Chełmiec – Waligóra - Wielka Sowa

Kolejne trzy szczyty zdobyte

Wczesnym rankiem 17 czerwca wyruszyliśmy w Sudety, kierując się w stronę Gór Wałbrzyskich. Podczas naszej podróży podziwialiśmy piękne polskie krajobrazy. Po dotarciu na miejsce spotkaliśmy się z sudeckim przewodnikiem panem Grzegorzem, który poprowadził nas na szczyt Chełmca. Droga nie była ciężka, wśród pięknych widoków, ale padał deszcz. Po zejściu ze szczytu pojechaliśmy do schroniska „Orzeł”. Po rozpakowaniu się i obiadokolacji udaliśmy się na drugi szczyt Wielka Sowa w Górach Sowich, gdzie mogliśmy podziwiać piękną murowaną wieżę. Następnie udaliśmy się do schroniska na zasłużony odpoczynek.
Następnego dnia rano spotkaliśmy się z przewodnikiem panem Krzyśkiem, który udał się z nami w Góry Kamienne. I z Przełęczy Trzech Dolin ruszyliśmy na zdobycie ostatniego w tej wyprawie szczytu – Waligóry. Czekało nas bardzo strome podejście, po korzeniach i kamieniach. Jednak daliśmy radę. Po dotarciu na szczyt naszym oczom ukazały się piękne widoki na Sudety. Po zejściu do doliny zatrzymaliśmy się w schronisku Andrzejówka na posiłek. Po krótkim odpoczynku ruszyliśmy w drogę powrotną do domu. Przewodnik opowiadał nam bardzo ciekawe historie związane z regionem, pokazał nam Wałbrzych i zachęcił nas do zwiedzenia tego wspaniałego miejsca.

Zapraszamy na kolejny wyjazd we wrześniu.

Małgorzata Proskura - Buczak

Chelmiec - Waligora - Great Owl

Another three peaks conquered

On June 17th, in the early morning, we set off for the Sudetes, heading towards the Walbrzych Mountains, admiring the landscapes of our homeland. After reaching the place, we met with the Sudeten guide who led us to the top of Chelmiec. The road was not difficult, we saw beautiful views, although it rained. After descending from the top, we went to the "Eagle" hostel. When we unpacked and had dinner, we were able to reach the second peak of Great Owl in the Owl Mountains, where we could admire an amazing brick tower. Then we went to the hostel where we spent the night.

The next morning, after breakfast, we met with another guide who went  to the Stone Mountains with us. From the Three Valleys Pass we set off to conquer the last peak in this expedition - Waligora. A very steep ascent awaited us as well as big roots and stones. We made it. After reaching the top, we could see the spectacular views of the Sudetes. After descending to the valley, we stopped at the Andrzejowka shelter for a meal. Then we headed back home. The guide told us very interesting stories of this region, showed us Walbrzych and encouraged us to explore this region.

We would like to invite you for another trip in September.