Vârful Scorbura - schitul Daniil Sihastrul, Munţii Obcina Mare

articolul continuă de la https://sites.google.com/site/romanianatura1/home/relief-romania-muntii-carpati/carpatii-rasariteni-harti-marcaje-pesteri/muntii-obcina-mare-harta-marcaje-pesteri/masivele-dintre-localitatile-straja-si-putna-in-detaliu-muntii-obcina-mare

De pe Vârful Scorbura urmăm mai departe poteca de creastă, spre sud la început. Aceasta este foarte bine conturată şi se vede printre copacii destul de înalţi de aici (foto 1). Depăşim un grup de stânci de mici dimensiuni (foto 2) apoi alt grup de stânci ceva mai mari, acoperite cu muşchi verde intens (foto 3). La câteva minute după ce am părăsit vârful poteca trece pe sub câţiva copaci care parcă formează o boltă (foto 4).

Din nou întâlnim grupe de stânci de mici dimensiuni (foto 5) iar undeva pe partea dreaptă cum ne deplasăm, vom depăşi o cruce din lemn. Prin aceste locuri au fost războaiele mondiale care au lăsat urme, mai ales urme de tranşee (foto 6).

Toamna se întâlnesc adesea ciuperci, la data când am trecut pe aici erau doar cele foarte otrăvitoare (foto 7). După 20 minute de la Vârful Scorbura coborâm în frumoasa Poiană Jiji, trecută pe hărţi ca Jijia. Capătul săgeţii roşii indică locul pe unde intrăm în poiană, în imaginea 8.  Până aici, de pe Vârful Scorbura, am parcurs o parte comună cu traseul 3 de pe versantul nordic, respectiv porţiunea Poiana Jiji - satul Straja.

Coborând în poiană, zărim un drumeag ce vine din stânga noastră (foto 9) şi pe care am urcat de undeva din drumul ce uneşte satul Putna de satul Straja, pe traseul descris la https://sites.google.com/site/romanianatura52/home/carpatii-rasariteni/obcina-mare/din-putna-pe-varful-scorbura-muntii-obcina-mare. Locul exact de unde se desprinde acest drum, din vale este arătat în imaginea 36 de pe descrierea Drumului forestier Putna - Straja.

9a

Vom urma spre dreapta faţă de sensul de mers până aici acest drumeag. După ce am parcurs câteva zeci de metri privim spre înapoi (foto 9a). Zărim, undeva spre dreapta în sensul de mers, crestele care coboară spre satul Straja (foto 10). Aproape de locul în care drumeagul intră în pădure, se află, pe partea dreaptă în sensul de mers, un schit în construcţie (foto 11).

Depăsim schitul şi intrăm în pădure. Poteca urcă foarte puţin, apoi coboară, tot pe o pantă lină. Pe stânga, foarte aproape de potecă, zărim câteva ciudăţenii ale naturii, fagi cu ramuri comune (foto 12, 13).

Apoi urmăm parcursul descendent al drumului (foto 14). O altă ciupercă în pădurea mai mult de foioase (foto 15). Mai la vale, un mănunchi de ciuperci (foto 16).

Ajungem în partea cea mai de jos a drumeagului nostru, într-o şa. Aici trebuie sa fim atenţi deoarece vegetaţia, arbuştii mici în special, au acoperit locul, fiind foarte deşi. Ne vom abate uşor spre stânga faţă de sensul de coborâre dar vom încerca să pastrăm direcţia spre sud. Urcăm printre aceşti arbuşti şi undeva mai sus, nu departe de şa, găsim o potecă destul de firavă. Pe aceasta o vom urma în urcuş. Urmează o pantă destul de lungă, nu foarte mare (foto 17).

Uneori poteca pare să se piardă printre copaci, dar urcăm mai departe (foto 18). Undeva mai sus panta se măreşte puţin dar pentru scurt timp pentru că ajungem la un drumeag foarte bine vizibil, ce urcă din stânga noastră (foto 19). Este vorba de traseul 4 de pe versantul sudic, Putna - schitul Daniil Sihastru, 1. Din acest loc ne abatem spre dreapta faţă de sensul de urcuş. Noul drumeag merge aproape pe curba de nivel. Ajungem în câteva sute de metri la intersecţia din imaginea 20. Drumul din stânga imaginii coboară direct la schit. Pentru a urma traseul de creastă vom merge pe drumul din dreapta imaginii. Deşi schitul este foarte aproape, traversăm o foarte mică porţiune cu arbuşti mai deşi unde găsim din nou mănunchiuri de ciuperci (foto 21).

De undeva avem vizibilitate spre nord-est şi nord (foto 22). Spre înapoi zărim în depărtare Vârful Scorbura şi porţiunea de creastă pe care am parcurs-o până aici (foto 23).

Ajungem la gardul care înconjoară poiana unde se află schitul Daniil Sihastrul. Găsim o poartă şi intrăm în incinta poienii, fără a coborî spre schitul care se vede ceva mai jos (foto 24). Traseul continuă pe lângă gard (foto 25).