1996

Kaunimad aastad su elus

Detsembris kuulasime imepärast Kulno Süvalepa laulude õhtut "Kaunimad aastad su elus". Vaatajate ette jõudnud lavastus põhines Süvalepa lauludel ja elul ja etendus toimus Vanemuise väikese maja ovaalsaalis. See oli nostalgiline ja elurõõmus, stiilne ja humoorikas laulukava.

Esimesed jõulueelsed perepäevad

Kuu kuu järel - tihti sagedaminigi - koos käies hakkas meie naisteklubi naistel tekkima tahtmine teha ka teiste jaoks midagi, mitte tegutseda ainult enda huvides. Sellest tahtmisest koorus välja idee korraldada jõulueelsed perepäevad kogu valla rahvale. Meie valla esimene jõulumaa toimus kolmel päeval, 13.-15.detsembrini. Kõik päevad olid väga külastusterohked. Osa lapsi tulid, kui jõulumaa hommikul avasime, ja lahkusid koos meiega. Lapsed said muinasjutunurgas kuulata muinasjutte, käsitöönurgas meisterdada ja joonistamisnurgas joonistada, toimusid perevõistlused jne. Loomulikult sai koos päkapikkudega laulda ja tantsida. Töötas Jõuluvana postkontor, kuhu iga laps sai jätta kirja jõuluvanale. Päkapikud hoolitsesid selle eest, et kõik lapsed said hiljem ka kirja jõuluvanalt ja väikese kingituse, mis potsatas iga lapse jaoks postkasti.

Reisimuljeid Prantsusmaalt

Novembris rääkis klubikaaslane Kersti reisimuljeid Prantsusmaalt. Tallinnast Stockholmi sõitsime EstLine´i laeval Mare Balticum. Praamiga Helsingborg (Rootsist)- Helsingör (Taani) ja Rödby (Taanist)- Puttgarden (Saksamaale). Kolmandal päeval saabusime Amsterdami, tutvusi me linnaga ja tegime väikese sõidu mööda Amsterdami kanaleid. Ja siis Prantsusmaa, esimene peatus oli Galais, tutvusime Galaisi linnavalitsuse tööga. Kaheksa päeva jooksul ööbisime kaks ööd Pariisis hotellis ühe öö laevas, mingis koosolekusaalis põrandal ja ülejäänud bussis.. Unistustelinnas Pariisis ootas meid meid Hotell Royal-Montmartre, mis asus Pariisi kesklinnas Montmartre mäe jalamil. Hotelli vahetusläheduses asus maailmakuulus kabaree Moulin Rouge. Pariisi päevadel oli meil giidiks eestlanna Sirje Lefebvre, tema sünnikodu on Võru. Prantsusmaale kolis tänu armastusele – läks prantslasele mehele. Pariis, see on Montmartre mägi- kunstnike meka, väärikas Louvre- taevasse tõusvate tornidega, Norer Dame`i, Jumalaema kirik, Eiffeli torn, Pariisi parfüümimuuseum- muuseumis sai nuusutada ja kaasa osta paljusid parfüüme, Triumfikaar, Concorde väljak, Seine`i kaldapealsed, lõputud tänavakohvikud ja sõbralik rahvas jne. Hilisõhtul toimus laevaekskursioon mööda Seine`i jõge. Aeg lendas linnutiivul ja algas kodutee. Teel peatusime Saksamaal-Berliinis ja öösel sõitsime läbi Poola.

Pariisi sibulasupp

300g sibulaid, 50 g rasvainet, 1 küüslauguküüs, ½ spl. jahu, 1 liiter lihapuljongit, 1 väike loorberileht, pipart, 8 saiaviilu, 4 spl. riivjuustu

Peeneks ribadeks lõigatud sibul praadida rasvaines, lisada pressitud küüslauk ja jahu ning praadida läbi. Kallata juurde kuum puljong, lisada loorberileht, keeta umbes 5 minutit, maitsestada pipraga. Kuum supp kallata kuumakindlasse kaussi, peale panna riivjuustuga kaetud saiaviilud ja kuumutada praeahjus, kuni juust hakkab sulama

Külalised Rootsist

Septembris võtsime vastu St. Horuna ettevõtlike naiste gruppi. Külalised tõi meile Rootsi-Eesti sõprussuhete arendaja rootslane Kristina Lindberg. Tema on meil külas käinud kolmel korral. Ühel külaskäigul oli Kristinal kaasas kondiiter Rootsist, kes näitas videofilme oma tööst ja kondiitriärist. Meistril olid ühes võetud ka koogimaterjalid. Meie silme all valmisid tegusa meeskondiitri käe all kaunid ja maitsvad koogid.

Külajärve kaldal

Pikniku pidasime juulikuus Leevijõe külas Külajärve kaldal, klubikaaslase Helju juures. See oli romantiline õhtu- soe ilm ja sume õhtu, lõkketuli järve kaldal, mõnusad ja muhedad kaaslased. Kogu seltskond läks koos sinna ja tagasi tulime ka koos ja muidugi jalgsi.

Emadepäev

Mais oli suur kevad käes ja peenrad juba värvilisi lilli täis ning emadepäevgi kohe saabumas. Tegime klubiliikme Karin Kundi juhendamisel kevad- ja suvelilledest emadepäeva kimpe ning seadeid. Kimbu saab alati osta poest, aga südamliku ja armsa kimbu saab igaüks ka ise valmistada. Nii tegime ka meie.

Teatrietendus ja…

Aprillis külastasime Põlvas Teater Vanemuise etendust „Eraelud“ ja tutvusime firma Golden nahahooldus- ja puhastusvahendite ning toiduvärvidega.

Ooperit, jah ooperit, me armastame ooperit

Teatrikuul jälgisime paeluvat, pingelist ning dramaatilist armastuslugu operetis "Victoria ja tema husaar.“

Lapimaalid

Märtsis oli meil külas nooruke käsitööõpetaja Merje Tamm, kes õpetas meid tegema lapimaale. Riidelapikestest, mis olid erineva suurusega, erinevat värvi ja erinevast materjalist, kujundasime alusriidele pildi, mille õmblusmasinaga õmmeldes kinnitasime alusriidele. Valmis said väga kaunid pildid, mille raamisime.

Hinge tasakaalus hoidmise kunst

Sõbrapäeval õpetas meile hinge tasakaalus hoidmise kunsti psühholoog Eevi Mõttus Põlvast.