am început a doua porţiune a crestei principale, respectiv Vârful Scorbura - schitul Daniil Sihastru (foto 10).

Coborâm mai departe şi tot spre dreapta în sensul de mers, vedem Vârful Cămările (foto 11). În coborâre ne vom abate uşor spre stânga, către grupul de case din plan apropiat din imaginea 12, spre satul Gura Putnei. Spre stânga, de partea cealaltă a văii unde se află satul Gura Putnei, în imaginea 13 am marcat cu săgeată roşie poiana din imaginile 35 şi 36 de pe prima porţiune de la descrierea crestei principale, respectiv Gura Putnei - Vârful Scorbura iar cu săgeată verde drumul care apare în imaginea 42 de pe aceeaşi porţiune.

Flori peste tot pe traseul pe care coborâm. Întâlnim foarte des ciuboţica cucului (foto 14) şi ochiul boului (foto 15). Treptat ajungem în vecinătatea unor garduri printre care se strecoară poteca noastră (foto 16).

De mai jos privim spre înapoi, la vârful de unde am început coborârea (foto 17). Găsim delicate flori albastre (foto 18), apoi drumeagul nostru se strecoară printre arbuşti (foto 19) şi ne conduce la locul din imaginea 20.

Suntem deasupra unei foarte mici porţiuni de abrupt. Ne vom strecura prin poarta dintre cei doi copaci din imaginea 20 iar poteca are balustradă (foto 21).

Zărim deja casele din satul Gura Putnei şi drumul pe care vom face ieşirea din traseu, foarte aproape de noi (foto 22). Spre amonte satul arată ca în imaginea 23.

Trebuie să coborâm pe o scară din lemn (foto 24) şi să traversăm un mic pârâu pe o scândură precară (foto 25).

În dreapta noastră cum am coborât putem vedea abruptul despre care am spus mai sus (foto 26). Încă câteva zeci de metri şi ieşim la drumul principal care traverseză satul Gura Putnei. Am ieşit la acest drum din partea dreaptă, prin faţa casei cu acoperişul roşu din imaginea 27.

Aceeaşi intersecţie, drumeagul care ne-a condus în drumul principal, se vede în partea stângă, pe lângă stâlpul din imaginea 28. Imaginea 27 este făcută spre aval, iar 28 spre amonte. În acest loc intersectăm traseul Gura Putnei - Scorbura.