Skalnik, Skopiec, Ślęża

8 czerwca 2024 roku pasjonaci górskich wypraw wybrali się w Sudety w celu zdobycia trzech kolejnych szczytów do kolekcji Korony Gór Polski.
Po dotarciu na miejsce spotkaliśmy się z zaprzyjaźnionym przewodnikiem Krzysztofem i rozpoczęliśmy wspinanie na najwyższy szczyt w Rudawach Janowickich – Skalnik. Szlak prowadził wśród lasów mieszanych po licznych kamieniach. Nie był zbyt wymagający, dlatego po dwóch godzinach byliśmy już na miejscu. Podbiliśmy książeczki i udaliśmy się w drogę powrotną. Następnie przejechaliśmy na Przełęcz Komarnicką w Góry Kaczawskie, gdzie rozpoczęliśmy zdobywanie drugiego szczytu w tym dniu – Skopca. U podnóża znajduje się „Drzewo sandałowe” czyli wysoki na około dwa metry pień, do którego przyklejone są różne buty. W Wojanowie i Łomnicy zwiedziliśmy piękne i stylowe pałace. Zmęczeni, ale pełni satysfakcji udaliśmy się na nocleg do hotelu w Jeleniej Górze.
9 czerwca po pysznym i pożywnym śniadaniu wyruszyliśmy do Sobótki, gdzie rozpoczęliśmy wspinaczkę na najwyższy szczyt Masywu Ślęży. Droga na górę wiodła po kamienistym szlaku, co sprawiało trochę problemu, ale wszyscy cali i zdrowi dotarli do celu. W połowie trasy podziwialiśmy wieżę Bismarca, z której rozpościera się piękny widok na Karkonosze. Na szczycie Ślęży odwiedziliśmy schronisko górskie oraz zabytkowy kościół z XII wieku, pod wezwaniem Nawiedzenia Najświętszej Marii Panny. Miejscem szczególnym tej góry jest kamienista figura niedźwiedzia. Po podbiciu książeczek ruszyliśmy na dół, a następnie w drogę powrotną do domu.

W doskonałych humorach i z myślą, że zostało nam do zdobycia jeszcze tylko osiem szczytów, aby uzyskać odznakę wracaliśmy do Wólki.

PS
Podczas zdobywania szczytów niektórzy uczestnicy wyprawy pod opieką pana Krzysztofa z pozytywnym rezultatem poszukiwali skrzynek geocachingowych.