Fantastic dovolenka

Ani neviem kedy vznikol nápad mojej manželky ísť s naším 9mesačným miminkom k moru

nuž zrealizovali sme to a vybrali destináciu chorvátsko Baška Voda.Priznám sa ja moc takéto nemusím mne stačí dovolenka v pokoji aj doma.

Prvá myšlienka bola ako ja budem oddychovať bez modelu veď to bude nuda. Vtedy som hneď začal vymýšľať čo postavím. Niečo čo je nenáročné na stavbu samozrejme skladné a aby to

pekne lietalo a splnilo aj troska náročnejšie požiadavky na pilotáž. Po pár úvahách padla voľba na rozostavané extry. Model musel byť rozoberateľný a tu vznikol problém a nenašiel som vhodné riešenie odoberania krídel. Obyčajne to postavím nerozoberateľné model s rozpätím 1m hravo vojde do auta. Čo teraz vravím si. Po úvahe padol výber na už mne známeho Fantastica.

A opät ako bol predtým plackaté krídlo hurá .. to bude aj skladné a aj v pohode . Zvolil som že tie modely budú dva keby sa dačo poškodilo bude funkčný druhý ..

Stavba prebiehala celkom v poriadku až na časovú tieseň.

Nakoniec som ešte tesne pred odchodom kašlal na všetko a chytro dorábal naštastie bola u nás moja segra s priateľom, ktorí pomohli manželke s malou a s balením vrelá vďaka vám.

Musel som sa narýchlo rozhodovať ale myslím že to dopadlo dobre model som bral nakoniec iba jeden a kopec naradia a sučiastok.

Na záver bolo treba vyhotoviť kartonový prepravný obal všetko vyšlo nad moje očakavanie a do auta sa vošly aj moje "kraviny ".

po 1010km ceste sme dorazili.

Po príchode a vybalení a malilinkej prechádzke bol čas na spánok a preto som odložil stavbu na 1.7 .

Ráno som vstal šup na raňajky a samozrejme všetci k moru iba ja som zostal zliepať model. Premyslene to bolo super všetko išlo až na pár drobností s elektronikou v poriadku. Môžem ísť lietať.

2.7 Včera som nakoniec nelietal. Venoval som sa rodine potom moru a po večeri a prechádzke s manželkou už bolo šero.

Tak som bol len na malej expedícii kde budem lietať. Na blízkom futbalovom štadione som nenašiel nikoho a vstup pod zámkou tak som sa vybral trocha opodiaľ do prírody. Povrch je tu hrozný samá skala olivy a borovice. Z balkónu hotela som už predtým obzeral vhodné place ale viete čo sa javí z diaľky nemusi byť z blízka ono.. Nakoniec som našiel celkom vhodný plac a aj relatívne blízko cca 400 m ale dost kamenisty a celkovo na zalet nie najvhodnejší . Dnešne doobedie som prespal zobudila ma az upratovacka o 11 30 to sa mi akurat vrátili aj ženy z pláže. Hrozne takto plytvať časom.

Keď sa zobudia utekám lietať. No aspoň mám čas opísať trocha model.

Neberte toto ako návod ale len ako inšpiráciu tých variácií sa dá spraviť veľa a keď má človek obrovské auto dá sa vláčiť kadečo.

Výber fantastica padol preto, lebo som ten model poznal a upravil som si ho na jednoduchú formu.

Po skúsenosti s prvým modelom som do krídla už dal uhlík čo dom dal takže 4/3mm a po vlepení prvého sa mi to zdalo mäkké tak ešte jeden polovičný k nemu.

Cele krídlo a trup je postavený s čierneho isopronu 4 mm trup a 7mm krídla. Všetko je lepené činskym gumákom ,ktorý sa mi osvedčil ako vinikajúci lep ktorý drži pevne, ale spoj je rozoberateľný.

Purex je použitý iba na vlepený uhlík, smrekovú nabežku 3x3mm a motorovú prepážku. Čínsky gumák je použity aj na zlepenie plus tavná pištoľ.

Takto som dostal myslím slušne pevnú konštrukciu a hlavne rozoberateľnú. Uvidíme na záver ako sa to bude skladať .

3.7 včera bol zálet katastrófa už dávno som takýto zálet nezažil let trval 3s po odhodení sa model pretočil a šup o zem. Moje reakcie boli úplne zbytočné. Bilancia zlomená vrtuľa jemne pokrkvaný predok. Naštastie nič vážne akurát to opravujem. A prečo? neviem myslím že nevyváženie modelu. Dnes uvidím.

opäť po večeri fičím na plac. Ešte posledná kontrola a hádžem. A je všetko jasné mám naopak výchylky na krídelkách. Pristávam a lámem na kameni vrtuľu. Ešte že len takto .. Utekám do hotela napojiť vysielač na PC a dať reverz myšlienky výria to bola včerajšia príčina dával som akože opačný a priťahoval a potom plná potlačena model spravil výkrut a padol do zeme ..takáto chyba a pritom som ten reverz zapol ja .

Po napojení na pc zisťujem že reverz nie je zapnutý .. prečo ? netuším... Kašlem na to naštastie som to uriadil a všetko je ok .

Vrátil som sa na plac hadžem a konečne mám v ruke môj starý známy fantastic .. parádička uhlík v krídlach drži ako šlak nebadám žiadne prehnutia pri obratoch. Malilinké vytrimrovanie a mám v rukách poslušného psíka ...dal som dva lety a spokojne odchádzam . Myslím že zobrať novú neodskúšanú vysielačku nebola až taká dobrá myšlienka mohlo to dopadnuť aj horšie a kopec depronového bordelu.

4.7 je obed hic dess. Idem nabiť baterky a čo nevídim na obojstránke niečo ako kliešť hmm rozoberám all ruksak a lovím este jedne hmyz nejaky ...a kde je ..neviem komplet som prešiel všetko nenachádzam ho. Zatial ako lietam kadečo mi lezie do batožiny. Dnes to budem mat na chrbte . Akurát rozmýšľam že som na nete nekukol aká pliaga tu je a čo spôsobuje (myslím hmyz)..

Inač sú tu asi dementní ľudia 1min netu 1kuna 1e 6,15kuny ... 6min mám za euro dess...

Opäť večerné polietanie parádička za chvíľu už nebude čo písať všetko poslúcha na 100% aj keď smerovka by mohla byt asi vačšia.

5.7

Prederavený bazén som zvaril pájkovačkou. Drží ako nový. Bola to fajn kúpa za 2,5 eur na 12V. Hrdím sa tým pred ženou, že tu mám mini všetko servis, keby som to netrepal deti by už mali po bazéne, alebo by sme nakupovali miestne čínske výrobky. Netradicne som bol lietať poobede trocha som potrénoval hariera ani sa viac nedalo fúkal nárazový vietor od mora čo však nepomáhalo tomu úpeku naspäť som došiel kompletka prepotený . Bohu vďaka za tie naše klimatické podmienky. Fantastic je špica silný motor zvládal vietor bez problémov sem tam sa v harieri dalo úplne stať.

6.7

dovolenka pokračuje a zdá sa mi že s príchodom konca sa rozbehol aj čas. Dnes som mal v pláne ísť lietať skoro ráno, ale viete komu sa chce. Po raňajkách som neodolal slnko už vykuklo spoza hory (1642m sv.ilija) prekonáva slnko cca 8 15.

Dnes tam bolo mračisko, ale keď som dorazil na plac opäť úpek a nárazový vietor. Čo to som polietal a hodnotím že na visenie musím trocha posunuť ťažisko do zadu udržím to tam len pár sekúnd. Náhony na sop a vop som spravil dlhšie ako v prvom stroji verím že v lufte pracujú.

Doma to asi prerobím a možno zruším aj blimpy a dám to na lanká .. rozhodujem sa ozvlaštniť si dovolenku a isť na padák..

dokončenie nabudúce...sory za chyby nejako nestíham upravovať ..

Nemôžem sa pozerať na nedokončený článok. Je 25.09.09 a Fantastic stále žije. Čaká na placky na konce krídiel dúfam, že to zlepší jeho chuť ísť do nožíka.

Záver :

Na padák som sa nedostal, stratil som v mori kľúče od izby a poriadne som si zapotápal.

Fantastic som doslova rozlepil a cestu na slovensko prežil bez problémov. Následne po zlepení sa ukázali niektoré moje drobné konštrukčné chyby. Poletúch to je ale fajnový Fantastický ten model sa previezol 2020km a full servis bol nenáročný na priestor. Video prototypu z minulého roka tu.