Viatge a Oporto

29/6/2022 - VIATGE DE FI DE CURS

L’alumnat de 4t de l’ESO de l’IES Vilafranca va gaudir la darrera setmana d’un viatge a Portugal d’allò més complet. El grup estava composat de 16 alumnes i dos professors acompanyants. L’aventura va començar la matinada del dilluns dia 20 amb el trajecte d'autobús des de Vilafranca a Barcelona, on tots vam aprofitar per agafar forces i preparar-nos per a tot el que estava per vindre. Després d’un “xicotet” imprevist amb l’autobús que ens havia de replegar a l’aeroport, el nostre tour per Oporto va començar. Vam descobrir racons especials per tota la ciutat de la mà d’Alejandro, un guia portugués d’allò més divertit. També vam visitar la meravellosa llibreria Lello i vam pujar més de 200 escales per arribar fins al punt més alt de la torre dos Clérigos, des d’on vam gaudir de les vistes de la ciutat. Al dia següent vam aprofitar per viatjar fins a Coimbra i Aveiro. A Coimbra vam fer un tour amb Mila i ens va mostrar les curiositats d’aquesta antiga ciutat universitària. Amb ella vam descobrir què eren les repúbliques i vam aprendre la importància de la pronúncia de la paraula “kagadas”. Després ens vam traslladar a Aveiro, on vam passejar amb moliceiro pels canals i ens vam sorprendre dels colors d’aquesta ciutat amb canals, també coneguda com a la Venècia de Portugal. Ací també vam tastar els famosos dolços ovos moles i les tripes.

L’endemà vam visitar Braga de la mà de Sergio, que ens va portar fins al monestir de Bom Jesus do Monte i més tard vam passejar per la ciutat. Després de dinar francesinha vam continuar el nostre trajecte cap a Guimarães, que ens va sorprendre molt. Vam passejar pels carrers empedrats i façanes d’estil medieval que semblaven tretes d’un conte. Quasi sense adonar-nos-en, unes hores després estàvem dins del Dragão Caixa animant amb els aficionats més forts a l’equip d'hoquei d’Oporto. Va ser una experiència inoblidable on tots vam cantar i ballar amb els gols de l’equip.

El penúltim dia el vam començar passats per aigua i vam aprofitar per visitar el Palau de la Bolsa, on la sala àrab ens va deixar bocabadats. Més tard vam visitar l’estadi i el museu de l’estadi de futbol Dragão. Després de dinar va eixir el sol i vam poder fer amb èxit el creuer dels sis ponts pel riu Douro. En acabar el creuer ens vam preparar per a la festa de São João, el sant més venerat d’Oporto. Vam aconseguir martellets com tots els tripeiros i vam provar les sardines torrades de les paradetes de carrer. La nit de Sant Joan la vam passar als carrers d’Oporto, cantant i ballant per celebrar la nit més curta de l’any.

Abans de marxar, vam aprofitar per fer un últim passeig per Oporto i visitar el Miradouro da Vitória i comprar alguns records per a portar a casa.

En definitiva, en aquest viatge hem aprés a remar tots a favor quan hem tingut algun imprevist, a parar compte dels nostres companys i a viure el moment.