Xerrada de @cabrafotuda
Alumnat de tercer d'ESO durant l'actuació musical
L'alumnat de tercer i de quart d'ESO balla la jota
Cercavila de l'IES Vilafranca
La jornada d’avui ha estat marcada pel caràcter festiu i lúdic: alumnat d’ESO, batxillerat i cicles ha participat en la reivindicació del valencià.
L’IES Vilafranca ha comptat, gràcies a l’ajuda de l’AMPA, amb la presència del famós tiktoker i instagramer Cabra Fotuda (@cabrafotuda).
7/10/22 - Comissió de Ràdio i Revista
Reivindicar la llengua del País Valencià sempre és un motiu de festa i de celebració a l’IES Vilafranca. Més encara a la comarca dels Ports, on el valencià és l’idioma majoritari entre els habitants dels diferents municipis que la componen. I justament en això ha consistit la jornada d’avui, 7 d’octubre, en què alumnat i professorat s’han bolcat a commemorar i a celebrar el dia de la llengua.
Els actes festius s’han encetat des de ben prompte. A les deu del matí, la cercavila ha iniciat el recorregut des de l’institut fins a la plaça d’en Blasc. L’estudiantat ha recorregut els carrers vilafranquins amb la comparsa del grup musical del centre, format en aquest cas per jóvens de tots els nivells, i que han oferit peces musicals com ara La manta al coll.
Ja a la plaça, s’hi han oferit diferents actuacions de música i de dansa. No podien faltar, evidentment, el ball pla de Vilafranca ni la jota tradicional, amb què, de pas, s’ha aprofitat per a cantar uns quants versos reivindicatius al voltant de la llengua. L’alumnat ha sorprés el públic amb danses i amb interpretacions diverses a l’ukelele i al carilló.
Tot seguit, i en aquest cas a la casa de la cultura, alumnat i professorat han pogut riure de bona gana amb el tiktoker i instagramer Fran Tudela Lloret, més conegut com Cabra Fotuda (@cabrafotuda). D’una banda, el convidat ha fet una xerrada sobre l’ús del valencià en les xarxes socials. Amb aquesta comunicació, Cabra Fotuda ha parlat sobre la importància de fer servir la llengua en les diferents plataformes d’Internet, i ha reivindicat l’ús de l’idioma propi per a generar continguts de tot tipus. Així mateix, ha donat a conéixer diferents influencers que fan servir el valencià. I no solament això, sinó que els assistents han pogut resoldre alguns dubtes al voltant dels personatges més famosos d’aquest tiktoker com ara la típica mare valenciana. Una xerrada, al capdavall, en què humor i reivindicació han anat de la mà.
D’altra banda, i també amb l’ajuda de Cabra Fotuda, alumnat i part del professorat han mostrat una destresa més que sorprenent per a crear continguts en valencià. Els jóvens de Vilafranca han fet vídeos en format Tik Tok amb temàtiques de tota mena: reculls de frases típiques vilafranquines, una sàtira dels tipus d’estudiants en els exàmens, les excuses més recurrents que fan servir els jóvens quan no han fet els deures o fins i tot una paròdia de la vida al poble veí, Castellfort. Aquestes produccions audiovisuals han estat rebudes amb bona cosa de riallades per part del públic.
Finalment, alguns dels jóvens —els que en són més seguidors— han aprofitat l’avinentesa per a fer-se fotos amb el convidat. Una jornada, doncs, marcada per l’humor, per la festa i per la reivindicació de la llengua.
@cabrafotuda amb l'alumnat de l'IES Vilafranca
@cabrafotuda amb l'alumnat de l'IES Vilafranca