Vârful Măgura Vacii - Poiana Strigoaia

articolul continuă de la

Am ajuns pe vârful principal de pe creasta pe care o parcurgem, Măgura Vacii, la 1158 m. Privim spre înapoi, la poteca pe care am ajuns aici (foto 1). De pe vârf privim spre sud-est (foto 2). Zările ne sunt puţin îngrădite de câţiva brazi dar peisajul este superb. Coborâm tot spre sud, câteva zeci de metri pentru a avea perspectivă mai mare şi privim de la stânga spre dreapta.

În imaginea 3, spre est se zăreşte în depărtare creasta pe care am făcut traseul descris la https://sites.google.com/site/romanianatura57/home/carpatii-rasariteni/obcina-mare/frumoasele-poieni-de-la-gura-putnei-la-voievodeasa-muntii-obcina-mare . Ceva mai spre dreapta zărim o parte din creasta principală a Obcinii Mari (foto 4).

Mai spre dreapta zărim şi întinderea poienii cu două case locuite temporar iar în depărtare Obcina Feredeului (foto 5). În dreapta noastră se află o colibă, lângă un brad (foto 6). Iată o panoramă cu ceea ce vedem din acest loc (foto 7).

Coborâm încă puţin şi ne uităm spre est unde vom zări poiana unde se află schitul Daniil Sihastrul (foto 8). Una din cele mai frumoase privelişti o avem însă spre vest. Undeva, foarte departe, la orizont zărim Munţii Rodnei, acoperiţi cu multă zăpadă în ziua în care am făcut traseul descris aici, la începutul lui aprilie 2016 (foto 9). Zărim Vârfurile Roşu, Ineuţ, Ineu. Cu zoom fotografiem ultimile două (foto 10).  Munţii sunt minunaţi…

Continuăm traseul spre Poiana Strigoaia, capătul acestei creste. Traseul se vede foarte bine în imaginea 11. Coborâm spre partea sudică a gardului care împrejmuieşte cele două case (foto 12). Pe aici am parcurs ultimii metri spre vârf pe traseul 5 de pe versantul sudic. Pe la începutul lui aprilie am fost întâmpinaţi pe aici de ghiocei (foto 13) şi brânduşe (foto 14).

Ne deplasăm apoi pe lângă gard, ocolind marea împrejmuire a caselor amintite (foto 15). Depăşim locul în care am ajuns la acest gard de pe traseul 5 de pe versantul sudic şi mergem mai departe spre colţul sud-vestic al acestui gard. Înainte de a ajunge la acel colţ al gardului privim spre înapoi, la poiana pe care am traversat-o. În partea stângă în imaginea 16 se vede şi Vârful Măgura Vacii. Din colţul sud-vestic al gardului (foto 17) ne deplasăm spre sud-vest pe un drumeag ce urcă uşor prin pădure (foto 18). După câteva minute de urcuş domol ajungem în dreptul unei stânci interesante, aflate pe partea stângă în sensul de mers (foto 19).

Are mici alveole săpate de apă (foto 20). Mergem mai departe pe drumeagul ce urmăreşte creasta (foto 21) şi mai depăşim o zonă cu stânci de mici dimensiuni (foto 22).

Nu departe de aici ajungem la o intersecţie. Drumeagul mai bine vizibil şi chiar cu câteva marcaje forestiere se abate spre dreapta. Pentru continuarea crestei noi ne abatem pe drumeagul din stânga faţă de sensul de mers, mai puţin umblat dar totuşi vizibil (foto 23). Drumeagul din dreapta imaginii 23 este capătul superior al traseului 12 de pe versantul nordic, respectiv Falcău - drumul forestier Ascunsul. Nu parcurgem decât foarte puţin şi ajungem din nou la o intersecţie. De data asta ne vom abate spre dreapta (foto 24), în coborâre (foto 25).

Depăşim o şa şi urcăm mai departe pe acelaşi drumeag (foto 26). Nu urcăm prea mult că drumeagul iar coboară (foto 27) de data asta destul de mult, până într-o şa adâncă. De aici începe un urcuş destul de accentuat. Prin zăpada proaspăt depusă zărim adesea urme de animale.  Urcăm până întâlnim câteva urme de tranşee (foto 29) şi ceva mai sus un vârf marcat de o bornă (foto 30).

Depăşim acest vârf şi ne gândim că pe aici s-au dat odată lupte iar acum este o zonă extrem de liniştită şi aproape neumblată de turişti. Coborâm pe acelaşi drumeag ce păstrează direcţia spre sud-vest (foto 31). Şi în partea opusă vârfului, ceva mai jos, zărim tranşee bine conservate (foto 32). Nu coborâm foarte mult şi ajungem într-o şa (foto 33) de unde urmăm în urcuş acelaşi drumeag pe care am ajuns aici (foto 34).

Urcuşul este lejer (foto 35) şi ne conduce la o mică movilă din pământ cu o bornă în vârf. Din dreptul acelei borne, în continuarea traseului, pădurea se răreşte (foto 36) şi intrăm în Poiana Strigoaia sau Strigoiul (foto 37). Nu este foarte întinsă dar este frumoasă. Coborâm în poiană. Spre stânga faţă de sensul de mers este capătul superior al traseului 3 de pe versantul sudic, Putna - Poiana Strigoaia iar spre dreapta este capătul superior al traseului 12 de pe versantul nordic, Falcău - Ascunsu - Poiana Strigoaia. Din mijlocul poienii privim spre înapoi, către locul pe unde am intrat în poiană (foto 38) precum şi spre ultimii metri pe care îi mai avem de parcurs până în locul unde creasta pe care am parcurs-o se uneşte cu creasta principală a Obcinii Mari (foto 39).

Încă puţin şi ajungem la finalul traseului, în locul unde creasta descrisă se uneşte cu Obcina Mare, în vecinătatea unor tranşee (foto 40). Am ajuns la finalul acestei creste secundare a Obcinii Mari. Suntem în zona fotografiei 17 de pe traseul descris la https://sites.google.com/site/romanianatura57/home/carpatii-rasariteni/obcina-mare/muntii-obcina-mare-creasta-principala/muntii-obcina-mare-creasta-principala-partea-a-i-a