Torrent - Granollers - Torrent
Page start up on ....... +/- 2013
Autoextemporal / Autoevaluación
Autoverificarea de cunoștințe / Autoverificación de conocimientos
Un like e scump. Ai grijă cui îl dai / Un like es caro. Ten cuidado a quién lo das.
Secțiunea 1. SECTION 1. Sección 1.
1:4
Distancia Base >>>>> Punto de trabajo = 386 kms >>>
Tiempo necesario... 04:30 - 04:44 hrs
Expedidor >>>>> Destinatario
Hora de entrega mercancía = 04:00
Destinatario = una empresa de distribución local
Envíos diarios = 1 o 2 tráileres.
Las jornadas son con "ida y vuelta" (descarga + "retorno vacíos").
Sitio inseguro (aislado por la noche y con dudosas presencias de coches, personas, ..)
wc = lo del perro
1:4
Distanța de la Bază >>>>> Punct de lucru = 386 km >>>
Timp necesar... 04:30 - 04:44 ore
Expeditor >>>>> Destinatar
Timp de livrare a mărfurilor = 04:00
Destinatar = o companie locală de distribuție
Livrare zilnică = 1 sau 2 remorci.
Zi-munca cu „dus-întors” (descărcare + retur ambalaje goale”).
Loc nesigur (izolat noaptea și cu prezențe îndoielnice de mașini, si de oameni,...)
WC = prin tufișuri
Punctul de destinatie in Granollers (vezi Maps)
Aici este usa in care trebuia sa asezi camionul pentru descarcare, si eventual (cand se adunau suficiente ambalaje goale), incarcare
Secțiunea 2. SECTION 2. Sección 2.
Datele, de aici în jos, sunt introduse de la data de 08.03.2024, spre înainte.
Los datos, de aquí en abajo, se han introducido a partir del 03.08.2024 en adelante.
Secțiunea 3. SECTION 3. Sección 3.
02.05.1994.05. agenda adi
Incep prin a arata ca incercarea mea de a-mi tine evidenta la ceea ce fac, la ceea ce lucrez, nu a fost o chestie care a pornit asa, brusc, de la 48 de ani in sus, ci... de cand sunt, am incercat sa-mi imbunatatesc activitatea, sa fiu cat puteam mai performant in ceea ce faceam.
Ca reuseam, sau nu, e alta poveste, dar ca am incercat sa fiu un cat mai bun lucrator, in orice munca am facut, stiu ca am incercat.
Nu am incercat sa fur, nu am incercat sa smecheresc, am incercat sa muncesc, sa fiu un bun coleg, sa fiu un bun muncitor.
Prima pagina care se vede ar fi de la sfarsitul lui aprilie 1994
E notat acolo un numar de foaie de parcurs (FP 98725), o cantitate de motorina (40 l) si cateva puncte din traseu
Garaj Boldesti > Foraj Scaieni > Depozit Scaieni (cred ca "La Rosu) > Sonda Soimesti > Garaj Boldesti. (vezi Maps)
Nu-mi mai aduc aminte acum, in 2024, la 30 de ani distanta, unde era "Sonda Soimesti", dar cu ajutorul Google Maps, sigur voi gasi ceva.
Mai imi notasem un "necesar" de 2l de ulei, ceva probleme cu radiatorul, cu o camera de franare, cu "brida fata", si ceva probleme cu compresorul.
Pe a doua pagina se vad diverse notatii , pentru luna mai (1994). Notatiile principale le faceam in foaia de parcurs, si in raportul zilnic de lucru, fise standardizate pe care le predam la impegatul de miscare imediat ce re-aterizam pe locul de parcare din curtea garajului (curte care se vede mai jos) > vezi Maps.
Eu vorbesc in 2024, despre anul 1994. Aici era curtea garajului meu, si al altor 200-300 de lucratori ca si mine. Aici m-a prins Revolutia, aici au ramas ingropate actiunile mele. Vezi Maps.
Lumea se misca, acolo o fi altceva acum, n-am ideee (si nu asta ma intereseaza aici)
Anul 1994. Septembrie
Acest video (gasit in YouTube, multumesc realizatorului lui) este de domeniul transportului forestier, dar reprezinta foarte bine si transportul din domeniul deservent al forajului, in RSR 1980-1990, si in "Romania de tranzitie - 1990-2003". Mai departe, nu mai stiu, din 2003 eu schimband planul de pe Romania, pe Spania.
Coeficientul de calcul (al foilor de parcurs) numit "viteza comerciala" era de 27 km/h. Asta insemna ca pentru un parcurs de 100 km ti se confirma 4 ore. Acea "viteza comerciala", cuprindea "incarcarile", "descarcarile", asteptarile, etc.
Categoriile de drum, erau 6. Categoria "autostrada", avea coeficient de calculare a consumului de combustibil, "0,9". In Romania acelor vremi, singura bucata de autostrada era intre Bucuresti si Pitesti, iar noi (cei de la aceeasi intreprindere ca si mine) o calcam mai ales in zona "Gaiesti - Pitesti".
Pe categoria de drum I, se aplica coeficient 1,1, pe categoria II, coeficient 1.2.
In marea lor majoritate, drumurile pe care circulam noi, deserventii forajului, erau de categoriile III, IV, V, si in cazuri exceptionale (dar destul de dese, VI.
(PS. Nu sunt sigur daca la prima categorie coeficientul era "0,9" sau "1". Au trecut 30 de ani, s-au estompat multe. Dar... ca idee, cam asa erau lucrurile)
Aceste doua pagini incep cu data de 22.10.1995 (adi agenda). Mai mult stricata era masina, mai mult peticeam la ea. Cat timp mergea, era a lor. Cand cadea, nu interesa pe nimeni. Salariul il faceai cel putin jumate-jumate cu masina. Cine sarea la cap, se descurca altfel, dar eu... cu saritul la cap, nici nu le-am avut, nici nu le-oi avea vreodata.
Aceste doua file sunt pe perioada 29.11.1996 - 21.12.1996.
Notam data, stocul de combustibil (trebuia sa fi mereu pe "stoc zero"), kilometri efectuati, orele ce ti se confirmau. Nu era bine nici daca ieseai pe plus, nici daca ieseai pe minus, nici la ore, nici la combustibil, nici la nimic altceva.
01.08.1997 adi agenda
Câteva locatii: 1) Bază-Cătunu-Bază; 2) Bază-Șirna-Bază; 3) Bază-Bobocu-Bază; 4) Bază-Moreni-Bază; 5) Bază-Blejești-Bază; 6) Bază-Bucșani-Bază; 7) Bază-799 Bustuchin-Bază; 8) Bază-Urlați-Bază; 9) Bază-Câmpina-Bază; 10) Bază-Fierbinți-Bază; 11) Bază-50 Păcureți-Bază; 12) Baza-Videle-Baza.
23.06.1998 adi agenda
Bază > Foraj Liliești > Bălăria > Foraj Liliești > Bază
Bază > Foraj Berca > 506 Grăjdana > Foraj Berca > Bază
Bază > Foraj Scăeni > 10 Stefan cel Mare> Foraj Scăeni > Bază
Bază > Foraj Scăeni > Dep. Videle > Foraj Scăeni > Bază
Bază > Foraj Bucuresti > Sonda Corbii Mari > Foraj Scăeni > Bază
Bază > Foraj Stoina> Sonda 5006 Bibesti > Foraj Stoina > Bază
Bază > GPS Baicoi > Baza Tubulara Floresti > GPS Baicoi > Bază
Bază > Foraj Scăeni > 534 Seciu > Foraj Scăeni > Bază
Bază > Foraj Scăeni > Videle > Foraj Scăeni > Bază
Bază > Foraj Scăeni > Videle > Foraj Scăeni > Bază
Bază > Foraj Scăeni > 534 Seciu > Foraj Scăeni > Bază
Bază > Baza Tubulara Floresti > 329 Gornet > Baza Tubulara Floresti > Bază
03.01.1999 agenda adi
Am gasit pe net o imagine de autocar, pentru ca la acea vreme (inainte de 2000), nu erau poze, ca de pe la 2010 in sus.
Dar asa... ca idee...
Accesorii / Accesorios
Instinctor /
Clește reglabil / Alicates ajustables
Prelungitor cheie tubulară / Extensión de llave de tubo
Șurubelnițe / Destornilladores
Daltă / Cincel
Ciocan / Martillo
Prelungitor cric / Extensión de gato
Cheie roți / Llave de ruedas
Leviere / Palancas
Lopată / Pala
Pâlnie tablă / Embudo de estaño
Cheie tubulară 27 / Llave de tubo 27
Levier / Palanca
Pompă apă rezervă / Bomba de agua de reserva
Bloc lumini rezervă / Bloque de luces de reserva
Lampă spate rezervă / Lampara trasera de reserva
Set curele trapezoidale / Juego de correas trapezoidales
Cheie fixă 30-32 > 2 buc / Llave fija 30-32 > 2 uds.
Cheie fixă 27-24 / Llave fija 27-24
Cheie fixă 14 combinată / Llave combinada 14
Cheie fixă 22 combinată / Llave combinada 22
Cheie fixă 18-19 / Llave fija 18-19
Cheie fixă 16-17 / Llave fija 16-17
Cheie fixă 20-22 / Llave fija 20-22
Cameră aer (rezervă) 1100
Cală roți
Capace ornament roți > 4 bucăți
Trusă sanitară
Triunghi reflectorizant
Cric hidraulic defect ÷ 2 bucăți
Cámara de aire (reserva) 1100
Calzo para ruedas
Tapacubos para ruedas > 4 uds.
Kit sanitario
Triángulo reflectante
Gato hidráulico defectuoso ÷ 2 uds.
Secțiunea 4. SECTION 4. Sección 4.
Captura de imagine a unuia dintre comentariile mele, facute la postarea lui Postare David Macovei, captura realizata la 2024-03-08_121618
Secțiunea 5. SECTION 5. Sección 5.
Postarea si comentariile la aceasta tema de pe peretele unui grup soferesc de Facebook (vezi aici)
De fapt, aceasta este prima dintre postarile ce au aparut pe peretele meu de Facebook, la aceasta tema.
Aici fiind vorba de date copiate de pe un grup la care au acces doar "abonatii", am "mascat" butoanele, dar... daca apasa pe ele vreun "abonat", i se deschide usa, iar daca apasa cineva care inca nu dispune de agreere spre a intra, ramane la usa (si se multumeste cu ce gaseste aici, la mine.
Ce e public, e public.
Ce nu e public, incercam sa respectam regulile casei.
·
Ora 3 dimineața: M-am trezit, am făcut duș, am băut cafeaua …
Ora 4: Încep traseul. Ziua mea a început deja, tu probabil încă dormi …
Ora 5: Eu conduc, tu încă dormi …
Ora 6:Eu conduc camionul, iar tu abia te trezești …
Ora 8: Conduc în continuare … iar tu probabil îți începi ziua de lucru la birou, la cafea cu colegii …
Ora 10: Am ajuns la clientul meu, încep descărcarea … tu îți iei pauza de 10 minute …
Ora 12: Mă duc la un alt client, pentru încărcare, în timp ce tu probabil pleci în pauza de masă cu colegii de birou ..
Ora 13: Te întorci la birou, în timp ce eu sunt tot pe drum, fără să fi luat prânzul …
Ora 14: Ajung la cel de-al treilea client pentru încărcare …
Ora 15: Tu pleci în pauza de cafea, iar eu plec din nou la drum …
Ora 17:30: Tu pleci de la birou, în timp ce eu încă conduc…
Ora 19: În scurt timp vei lua cina cu familia, în timp ce eu încă sunt pe drum și conduc…
„Dacă ai fost atent, am lucrat 15 ore. Tu ai fi dispus să lucrezi 10, 12 sau 15 ore pe zi?”
Ora 20: Stai pe canapea și te joci cu copiii, în timp ce soția ta pregătește cina. Eu îmi termin programul și mă opresc în parcare. Merg să mănânc, să mă spăl și să dorm, ca să pot porni din nou la drum dimineața. Voi încerca să ajung acasă, la familia mea, sâmbătă, la prânz. Nu am văzut-o de mult timp … „
O comparație a vieții de zi cu zi a unui șofer de camion cu cea a unui angajat dintr-un birou ne face să privim lucrurile din altă perspectivă.
„Clienții sunt supărați, șefii sunt supărați, pentru că am avut o întârziere de 20-30 de minute din cauza unui blocaj sau a unui accident pe drum.
Seara, când ieși la cumpărături, deși nu mă vezi, sunt acolo. În spatele magazinului, descarc mărfurile astfel încât să poți cumpăra ceea ce ai nevoie și când ai nevoie.
Dacă ai fost atent, am lucrat 15 ore. Și salariul meu? Este 2100 de euro cu bonus.
Tu ai fi dispus să lucrezi 10, 12 sau 15 ore pe zi și ai doar 9 ore pentru somn, mâncare și odihnă?
Ai fi pregătit să fii insultat de oameni care nu te-au văzut niciodată în viața lor? Să lucrezi clienți și șefi care uneori nu au scrupule?
Ai fi dispus să renunți la soție și la copii pentru o săptămână întreagă? Să pleci luni și să te întorci acasă abia la sfârșit de săptămână?
Eu fac această muncă pentru că o am în sânge și iubesc ceea ce fac, însă dacă ar fi doar o chestiune de bani sau confort, lucrurile s-ar schimba, prietene …
Amintește-ți că șoferii de camion lucrează pentru tine, pentru confortul tău și al familiei tale. Acesta este un mesaj pentru toti cei care nu respectă munca soferilor profesionisti...
Este o navă spațială.
Me gusta
Responder
Bună descriere!
Me gusta
Responder
Ciudat dusul la 3 noaptea trebuie sa fi un sofer extrem de atent cu igena sau urmaresti sa intalnesti pe cineva pe drum
Me gusta
Responder
Ver las 3 respuestas
Cine te pune sa pleci la 3.? Eu plec când vreau eu ca nu ma comanda iei pe mine
Me gusta
Responder
Ver 1 respuesta
Mai taie din ele...
Me gusta
Responder
Asa este. Eu începeam la 22,30 și terminam a doua zi la 12, 13, 14. Dar eu nu m-am mentalizat niciodată că... "Așa e legea", pentru ca nu e asa. Odată ce semnezi contract de muncă de 8 ore, când se împlinesc 8 ore, angajatorul tău trebuie sa te repună, la încărcat (ca pe telefonul mobil), in cadrul conditiei tale civile.
Dacă era altfel, se semnau contracte mai lungi (de 9 ore, pe zi, de 14, de 16, etc). Dar nu e. Angajatorii încalcă contractul la greu, dar și ajutați de mentalitatea pe care o au angajații.
3
4 h (8 martie 2024_08.07)
Me gusta
Responder
Editado
Responde a Adrian Iordache…
Tu dacă inchiriai barca, pe Cișmigiu, pentru 1 oră, după câte ore trebuia să o redai proprietarului ei?
Me gusta
Responder
Mult adevăr!
Me gusta
Responder
15 ore e prea mult 9 ore jumate cit ai dreptul in nici un caz 15
Me gusta
Responder
Cred ca corabia o poți conduce 7 înainte apoi 7 înapoi
Me gusta
Responder
De la 4.00am la 8.00pm cam sunt 16h nu 15h,ai cam depasit programul de lucru,daca faci asa si cu programul de condus,sa mai si "fentezi" tahograful cu diferite"modalitati",iti cam meriti soarta alegand sa faci chestii de astea riscandu-ti libertatea,sanatatea pentru"un pumn de bani"(si aia cam putini),ZIC!!!
Me gusta
Responder
Lupul Din Umbra poate a scris greșit nu neapărat fentează programul,ramai în umbră criticule
Me gusta
Responder
Responde a Lxxxl Dxn Uxxxa…
Wei,pauza de 45 min mai faci si tu..?
Me gusta
Responder
Soferii salariati din UE, de la 1 ianuarie 2007 in sus, lucreaza sub altfel de CIM decat asta semnat de mine in martie 2008? Sunt soferi tahograferi care au si altfel de CIM-uri? Sunt curios sa vad si eu alt model (daca exista). Adica, sa fie scris acolo, negru pe alb, mai mult de 40 de ore pe saptamana. Are cineva?
Secțiunea 6. SECTION 6. Sección 6.
Postarea si comentariile la aceasta tema de pe peretele de Facebook al autorului acestei postari (vezi aici)
·
Ora 3 dimineața: M-am trezit, am făcut duș, am băut cafeaua …
Ora 4: Încep traseul. Ziua mea a început deja, tu probabil încă dormi …
Ora 5: Eu conduc, tu încă dormi …
Ora 6:Eu conduc camionul, iar tu abia te trezești …
Ora 8: Conduc în continuare … iar tu probabil îți începi ziua de lucru la birou, la cafea cu colegii …
Ora 10: Am ajuns la clientul meu, încep descărcarea … tu îți iei pauza de 10 minute …
Ora 12: Mă duc la un alt client, pentru încărcare, în timp ce tu probabil pleci în pauza de masă cu colegii de birou ..
Ora 13: Te întorci la birou, în timp ce eu sunt tot pe drum, fără să fi luat prânzul …
Ora 14: Ajung la cel de-al treilea client pentru încărcare …
Ora 15: Tu pleci în pauza de cafea, iar eu plec din nou la drum …
Ora 17:30: Tu pleci de la birou, în timp ce eu încă conduc…
Ora 19: În scurt timp vei lua cina cu familia, în timp ce eu încă sunt pe drum și conduc…
„Dacă ai fost atent, am lucrat 15 ore. Tu ai fi dispus să lucrezi 10, 12 sau 15 ore pe zi?”
Ora 20: Stai pe canapea și te joci cu copiii, în timp ce soția ta pregătește cina. Eu îmi termin programul și mă opresc în parcare. Merg să mănânc, să mă spăl și să dorm, ca să pot porni din nou la drum dimineața. Voi încerca să ajung acasă, la familia mea, sâmbătă, la prânz. Nu am văzut-o de mult timp … „
O comparație a vieții de zi cu zi a unui șofer de camion cu cea a unui angajat dintr-un birou ne face să privim lucrurile din altă perspectivă.
„Clienții sunt supărați, șefii sunt supărați, pentru că am avut o întârziere de 20-30 de minute din cauza unui blocaj sau a unui accident pe drum.
Seara, când ieși la cumpărături, deși nu mă vezi, sunt acolo. În spatele magazinului, descarc mărfurile astfel încât să poți cumpăra ceea ce ai nevoie și când ai nevoie.
Dacă ai fost atent, am lucrat 15 ore. Și salariul meu? Este 2100 de euro cu bonus.
Tu ai fi dispus să lucrezi 10, 12 sau 15 ore pe zi și ai doar 9 ore pentru somn, mâncare și odihnă?
Ai fi pregătit să fii insultat de oameni care nu te-au văzut niciodată în viața lor? Să lucrezi clienți și șefi care uneori nu au scrupule?
Ai fi dispus să renunți la soție și la copii pentru o săptămână întreagă? Să pleci luni și să te întorci acasă abia la sfârșit de săptămână?
Eu fac această muncă pentru că o am în sânge și iubesc ceea ce fac, însă dacă ar fi doar o chestiune de bani sau confort, lucrurile s-ar schimba, prietene …
Amintește-ți că șoferii de camion lucrează pentru tine, pentru confortul tău și al familiei tale. Acesta este un mesaj pentru toti cei care nu respectă munca soferilor profesionisti...
Soferii salariati din UE, de la 1 ianuarie 2007 in sus, lucreaza sub altfel de CIM decat asta semnat de mine in martie 2008? Sunt soferi tahograferi care au si altfel de CIM-uri? Sunt curios sa vad si eu alt model (daca exista). Adica, sa fie scris aco… Ver más
Me gusta
Responder
Nu știu dacă tu ai scris textul sau este preluat. Cert este că a fost distribuit și l-am citit și eu.
Nu va mai amăgiți singuri prin povesti de genul asta. Dramatizarea asta ,de parcă transportul este cel mai important lucru .
Ca un exemplu..toată lum… Ver más
26
Me gusta
Responder
Madalin Ionut Patachedacă reziști 1 an într-un depozit gen cel al macromex cel din București te premiez.... Sau ca șofer pe camioanele mici care fac orașul... Eu personal nu îți dau 30 de zile... Cât despre tir te spânzuri..!!! 35 de ani am fost conduși de cozi de topor, sinecuri, analfabeți, incompetenți cu largul ,, concurs,, al celor care tine care la prima vedere par normali însă mai târziu realizezi ca trăiesc în mlaștimă din care adoră să arunce cu noroi...
2
Me gusta
Responder
Fiecare om după acest pământ are soarta și norocul luinu te obligă nimeni să faci acest job…îl faci k nu ai alta soluție
Me gusta
Responder
Ai făcut o alegere, sa alergi după mai mulți bani vs fericirea de lângă familie și cei dragi . La finalul săptămânii tu zâmbești altfel la 2200 comparativ cu altcineva care oa 1200 . Nivelul de stress și responsabilitate nu leai luat în calcul plus multe alte aspecte. Ploua ninge tu ești la caldurica în mare parte , altul nu . E doar subiectiv ceea ce ai zis
16
Me gusta
Responder
Autor
Cosmin Contor nu e vorba de alegeri....mai citeste odata
Me gusta
Responder
Cosmin Contor plouă ninge , șoferul e la căldurică ? pe eurotruck simulator sau unde ?
Me gusta
Responder
Ăștia care criticați, mâncarea care o aveți în farfurie vin din mâinile acestor oameni
Me gusta
Responder
·
Seguir
Numa' plangaciosi, cine ii pune pe soferi sa stea in tiruri, pot merge si ei linistiti la birou cate 8 ore, na.
Me gusta
Responder
Un miner ce sa mai zică? Fiecare își alege jobul. Plus ca mai mult învârti de volan..
7
Me gusta
Responder
Editado
Stai acasa
3
Me gusta
Responder
Eugen Tatu în cazul tău ar suna mai bine IEȘI ACASĂ
Me gusta
Responder
Ai depășit programul ai spus ca ai plecat la 3 deci la la 18 trebuia sa fi oprit
2
Me gusta
Responder
Autor
Staicu Andrei mai calculeaza odata
Me gusta
Responder
Vezi Vtm cu programul sa nu dai in el, ai rămas conectat de seara de ai plecat la 4 si ai mers pana la 10 la client Si spălate si tu seara si băgate la caldura nu mai pleca cu paru ud ca ete ce te duce capu sa compui
Me gusta
Responder
Autor
Adrian Iordache dupa ce ma pis pe tineoltean prost, mai calculeaza odata programul
Me gusta
Responder
Am fost mecanic, am și c+ce și acum lucrez în birou.
Nu te împotmoli. N am avut niciodată nevoia de compătimire și nici tu n ar trebui să ai. Mai ales ca ești tânăr fecior..
Ține sus muncă bună ! drumuri bune și caută oportunități.
2
Me gusta
Responder
Bună descriere a vieții noastre! Drumuri bune tuturor!
Me gusta
Responder
Me gusta
Responder
Me gusta
Responder
Drumuri bune!
Me gusta
Responder
Autor
Naty Cojocaru Doamne ajuta, la toata lumea!
Me gusta
Responder
Me gusta
Responder
Autor
Me gusta
Responder
Șofer pe autocar tot pe Europa cu ciaina
Me gusta
Responder
2
Me gusta
Responder
Să vezi cum îi pe dubă…
Me gusta
Responder
Autor
Adelin Georgian daaa, viata e greu
Me gusta
Responder
David Macovei Foarte…
Me gusta
Responder
Autor
Adelin Georgian drumuri bune sa ai
Me gusta
Responder
David Macovei mulțumesc frumos, la fel îți doresc !
Me gusta
Responder
Secțiunea 7. SECTION 7. Sección 7.
Postarea si comentariile la aceasta tema de pe peretele de Facebook al unui fost "compañero de empresa" (vezi aici)
·
Ora 3 dimineața: M-am trezit, am făcut duș, am băut cafeaua …
Ora 4: Încep traseul. Ziua mea a început deja, tu probabil încă dormi …
Ora 5: Eu conduc, tu încă dormi …
Ora 6:Eu conduc camionul, iar tu abia te trezești …
Ora 8: Conduc în continuare … iar tu probabil îți începi ziua de lucru la birou, la cafea cu colegii …
Ora 10: Am ajuns la clientul meu, încep descărcarea … tu îți iei pauza de 10 minute …
Ora 12: Mă duc la un alt client, pentru încărcare, în timp ce tu probabil pleci în pauza de masă cu colegii de birou ..
Ora 13: Te întorci la birou, în timp ce eu sunt tot pe drum, fără să fi luat prânzul …
Ora 14: Ajung la cel de-al treilea client pentru încărcare …
Ora 15: Tu pleci în pauza de cafea, iar eu plec din nou la drum …
Ora 17:30: Tu pleci de la birou, în timp ce eu încă conduc…
Ora 19: În scurt timp vei lua cina cu familia, în timp ce eu încă sunt pe drum și conduc…
„Dacă ai fost atent, am lucrat 15 ore. Tu ai fi dispus să lucrezi 10, 12 sau 15 ore pe zi?”
Ora 20: Stai pe canapea și te joci cu copiii, în timp ce soția ta pregătește cina. Eu îmi termin programul și mă opresc în parcare. Merg să mănânc, să mă spăl și să dorm, ca să pot porni din nou la drum dimineața. Voi încerca să ajung acasă, la familia mea, sâmbătă, la prânz. Nu am văzut-o de mult timp … „
O comparație a vieții de zi cu zi a unui șofer de camion cu cea a unui angajat dintr-un birou ne face să privim lucrurile din altă perspectivă.
„Clienții sunt supărați, șefii sunt supărați, pentru că am avut o întârziere de 20-30 de minute din cauza unui blocaj sau a unui accident pe drum.
Seara, când ieși la cumpărături, deși nu mă vezi, sunt acolo. În spatele magazinului, descarc mărfurile astfel încât să poți cumpăra ceea ce ai nevoie și când ai nevoie.
Dacă ai fost atent, am lucrat 15 ore. Și salariul meu? Este 2100 de euro cu bonus.
Tu ai fi dispus să lucrezi 10, 12 sau 15 ore pe zi și ai doar 9 ore pentru somn, mâncare și odihnă?
Ai fi pregătit să fii insultat de oameni care nu te-au văzut niciodată în viața lor? Să lucrezi clienți și șefi care uneori nu au scrupule?
Ai fi dispus să renunți la soție și la copii pentru o săptămână întreagă? Să pleci luni și să te întorci acasă abia la sfârșit de săptămână?
Eu fac această muncă pentru că o am în sânge și iubesc ceea ce fac, însă dacă ar fi doar o chestiune de bani sau confort, lucrurile s-ar schimba, prietene …
Amintește-ți că șoferii de camion lucrează pentru tine, pentru confortul tău și al familiei tale. Acesta este un mesaj pentru toti cei care nu respectă munca soferilor profesionisti...
Asa e mai Ovidiu. Baiatul asta de a scris comentariul a terminat scoala de soferi in 2021 si lucreaza pe Germania. Eu am inceput soferia 40 de ani mai devreme decat el, si am lucrat sub CIM RSR, 9 ani, sub contract de "CIM Romania de tranzitie" 13 ani, iar mai apoi, cand am intrunit conditiile legale, pe CIM. Si am comentat pe pagina comentatorului asta de la care ai distribuit tu, cam asa: ............................................................................................."Asa este. Eu începeam la 22,30 și terminam a doua zi la 12, 13, 14. Dar eu nu m-am mentalizat niciodată că... "Așa e legea", pentru ca nu e asa. Odată ce semnezi contract de muncă de 8 ore, când se împlinesc 8 ore, angajatorul tău trebuie sa te repună, la încărcat (ca pe telefonul mobil), in cadrul conditiei tale civile.
Dacă era altfel, se semnau CIM-uri mai lungi (de 9 ore, pe zi, de 14, de 16, etc). Dar nu e. Angajatorii încalcă contractul la greu, dar și ajutați de felul in care se auto-mentalizeaza chiar angajații pe care angajatorul ii aresteaza ilegal, la locul de munca"..
Me gusta
Responder
Si mai ziceam asa: "Tu daca inchiriezi o barca, pentru 1 ora, sa te dai pe lac, dupa cate ore trebuie sa redai debarcaderului obiectul numit "barcă"?
Me gusta
Responder
Soferii salariati din UE, de la 1 ianuarie 2007 in sus, lucreaza sub altfel de CIM decat asta semnat de mine in martie 2008? Sunt soferi tahograferi care au si altfel de CIM-uri? Sunt curios sa vad si eu alt model (daca exista). Adica, sa fie pe mai mult de 40 de ore pe saptamana.
Ministerio de Trabajo e Inmigración
COMUNICACION DE CONVERSION DE CONTRATO TEMPORAL EN CONTRATO INDEFINIDO
Ministerul Muncii și Imigrației (Spania)
COMUNICAREA CONVERSIEI CONTRACTULUI DE MUNCA TEMPORAR ÎN CONTRACT DE MUNCA INDEFINIT
CODIGO DE CONTRATO: 189 (Tiempo completo; No bonificado).
COD CONTRACT: 189 (Normă întreagă; Fără bonificații).
CLAUSULAS
La jornada de trabajo será de:
A tiempo completo: la jornada de trabajo ser de 40 horas semanales prestadas de lunes a sábado con los descansos que establece la ley.
CLAUZE
Ziua muncă va fi:
Normă întreagă: ziua de muncă va fi de 40 de ore pe săptamână asigurată de luni până sâmbătă cu perioadele de repaus stabilite de lege.
Admin says:
Articolul "Zi munca/Norma intreaga/Perioada zilnica de munca", am reusit... dupa ani si ani, sa il traduc in limba romana, dupa articolul "Jornada laboral" dar mi-a fost macelarit de administratori ai Wikipediei in romana.
Articolul despre "Repaus", am reusit dupa ani multi sa il aduc, in WikipediaRo, la indemana cititorului roman, si mi-a fost macelarit.
Secțiunea 8. SECTION 8. Sección 8.
Aici sunt 3 minute de video in care se vede, printre altele, ca postarea acestui tanar sofer, numit David Macovei, la 2 de marzo a las 14:15, fusese distribuita de peste 667 ori pana la momentul capturii mele video, de la data de 8 martie 2024.
In acest video care dureaza 00:20:51 hrs si pe care l-am intitulat (bilingv) ·De-ale tahografului / Cosas de los tacógrafos (03)" se gaseste o scurta trecere in revista a unor peste 4500 de elemente (fotografii sau videoclipuri) dintr-un folder de-al meu, pentru ca privitorul sa-si poata face o idee de volumul cat mai total al informatiei din care specialistii pot face (daca vor) un tot, care sa serveasca indreptarii lucrurilor in intreaga Uniune Europeana.
Secțiunea 9. SECTION 9. Sección 9.
Postarea si comentariile de pe peretele meu de Facebook, la aceasta tema (vezi aici)
Diferit de felul in care comentariile vin si se aseaza pe Facebook, aici am sa incerc sa le asez in ordinea lor cronologica
21 h (8 martie 2024_13.10) > UTC+1.
·
Compartido con: Público
Un (tanar) coleg de profesie a publicat postarea, de mai jos, postare la care, printre altele, am comentat si eu cu cuvintele ce urmeaza (si postare la care mai am multe, foarte multe, de spus):
>
Ziceam:
"Asa este. Eu începeam la 22,30 și terminam a doua zi la 12, 13, 14. Dar eu nu m-am mentalizat niciodată că... "Așa e legea", pentru ca nu e asa.
Odată ce semnezi contract de muncă de 8 ore, când se împlinesc 8 ore, angajatorul tău trebuie sa te repună, la încărcat (ca pe telefonul mobil), in cadrul conditiei tale civile.
Dacă era altfel, se semnau CIM-uri mai lungi (de 9 ore, pe zi, de 14, de 16, etc).
Dar nu e.
Angajatorii încalcă contractul la greu, dar și ajutați de felul in care se auto-mentalizeaza chiar angajații pe care angajatorul ii aresteaza ilegal, la locul de munca".
Si mai ziceam, atat la postarea acestui coleg de profesie, cat si la altele, asa: ................................ "Soferii salariati din UE, de la 1 ianuarie 2007 in sus, lucreaza sub altfel de CIM decat asta semnat de mine in martie 2008? Sunt soferi tahograferi care au si altfel de CIM-uri? Sunt curios sa vad si eu alt model (daca exista). Adica, sa fie scris acolo, negru pe alb, mai mult de 40 de ore pe saptamana. Are cineva?
21 h (8 martie 2024_13.18)
Me gusta
Responder
Adrian Iordache am eu ! Inclusiv de acela în care scria ( doar scria ) ,,de luni până vineri" ( azi în zi scrie de luni până duminică).
21 h (8 martie 2024_13.33)
Me gusta
Responder
Calin Calin Vorbim, mult mai pe larg, dupa ce termin de completat pagina asta, Calin. https://sites.google.com/.../lugar-de.../terceros/granollers
SITES.GOOGLE.COM
Server european transport - Granollers
Server european transport - Granollers
20 h (8 martie 2024_13.45)
Me gusta
Responder
Eliminar vista previa
Escribe una respuesta…
Mai ziceam asa, pe la alte postari: "Daca inchiriem o barca, pentru 1 ora, in Cismigiu, ca sa ne plimbam pe lac, stim si noi, si cel de la debarcader, ca ca daca nu punem "obiectul" inapoi, la locul sau din debarcader, la timpul stabilit, nu mai primim inapoi, nici buletinul, nici garantia. Sau daca inchiriem un autoturism, sau o scula, sau orice altceva, stim ca contractul trebuie respectat, dar aici, unde e vorba de oameni, si nu de animale sau de obiecte, unii nu stim, unii ne facem ca nu stim, unii facem complicitate cu propriul nostru gardian, ca sa primim in schimb, un asa-zis salariu, care in acest caz nu este salariu, ci este o cumparare a tacerii victimei, ca sa nu reclame... violarea ce i se aduce.
20 h (8 martie 2024_13.43)
Me gusta
Responder
Să înțeleg că este obligat să fi sclav sau este o alegere și semnezi un contract cu drepturi și obligații care in final îți aduce o sumă de bani care să te motiveze să te comporti ca un sclav..?
Poate aflați și care este programul și viata unui pilot de cursă sau de curierat..sau undoctor , pompier ......A avea o meserie sau un loc de munca este o opțiune nu o obligație..
20 h (8 martie 2024_14.44)
Me gusta
Responder
Alexandru Stelian Anghel Le amesteci din start. Contractul... il vezi mai sus. In afara de asta, e ca la carti (de joc). Daca joci tabinet, sunt niste reguli, daca joci septica, sunt alte reguli, daca joci macao, "Pacalici", sau "Popa prostu", sunt alte reguli. Tu ca sa-ti bagi nasul in "jocul" asta, trebuie sa cunosti (bine) regulile acestui joc. Degeaba il compari tu cu ce face minerul, aviatorul, marinarul sau frizerul, pentru ca sunt jocuri diferite. Este un domeniu in care este foarte greu de dovedit dreptatea angajatului (este mai greu de dovedit decat in orice alt domeniu), angajatorii au prins "spilul" asta, si... trag tare... cat o merge. E bine ca unde nu stii, mai bine sa nu incurci locul.
2
Me gusta
Responder
Editado
Adrian Iordache deci șoferia e un JOC și nu o meserie..
20 h (8 martie 2024_13.57)
Me gusta
Responder
Editado
Alexandru Stelian Anghel Orice activitate umană este un "joc". De-acolo și chestia cu "regulile jocului". Doar atat ca nu trebuie sa confunzi "jocul", cu "joaca". Vezi ca în Wikipedia românească am tradus demult ce inseamna "joc", tocmai pentru a ști, chiar și... "radio-sanțul".
Me gusta
Responder
Adrian Iordache și dacă este un joc cu reguli de ce șoferii sau angajatorii nu le respectă .? Eu susțin că este un joc în stilul ,,șoarecele și pisica,,...în rest este vorba de demnitatea și caracterul individului...care poate să decidă, să aleaga oferta ..
Me gusta
Responder
Alexandru Stelian Anghel Pe mine nu ma mira ca nu intelegi tu (sau ca te faci ca nu intelegi), cata vreme nu inteleg milioane dintre cei care chiar experimenteza asta. Din informatiile mele, in UE sunt inmatriculate peste 6 milioane de camioane. La asta mai adaug eu vreo 4 milioane de autobuze. Sunt pe putin 10 milioane de oameni care sufera direct. Plus inca 10 (sotul/sotia fiecaruia, care sufera indirect, dar imediat dupa primii. Plus copii acestora, parintii acestora, rudele acestora. Cand... "asa e legea in domeniu"... aia e suferinta. Problema e ca legea, nu e asa, ci doar practica... anti-lege. Ce nu poti pricepe singur, nimeni nu te poate ajuta sa pricepi. N-ai vazut de la scoala, pana nu prinzi singur "firul" rezolvarii unui exercitiu, al unei probleme, nimeni nu ti-l poate face inteles.
Me gusta
Responder
Escribe una respuesta…
Bine zis...
Me gusta
Responder
Liviu Apostol Multumesc Liviu!
Me gusta
Responder
Escribe una respuesta…
Codul Muncii reprezinta o colectie de norme care reglementeaza munca . Acolo scrie cum se numeste fiecare meserie, ce obligatii are cel care alege acea meserie, ce drepturi are, etc. Exista o fisa a postului pentru fiecare meserie. Faci munca pentru care te-ai scolarizat, in conditiile descrise in Codul Muncii, primesti salariul stabilit tot de Codul Muncii, cu modificarile aduse de sindicate sau negocieri individuale.
S-a ajuns la nivelul in care un angajat munceste oricand, oricum, pe orice suma minima vrea angajatorul, iar Codul Muncii este folosit doar pt a i se prezenta obligatiile. Drepturile...n-avem.
Nici macar nu intelegem cum sintem folositi ca sclavi de catre un sistem sclavagist.
Moromete avea dreptate... ei fura si eu trebuie sa ma fac ca nu vad?
Me gusta
Responder
Radu Boboc Codul Muncii o fi valabil in Romania, Radu, nu in UE. Eu il gasesc a fi foarte putin racordat la legislatia UE. Am tradus si in Wikipedia, dar am pastrat si in site-urile mele, "Clasificarea Internationala Standard a Ocupatiilor". Toti cei mentionati acolo sunt subiecti juridici ai Organizatiei Internationale a Muncii. In Wikipedia romaneasca, daca vezi ce continut are articolul despre OIM, te umfla rasul. La fel si despre Dreptul Muncii. https://sites.google.com/.../clasificarea-interna%C8...
SITES.GOOGLE.COM
Adi Iordache. Terminologie enciclopedică bilingvă (română și spaniolă) indispensabilă șoferiei profesioniste din Uniunea Europeană - Clasificarea Internațională Standard a Ocupațiilor / Clasificacion Internacional Uniforme de las Ocupacio
Me gusta
Responder
Eliminar vista previa
Adrian Iordache sintem atat de mici in comparatie cu cel putin 5000 ani de existenta a societatii exploatatoare.
Ei au avocati, administratii guvernamentale, intelegeri secrete, mass-media, legi, tribunale, politie... si noi nici macar nu avem timp sa intelegem ce ni se intampla.
Am aflat si eu, de curand, despre CISO. Culmea, soferul are si o fisa a postului. Adica... oficial un sofer are aceleasi atributii peste tot in lume. La fel, un medic, un vanzator, un mecanic...etc.
Mai avem, confirm legislatiei, cu totii, drepturi. Cum spuneai...inchiriezi barca aia o ora, o aduci inapoi dupa o ora.
International, se pare ca e mai ieftin sa inchiriezi un sclav o ora si sa il muncesti cat ai nevoie. Se numeste, mai nou, optimizare a costurilor.
Angajezi un sofer si il pui sa faca munca a 4 oameni, dar il platesti cu un singur salariu, si ala minim. Evident, are dreptul sa se planga la tribunal, unde va primi dreptatea ce i se cuvine. La fel de evident, nu primeste decat dreptul pe care l-ai primit si tu...de a-si da demisia .
Codul Muncii exista si in Ro si in Suedia si in Spania. Si in UE. Si este la fel de bine ignorat peste tot. A devenit obisnuinta.
Priveste activitatea sindicatelor din transporturi, din orice tara doresti. Vei vedea ca nu au intentia, dorinta si nici macar decenta sa incerce sa isi ajute membrii. Asta desi problemele sint asemanatoare... munca in plus neplatita, abuzuri, retineri ilegale din salarii, calcule gresite, hartuiala, rasism.
Me gusta
Responder
Radu Boboc Spania, echivalentul Codului Muncii este "Statutul Lucratorilor" plus "Dreptul Muncii pe Spania". Astea sunt la nivel național. La nivel internațional însă, este ceva ce pe limba spaniolă se găsește ca "Dreptul Muncii" (Derecho laboral). Asta... Internațională, în lumea limbii române... nu circula. O fi și din cauza ca spaniolă este una dintre cele trei limbi de lucru ale OIM. Legile nu sunt respectate mai ales din cauza ca imensa majoritate nu le cunosc. Tu nu crezi ca ai castiga mai ușor la șah, în fata unor jucători care nu cunosc... nici piesele?
Me gusta
Responder
Radu Boboc Uite, poate îl citește în 2024 și colegul meu de prin 2008-2012... Ovidiu https://es.m.wikipedia.org/.../Derecho_laboral_de_Espa%C3...
ES.M.WIKIPEDIA.ORG
Derecho laboral de España - Wikipedia, la enciclopedia libre
Derecho laboral de España - Wikipedia, la enciclopedia libre
Me gusta
Responder
Eliminar vista previa
Adrian Iordache tu iti cunosti drepturile. Ia incearca sa te angajezi sofer. Ce crezi ca se va intampla?
Me gusta
Responder
Și, poate îl pune în cumpănă cu asta, international:
https://es.wikipedia.org/wiki/Derecho_laboral
ES.WIKIPEDIA.ORG
Derecho laboral - Wikipedia, la enciclopedia libre
Derecho laboral - Wikipedia, la enciclopedia libre
Me gusta
Responder
Eliminar vista previa
Romanii iau "Codul Muncii drept Dreptul Muncii. Iar confuzia asta este... bine întreținută... de acolo de sus.
Me gusta
Responder
Romanii scuipă pe OIM, deși acolo e... salvarea.
Me gusta
Responder
Radu Boboc Pai de ce crezi tu Radu nu am putut eu sa semnezi un alt CIM in cadrul profesiei mele liber aleze, după ce, accidental, s-a rupt acel CIM încheiat 2008? Pentru ca am știut, si știu, ca nu există intreprindere de transport în Uniunea Europene, 1) care din 2012 în sus să accepte... măcar verbal, condițiile puse de mine în 2008; 2) care să respecte clauzele contractuale (iar prin asta, drepturile mele de om). E ușor de băgat gatul în jugul ăsta, si greu (aproape imposibil) de scos). Iar peste toate, cel care nu cunoaște drepturile, rezistă... ca orice "animal de tractiune", neînțelegând când, dacă, care drepturi ii sunt încălcate. Multi se opun pe rețeta calului nărăvaș, știut fiind ca "pe calul bun îl călăresc și copii", știut fiind că celui ce duce, mai mult i se pune în spinare. "Nărăvasii", "cei ce fac pe nebunii (ca să le prindă bine), sunt ca pușcăriașii aceia din închisori care se impun celorlalți pușcăriași, prin forța fizică. Ei sunt mulțumiți că o duc mai bine decât alți pușcăriași, dar tot pușcăriași rămân (nu intreprind nimic pentru a se elibera de astfel de condiție para-juridică, pentru ca nu cunosc juridică). Intorcandu-ma la mine, dacă în 2008 am semnat un CIM (cu clauzele explicate deja în celelalte comentarii ale mele) cu speranța ca-mi vor fi respectate) după ce sa rupt, încheierea unui nou CIM, știind din start că una semnez, alta mi se aplică, m-ar fi pus în situația unei femei care ar fi emigrat din țară sa lucreze undeva în lume ca barmaniță dar ar fi constatat că locul in care a ajuns nu e bar, ci bordel. După ce, rezistând violurilor, timp de 4 ani, ar scăpa în țară pentru 6 luni, reîntoarcerea ei la acea treabă, în acel local sau în altul, în acea țară sau în alta, știind de data asta din start că de formă scrie în contract "barmaniță", pentru că în realitate se angajează că "prostituată", nu ar face din acea persoană... un om vinovat? Una este ca, din greșeală, să ajungi părtaș la vreo hoție, la vreo tâlhărie, si alta e să o faci în mod deliberat. Una este să produci involuntar, vreun fault, vreun accident, vreo injuridicitate, si alta este să le produci în mod deliberat, făcând rău intenționat, conștient de asta.
Me gusta
Responder
Escribe una respuesta…
Mult mai pe larg o detaliez aici, dar... dureaza. https://sites.google.com/.../lugar-de.../terceros/granollers
SITES.GOOGLE.COM
Server european transport - Granollers
Server european transport - Granollers
Me gusta
Responder
Eliminar vista previa
Respect!
Me gusta
Responder
Subscriu la ce am citit aici, deși nu am avut nici o legatură cu această frumoasă meserie. Totdeauna am privit cu mare admirație pe conducatorii de TIR-uri. Când plecam in concedii, soțul meu comenta mereu că sunt niște profesioniști și care te ajută dacă îi întâlnești pe șosele. Îmi amintesc, că de la înălțimea cabinei lor vedeau dacă poți să îi depășești si iti făceau semn și loc să treci pe lângă ei. Minunați oameni! Mai nou urmărim și șoferițe de TIR. Sunt superbe! Sunt sigură că această meserie nu poate fi făcută decât cu multă abnegație, dăruire, iubire și mare har.
In ce privesc comentariile unora, cred că trebuie să mai citească o dată! Una e să semnezi un contract care trebuie să fie respectat de ambele părți și alta e, ca una din părți să nu respecte. In ce privește meseria respectivă, cred că este periculoasă și nu poate fi comparată cu alte meserii. Meseria de șofer de tir este foarte diferită de oricare alt loc de muncă, programul este unul atipic, zilele nu seamănă între ele, iar provocările se află la fiecare pas. Aceste lucruri specifice meseriei de șofer de tir atrag oameni care nu își doresc un job obișnuit, la birou, ci oameni cu "sânge in instalație". Ca urmare, e bine ca fiecare să facă ce știe mai bine și să nu-și bage nasul unde habar nu are. Cineva trebuie să fie și medic și inginer si miner si șofer și ingrijitoare si gunoier și ... Fără toți cei care profesează aceste meserii noi toți nu am exista.
Me gusta
Responder
Editado
Adrian Iordache , cand lucrai tu, erai sechesteat la locul de munca doar pe salariu, nu primeai diurna pt ca asa ai acceptat cand ai semnat acel contract si stiai ce bani o sa primesti, spre deosebire de ce in zilele noastre, care nimeni nu sta la locul de munca peste acele ore din contract fara sa primeasca o diurna camuflata sau nu sub forma platii la ziua detasata sau la km ( ce-i drept ca nu a urcat in comparatie cu inflatia ultimilor 10-15 ani , asta da, e adevarat)...si ti-am mai spus ca nu e o noutate asta cu ,,sechestratul" la munca.Exista din timpuri stravechi oameni care prin natura muncii lor ajungeau acasa la o perioada mai lunga de timp( marinarii, soldatii etc).Dar te rog sa-mi spui , in cazul unui transportator care este si proprietarul vehicului sau ansamblului de vehicule, pe asta cine i-l sechestreaza de nu ajunge acasa la terminarea celor 8 ore de munca pe zi? De ce lucreaza fara diurna sau fara a fi platit pt orele suplimentare?
Me gusta
Responder
Ovidiu Filote "Dar te rog sa-mi spui , in cazul unui transportator care este si proprietarul vehicului sau ansamblului de vehicule, pe asta cine i-l sechestreaza de nu ajunge acasa la terminarea celor 8 ore de munca pe zi? De ce lucreaza fara diurna sau fara a fi platit pt orele suplimentare?". .................... Aici iti raspund eu: Pentru ca incalca legea. Tu crezi ca un "jucator liber de contract" poate juca cat vrea el, si un "jucator sub contract", doar cat zice regulamentul?
Me gusta
Responder
Editado
"cand lucrai tu, erai sechesteat la locul de munca doar pe salariu, nu primeai diurna pt ca asa ai acceptat cand ai semnat acel contract si stiai ce bani o sa primesti,". ........ Tu nu sti Ovidiu care a fost intelegerea mea cu angajatorul meu, dupa cum eu nu stiu care a fost intelegerea ta. Probabil, daca aveam o aceeasi intelegere ca tine, nu adunam date ca sa arat ca eu nu incalcam prevederile contractuale, din motivatie intrinseca. Eu nu am fost complice, si nici nu voi fi niciodata cu nimeni, pentru nici un pret. Cand am plecat, angajatorul a vrut sa imi cupere tacerea, cu 5000 de euro. Mie nu-mi trebuiesc bani care nu sunt ai mei, dar cei care mi se cuvine... pe aia nu-i las.
Me gusta
Responder
Editado
Ovidiu Filote Zici tu: "ti-am mai spus ca nu e o noutate asta cu ,,sechestratul" la munca.Exista din timpuri stravechi oameni care prin natura muncii lor ajungeau acasa la o perioada mai lunga de timp( marinarii, soldatii etc).".................. La care iti raspund eu: Ovidiu, mai ai un pic si faci ca nenea ala de la CFR, care toata viata a batut cu ciocanul in rotile vagoanelor de la trenuri, iar cand a primit, la pensionare, palaria si bastonul, a intrebat: "Mai fratilor, multumesc pentru tot, dar spuneti-mi si mie macar acum, sa nu mor prost... pentru ce bateam eu cu ciocanul in roata? Ovidiu, marinarul, aviatorul, astronautul, frizerul, frezorul, etc, semneaza alte contracte. Tu esti "lucrator mobil". Daca tu nu stii asta, nici in 2024, cum ar putea sti cineva din afara acestui "joc"?
Me gusta
Responder
Adrian Iordache , exact...se tufe singur...sta ca prostul si nu-si plateste diurna nu? Credca i-si baga si plue in gat singur, se injura de masa nu? Daca e liber de contract de ce nu-si lasa camionul in Germania de exemplu si nu vine pe jos acasa, in Bulgaria de exemplu sa-si efectueze repausul zilnic? Explica-mi te rog asta ca eu is mai ,,greu de cap"
Me gusta
Responder
Adrian Iordache pai si aviatotul , marinarul lucreaza la un punct fix atunci...aha....am inteles( am inteles o plua)
Me gusta
Responder
Ovidiu Filote Greu de cap, dovedesti ca esti. Nerespectarea legii, in domeniul asta, nu este... un caz izolat, e treaba generalizata. La 1 ianuarie 2007, pentru celelalte 25 de tari care veneau din CE, s-a restartat jocul. Bulgaria si Romania, la 1 ianuarie 2007, luau startul, ceilalti... re-startul. Era... ca o pornire de la zero, intr-un alt joc, ceva diferit de ce fusese anterior. Spaniolii (spre un exemplu mai cunoscut noua, nu erau nci ei... toba de carte, dar venirea bulgarilor si romanilor (mai ales a romanilor), nu i-a tras in sus, ci in jos. Angajatorii s-au orientat repede, au vazut ca cei mai multi nu joaca (ca actorul), rolul de "animal de tractiune", ci chiar intra in pielea "personajului", si atunci, au provocat... la greu, incalcarea discului. Tribunalele, si sa vrea, nu ar putea face fata. Ca de la aluviune, s-a infundat toate canalizarile si... a dat pe afara. In asa conditii, nici macar intreprinderile mari de transport, nu pot juca "hora" asta, in pas cu legea (ca le calca altii pe opinci). Cu atat mai putin poate face altfel decat "canta muzica" o intreprindere atat de mica precum cea numita "conductor autononomo". Autonomul e si el ca o frunza, in ocean, printre celelalte frunze. Cum face majoritatea, face si el. Dar asta nu inseamna ca facand cum face toata lumea, esti in pas cu legea.
Me gusta
Responder
Adrian Iordache , nu zic ca stiu pactul tau, dar nu cred ca i-ai spus niciunui angajator de-al tau inainte de a semna ,,con 2 cojones" ca tu lucrezi numai 8 ore la zi sau ca vrei sa fii platit pt orele suplimentare la prexul x....ai semnat ca orbul ( ca totii de altfel ) intreband ( sau auzind de dinainte cat plateste la luna) si te-ai dus tu la poarta lui sa-i ceri de lucru, nu a venit nimeni la usa ta precum martorii lui Iehova( la a nimanui de altfel) sa te intrebe daca nu vrei sa lucrezi pt el...asa ca nu te mai victimiza dupa ce ai acceptat ceva la ,,batut palma" iar apoi cand incepi sa-ti cunosti drepturile ( sau sa t-i le pui in practica ) incepi sa schimbi intelegerea
Me gusta
Responder
Ovidiu Filote Ti-am mai explicat undeva, dar e posibil sa nu fi citit. Hai sa o mai fac odata. Cam ca orbul, am semnat in 7 ianuarie 2008, cu o intrepridere (de transport) din Liria. Mi-a recomandat-o "Constantino" (pe care l-am cunoscut prin intermediul fetei mele, care era colega de clasa cu o fata de-a lui, sau cu doua, ca... daca imi aduc aminte bine, avea gemene). Acolo, am ramas perplex, vazand ca... nu se aplica nimic din ce studiasem eu cu atentie, din 2003 si pana in 2008, din Directiva 2002 + Regulamentul 2006. In afara de asta faceau curse externe (Italia, Franta, Germania, Portugalia, Belgia, Olanda. Tinand legatura prin telefon, cu "Constantino", si explicandu-i prin ce trec, mi-a zis intr-o zi, sa vin ca a aranjat el ceva, si sa negociez cu "Juan". Tot "Constantino" m-a invatat si ce conditii sa pun. Sunt astea patru: 1) Cu dormit in casa (sau, mai corect spus, "cu repausul realizat la domiciliul legal); 2) Cu respectarea timpilor de munca si de repaus; 3) Cu cat mai putine schimbari de pe un camion pe altul; 4) Cu curse cat mai fixe. Ai inteles Ovidiu? Cand am ramas fara puncte, in februarie 2012 (pe fondul supra-exploatarii suferite), patronii mi-au spus: "Adrian, si te ha gustado el trato, vuelves, pero... si vuelves, vas a ser tratado como uno nuevo. Desde cero". Crezi tu ca mai semna vreo intreprindere de transport din UE, un CIM cu mine, cu acele conditii puse de mine in 2008? Nuu... taticu, pentru ca se schimbasera mult datele problemei. Intelegerea pre-contractuala cu ei, nu fusese in scris, dar... daca nu ne intelegeam, nu veneam, cautam altceva. Deci? Conditiile tale, care au fost?
Me gusta
Responder
Ovidiu Filote Zici tu: "asa ca nu te mai victimiza dupa ce ai acceptat ceva la ,,batut palma" iar apoi cand incepi sa-ti cunosti drepturile ( sau sa t-i le pui in practica ) incepi sa schimbi intelegerea".................. La care iti raspund eu: Eu nu am schimbat nici o intelegere, Ovidiu. Eu le-am spus mereu, si lui Juan, si lui Toni, si altora, ca... cu cat incarca ei "discurile" mai mult, cu atat vor atarna mai greu impotriva lor, Toni imi zicea razand: "Adrian, discurile sunt ale soferului". Ce vorbesti bre. Odata ce legea spune clar ca este obligatia angajatorului sa faca organizarea muncii de asa natura incat "discul" sa se incadreze in limitele legii, am zis si atunci, ceea ce zic si azi: angajatul din acest domeniu nu este decat un "pix" cu care angajatorul scrie in disc, ce vrea el. Legea spune ca nu are voie sa scrie altceva decat ii permite legea, dar cum cele doua inspectii, se bat cap in cap, iar "calul" se mentalizeaza ca "asa e viata de sofer", suntem aici, in martie 2024.
Me gusta
Responder
Ovidiu Filote Mie nu mi-a trebuit sa merg impotriva unei intreprinderi. Pentru ca sa mergi impotriva unei intreprinderi, cand toate fac la fel, e... rahat cu apa rece. Eu am treaba cu intreg sistemul, nu cu vreo intreprindere sau alta. Eu am lucrat pentru toate marile platforme logistice din Spania. Toata soferimea manca aceeasi paine. Eu nu fac pe victima, eu am medicamentele cu care sistemul se poate insanatosi. Si, in afara de mine, pe nimeni nu l-a dus capul sa le aiba. Nu e coleg, din colegii de la camioane, de care sa nu ma fi rugat sa procedeze si ei ca mine. Ii rugam cu colile de indigo, sa faca copii dupa "rapoartele zilnice de lucru", si sa si le pastreze in casa. Si... riscam, pentru ca oricare dintre ei ma putea turna la conducere, si zburam in secunda doi (pentru ca multi... erau de-ai lor. Uite, pune si tu o de-asta pe masa:
Me gusta
Responder
Ovidiu Filote Uite, vezi, doua discuri. Unul... pentru aruncat pe geam. Dar eu mi-am zis: "Mai nene, daca toata lumea le arunca pe geam, cine, cum,... v-a mai intelege vreodata ce s-a intamplat, si ce se intampla aici? Am fost constient din primul moment, ca... imens de multi, vor cauta sa intoarca probele mele, impotriva mea. Nu zic ca nu ar merge, dar... e greu. Pentru ca eu, cand fac... stiu bine ce fac.
Me gusta
Responder
Ovidiu Filote Gata cu vorba aici, ma apuc sa umplu pagina asta, pentru ca asa se poate intelege... mai amplu. Cand si cand, care vrei, iti mai bagi capul pe aici, si vezi cum sta treaba. Treburile astea nu se rezolva aici, pe Facebook, nici pe Spania sau pe Romania, ci direct la UE. Dar... e nevoie sa nu fiu chiar singur-singur, pentru ca... unul singur, e ca o furnica in fata tancului. Asa ca... eu nu ma vait, nu ma... victimizez, ci arat... ce marfa am, si cum poate fi ea prelucrata. Intelegi, Ovidiu? Si in vremea asta, cat m-am dat eu cu capul de calculator, voi, cum/necum v-ati luat banutul. Mai curat, mai murdar, vorba aia, te speli azi, si maine... e ca noua Amanunte, aici: https://sites.google.com/.../lugar-de.../terceros/granollers
SITES.GOOGLE.COM
Server european transport - Granollers
Server european transport - Granollers
Me gusta
Responder
Eliminar vista previa
Escribe una respuesta…
Știu cum este.Sotul meu a lucrat că șofer de cursă lungă ,mai bine de 30 de ani.Pana îl vedeam din nou acasă,eram cu sufletul cât un purice,știind că se pot întâmpla multe.Atunci,nu erau telefoane mobile,mai ales la început.Si după 42 de ani de muncă,pe mașini de mare tonaj,are 2700 lei pensie.Dupa contestație ,la recalculare a mai primit 1 leu.
Me gusta
Responder
Editado
Emiliana Neagu Erau alte legi, doamna. Comunitatea Europeana a incercat sa astearna pentru vremea din care devenea "Uniune Europeana", o viata mai umana pentru soferii profesionisti de transport mai mare de 3,5 tone. Dar... n-a avut cu cine, pentru ca imensa majoritate confunda "munca", cu "efortul", si cred ca e suficient sa puna umarul in jug (sau in ham), fara a invata juridica relationata (in cadrul UE) cu aceasta profesie. Cu cei mai multi, vorbesti... ca cu calul. Poate calul ar intelege mai multe. Si eu am lucrat ca sofer in acele timpuri in care nu exista nici telefon fix, d-apoi... mobil, dar... alte vremuri, alte reguli, alt joc.
Me gusta
Responder
Escribe una respuesta…
Ai dreptate, Adi.
Me gusta
Responder
De regula, cand incerci sa indrepti ceva, primii care te foarfeca, primii care iti dau la gioale, nu sunt cei de la 1 km, de la 100 km su de la 5000 de km de tine, ci cei care efectiv pot pune, mana, piciorul, coltii, carligul... pe tine. Nu poti ajunge la Dumnezeu, ca tin (ca la fotbal) de tricou, "coechipierii cei mai apropiati" E bine cand, in lumea asta virtuala, ai pe-aproape si persoane cu care ai amintiri comune, din viata reala. Ovidiu, colegul de pe-aici cu care mai schimb contre, mi-a fost coleg... in perioada 2008-2012 (dar nu-mi aduc aminte cu exactitate daca era deja acolo in 2008, sau daca a venit pe parcursul celor patru ani). El era la "camioane mici", eu... la "camioane mari". Ne stiam din vedere, ca... eram romani, si nu eram prea multi. Eu il inteleg pe el.El si-a facut o perceptie despre mine, si perceptia lui nu se potriveste cu... cu realitatea. Aia e, ce pot sa fac eu. Eu, nu sunt "paracios". Nu e felul meu. Ca sa strang datele astea, era nevoie sa am o cat mai lunga continuitate intr-o aceeasi intreprindere. Nu conta care, ca toate erau la fel. Daca mai rezistam, daca nu cadeam... ca la rodeo... din sa, stateam... pana cand... ori pierea magarul, ori pierea samarul. Dar, a fost un efort cumplit. Ceva asemanator cu... a juca handbal, si a incerca sa-ti notezi pe genunchi, in timp ce joci la fel de dur ca toti ceilalti, chestii care se intampla in timpul meciului, ca sa uiti... cat se poate mai putine, si facand asta... si fara sa te vada colegii de echipa, si fara sa te vada colegii din echipa adversa, si fara sa te vada arbitrii, antrenorii, spectatorii din tribuna, cei de pe camerele de filmat sau cei din fata televizoarelor. Iaca ce incercam eu sa notez, din fuga calului, prin inceputul anului 2009 (cand aveam deja vreo 10 luni de paine mancata la acel loc de munca):
Me gusta
Responder
Daca nu se intelege bine, mai am si asa:
Me gusta
Responder
Asta, la randul ei face parte dintr-un fisier care contine 5490 de elemente (dar... sunt destul de multe care se repeta)
Me gusta
Responder
Micsorate, ca sa incapa mai multe in aceeasi captura, arata asa:
Me gusta
Responder
Micsorate si mai mult, (aici se vad 90 de elemente din 5490).
Me gusta
Responder
Iar aici se vad 144 din 5490 elemente
Me gusta
Responder
Salutare mai nea Adriane tu cand te duci sa te angajezi sau te angajai sau ai lucrat i ti spunea ca te plateste 2000 de euro pe baza la contractul de munca de 8 ore .Offf doamne daia nare coada urs.Daca nu ma insel in 2007 salariul minim era 860 nu mai stiu exact .Eee pe programul ala de 8 ore aia trebuia sa incasezi dar tu luai 1800 sau daca nu gresesc 2000 .Tu sti ca io in 2013 am rasculat pe toti din firma pe anumite motive dar privind lucrurile corect aia va dadeau nistw salari decente pe vremea aceeia si sa nu uitati ca eram in plina criza cand se gasea de lucru foarte greu . Un salut.si mai lasati legea care se contrazice de multe ori singura.
Me gusta
Responder
Calemarius Boris Salut Mario! Eu am lucrat in 2006-2007 in constructii, si aveam vreo 1200 sau vreo 1400 (ceva de genul). Dar... era ca la coasa, si nu mi-e tarsa de nici un fel de munca dar... ma rupea de mijloc. In vara lui 2007 m-am dus pe la Armesa. Proprietarul apartamentului in care stau si acum, lucra acolo. Zicea el ca poti lua si 2800 dar... nu vezi casa. Cam 2300-2400, ca sa o vezi asa.... mai cu salturi. Dar, am plecat in vacanta (nu mai fusesem de mult acasa) iar cand m-am intors, era un vraf de dosare, cu extrem de multi romani dispusi sa se faca "autonomi", asa ca mi-a zis dispecerul... mai bine cauta altceva. Am gasit la Liria, unde vorba (teoria) era cam tot asa, dar... doi ucraineni (unul din Odesa, era roman si vorbea romaneste, ca... ca norma generala asa, cam in jurul lui 2200-2300 se invartea treaba. N-am stat decat doua luni, pentru ca faceau mult Europa, iar eu emigrasem odata, de-abia reusisem sa-mi readun familia sub acelasi acoperis, si... ma multumeam cu mai putin, numai sa fiu acasa. Mie mi-au zis la negociere... 1800... banu in mana. Mi s-a parut bine, mai ales ca am convenit... "cu dormit in casa" (ca norma generala, cu... ramas pe-afara... vorba lui Juan... ca exceptie. Pe atunci se facea curse Valencia- Barcelona-Valencia, Valencia-Murcia-Valencia, Valencia-Madrid-Valencia. Atunci. Pe urma, in 4 ani, lucrurile, in practica s-au rasucit la 180º (casa o vedeam... ca exceptie, dormitul in ruta devenise norma, desi legile, contractul, salariul, a ramas batute in cuie. Cu ce anume nu mi-am respectat eu obligatiile mele contractuale? Dar, cum am zis si mai sus, eu nu cu empresa am ceva, ci cu Sistemul. Empresa n-a fost nici mai buna, nici mai rea decat ce am vazut eu, si ce am vorbit cu oameni, prin toata Spania.
Me gusta
Responder
Calemarius Boris Tu stii ca prin 2010, ca sa scape de mine, au inchiriat "cotetul", la niste terti, care la randul lor lucrau cu alti terti, fara macar sa intrebe "cainele" daca vrea sau nu sa ramana legat de cotet? Eram intr-o cursa normala, de rutina (Valencia-Granollers-Valencia), si m-a sunat Juan sa-mi spuna ca a aparut un beneficiar, care are de facut o cursa din Barcelona pana la Madrid. N-aveam la mine nimic, nici patura, nici imbracaminte, nici bani, nici nimic. Un tricou cu maneca scurta, si o pereche de pantaloni. Sticla de apa, si "bocadillo" pentru ziua aia. Doua saptamani n-am vazut casa. De la Madrid, la Sevilla, de la Sevilla la Oviedo, de la Oviedo la Pamplona, de la Pamplona la Antequera. De la Transnugon nu-mi mai raspundea nimeni la telefon. Tie ti se pare normal?
Me gusta
Responder
Editado
Adrian Iordache Aia o stiu si au facuto exact cum spui si tu .Sa te faca sa pleci tu singur.Si asa facea cu toti cei ce vroiau sa scape de iei.Le dadeau fel si fel de rute sau îi trimiteau la mine la Frig
Me gusta
Responder
Calemarius Boris Ei au facut multe ca sa arunc prosopul (cum l-au aruncat atatia pe langa mine), Marius, dar eu aveam nevoie sa raman cat mai mult "in carti", pentru ca altfel nu se puteau insuma date. Eu le-am zis: Voi incarcati nota de plata, dar,,, la mine se aduna, nu se scade.
Me gusta
Responder
Editado
Erau foarte putini care vroiau sa faca tiende si acolo le puneau capac
Me gusta
Responder
Iar asta se practica la 99 % din firme sa nu plateasca te face sa pleci tu singur
Me gusta
Responder
Numai de bine
Me gusta
Responder
Calemarius Boris Sa fiu eu sanatos cati erau cei din preajma mea, care aruncau prosopul si se duceau... netinuti, Dar, cu un vraf de dovezi in mana, este aproape imposibil sa-ti gasesti dreptatea, cu mana goala, e si mai imposibil. Aia de sus, nu au cum face legi mai bune, pentru ca... nu au date. Datele... au zburat pe geam. E greu de schimbat ceva, si sunt prea putini care chiar ajuta cu ceva la asta.
Me gusta
Responder
Calemarius Boris Mersi mult! Salutare la ai tai (daca mai sunt bine, sanatosi)!
Me gusta
Responder
Adrian Iordache Multumesc sunt bine toti
Me gusta
Responder
Escribe una respuesta…
Conform legilor, angajatul din acest domeniu... UE-ropean, este ca un pix care scrie (pe registrul de tahograf) dupa dictarea angajatorului său. Dacă angajatorul dictează bine, înscrisul în "disc" este bine (sau foarte bine). Daca angajatorul dictează rău, ceea ce ramâne înscris în disc, este... de la rău în jos.
Eu n-am făcut altceva decât să conserv dovezi ale "dictărilor" primite de mine. Dacă sub linia trasă sub ele, socoteala dă cu rest, nu e nici vina, nici meritul meu. Incerc prin acest video sa prezint mai indeaproape, cantitatea de informatie care, mie, mi s-a adunat intr-o relatie laborala de doar 4 ani. Dar daca erau 8, 10, sau 12 ani? https://youtu.be/osi_kMLvz5Y
YOUTUBE.COM
De-ale tahografului / Cosas de los tacógrafos (03)
De-ale tahografului / Cosas de los tacógrafos (03)
Me gusta
Responder
Ayord, sofer, promotor al Drepturilor de Om, obstrucționat de RoWiki
Ayord, chofer, promotor de los Derechos Humanos, obstruido por RoWiki
Admin says:
Tot atâta cantitate de muncă depuneam, aș fi facut traducerile pe care le fac aici (pe "Paginile mele web), direct în "Wikipedia în limba română", și pentru aceea că Wikipedia are o audiență incomparabil mai mare decât bietele mele "Pagini web personale". Dar, după cum se poate vedea pe pagina de discuții rezervată (pe Wikipedia în limba română, "contribuitorului Ayord" (adica... mie) eu am acolo condiția de "persona non-grata", fiind considerat (poate, pe bună dreptate) insuficient de bine calificat pentru calitatea de "wiki-contribuitor", după cum se poate înțelege din datele de mai jos:
/
Con la misma cantidad de trabajo invertida, podía haber hecho las traducciones que hago aquí (en Mis páginas web"), directamente en "Wikipedia en idioma rumano", y porque Wikipedia tiene una audiencia incomparablemente mayor que mis pobres "Páginas web personales". Pero, como se puede ver en la página de discusión especifica a Wikipedia y reservada (en Wikipedia en rumano), a el "contribuidor Ayord" (es decir... a mi mismo) tengo allí la condición de "persona non grata", siendo considerado (quizás, con razón) insuficientemente calificado para la calidad de "wiki-contribuidor", como se desprende de los datos a continuación:
Continutul din captura de ecran / El contenido de la captura de pantalla.
Los censores rumanos han bloqueado a este usuario la posibilidad de editar en "Wikipedia en rumano". A continuación se muestra, para más información, la última entrada del registro de fallos::
14:21 29 dic 2023 Dan Mihai Pitea discusión contribs. bloqueó a Ayord discusión contribs. durante un plazo de 1 año (desactivada la creación de cuentas) (Burla en lo que se trata del articulo Înainte de Cristos (Antes de Cristo): traduciendo acrónimos del español, introduciendo informaciones con cita necesaria)
/
Cenzorii români i-au blocat acestui utilizator posibilitatea de a edita pe „Wikipedia în română”. Mai jos apare, pentru mai multe informații, ultima intrare din jurnalul de blocări:
14:21 29 dic 2023 Dan Mihai Pitea discusión contribs. l-a blocat pe Ayord discusión contribs. pentru o perioada de 1 año (desactivandu-i optiunea de editare) (Bătaie de joc la articolul Înainte de Cristos: tradus acronime din spaniolă, introdus informații cu necesită citare).
Admin says:
INVESTIGAȚII WIKIPEDISTICE, ANALIZE COMPARATIVE, OPINII SI COMENTARII
WIKIPEDIST.AYORD este un proiect ne-comercial, in sprijinul capitalismului democratic si al drepturilor de om.
WIKIPEDIST.AYORD nu se finanțează cu fonduri de stat și nici cu sume provenite de la vreun partid politic.
WIKIPEDIST.AYORD poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea investigatiei wikipedistice independente:
Aviz!
Majoritatea paginilor web create de mine sunt niste „simple mostre”. Mostre, de diferite dimensiuni. Până nu aflu în vreo formă sau alta, ca "producător", de care anume articol este interesat un anume "public țintă", nu știu ce anume produse să produc mai mult. Mostra e pe masă. Clicul e... la public.
Totul, de la mine spre public, este gratis. Doar atât că mi-ar fi de mare ajutor să cunosc cerințele publicului. În afară de asta, dacă cineva din public ar considera eficient să investească în producția mea, îi las la îndemână numerele mele curente de cont (bancar).
Sub linkul "Paginile mele web" se poate vedea catalogul de articole propuse de mine pentru fabricație în ultimii 14 ani.
Sub linkul "Cronologia articolelor create în 2023-2024" se poate vedea catalogul de articole propuse pentru fabricație în acești ultimi doi (din 14) ani.
Tu alegi.
Donează prin Transfer Bancar
CONT BANCAR: IBAN
ES49 2100 7486 9021 0026 8311
RO21 RZBR 0000 0600 2400 7612
Aviso!
La mayoría de las páginas web creadas por mí son "simple muestras". Muestras, de diferentes tamaños. Hasta que no descubra de una forma u otra, como "productor", qué artículo específico le interesa a un "público objetivo" específico, no sé qué productos específicos producir más. La muestra está sobre la mesa. El clic es... en la mano del público.
Todo (desde mí hasta el público), es gratis. Es que me ayudaría mucho conocer los requerimientos de la audiencia. Además, si a alguien del público le resultaría eficaz invertir en mi producción, dejo a disposición mis números de cuenta corriente (bancaria).
En el enlace "Mis páginas web" se puede ver el catálogo de artículos propuestos por mí para fabricación en los últimos 14 años.
Bajo el enlace "Cronología de artículos creados en 2023-2024" se puede ver el catálogo de artículos propuestos para su fabricación en estos últimos 2 (de 14) años.
Tu eliges.
Donează prin Transfer Bancar
CONT BANCAR: IBAN
ES49 2100 7486 9021 0026 8311
RO21 RZBR 0000 0600 2400 7612
INVESTIGACIONES WIKIPEDÍSTICAS, ANÁLISIS COMPARATIVOS, OPINIONES Y COMENTARIOS
WIKIPEDISTA.AYORD es un proyecto no comercial, en apoyo del capitalismo democrático y los derechos humanos.
WIKIPEDISTA.AYORD no se financia con fondos estatales, ni con montos de ningún partido político.
WIKIPEDISTA.AYORD puede recibir apoyo mediante donaciones para apoyar la investigación wikipedistica independiente: