Kerk en Wetenschap

Pastoor Georges Lemaitre is een onbekende natuurkundige. Dat is vreemd omdat het idee van een begin van ruimte en tijd van hem afkomstig is. Zijn theorie over de oerknal werd aanvankelijk niet serieus genomen. Hij werd door bekende natuurkundigen (zoals Hoyle) voor de gek gehouden met zijn "Big Bang" (grote knal of later oerknal). Zelfs de beroemde Albert Einstein verwierp de theorie van Lemaitre. Jaren later heeft Einstein zijn misser toegegeven en gesproken van zijn grootste blunder uit zijn carrière.

GOD ALS MENS / DE MENS ALS GOD

In de Christelijke Bijbel en vele andere Heilige boeken wordt God afgebeeld als een mens net zoals wij, In de katholieke kerken zelfs als een oude man met een baard, hoe is deze theorie ontstaan en opgebouwd en berust zij op waarheid? Wij beginnen bij het oude testament en de schepping, Miljoenen zielen op aarde kunnen hoe gelovig en godsdienstig ze ook zijn, onmogelijk langer het Bijbelse scheppingsverhaal als waarheid aanvaarden. Hun gevoelsleven weigert nog maar één ogenblik in het zonderlinge verhaal omtrent het ontstaan van Aarde, uitspansel, mens en dier te geloven. De besliste uitspraken van de wetenschap over de onmogelijkheid van de Bijbelse gegevens, steunen die zielen nog verder in hun verwerping.

De Bijbelschrijvers zeggen u, dat Aarde en uitspansel, mens, dier en plant door God zomaar ineens werden geschapen. De werkelijkheid is helemaal anders! Het ganse Goddelijke Scheppingsplan is gebouwd op geleidelijke ontwikkeling! Niets in de ruimte was er zomaar ineens, alles evolueerde van graad tot graad naar zijn definitieve staat!

De schepping ervan is anders in haar werk gegaan dan de bijbel u vertelt. Wat de bijbel ervan meedeelt, is het weten van aardse mensen. Toen hij geschreven werd was de mensheid nog niet zover, eerst thans heeft het menselijk bewustzijn de noodzakelijke hoogte bereikt. Het is dus duidelijk, dat de mensheid in de voorbije eeuwen deze kosmische wijsheid niet kón verwerken. En toch moest er een begin mee worden gemaakt de vragende mensheid, die een geloof had ontvangen, over het scheppingsproces in te lichten. Meer dan de bijbel geeft, was toen niet nodig.

De Bijbelschrijvers hebben het bestaande vastgelegd, zij klampten zich vast aan wat het aardse oog kon waarnemen, ze schreven over God en Zijn heilige schepping, maar kenden de wetten niet. ‘God schiep Hemel en Aarde’, zo vangen zij aan en slaan miljoenen eeuwen over! Een klein voorbeeld uit het scheppingsverhaal. (Gen 3-5) En God maakte scheiding tussen licht en duisternis en God noemde het licht dag en de duisternis nacht. Dat God scheiding maakte tussen licht en duisternis, betekent dat de nacht oploste. Waardoor? Doordat de Maan licht kreeg van de Zon! Hierover is toen geen woord geschreven.

Men wist er in die tijd niets van, de Bijbelschrijvers moesten nog ontwaken. Eerst eeuwen later werd dit vastgesteld. Toen veranderde ineens dit gezegde van de Bijbelvertellers.

Maar niemand op Aarde durfde deze onwaarheid te weerleggen....

De Bijbelschrijvers hebben die gebeurtenissen van de Aarde af vastgesteld. Toen de Bijbelschrijvers hun werk begonnen, dachten zij geïnspireerd te worden, maar deze zielen waren niet eens te bereiken. Omdat zij nog moesten ontwaken en een lagere evolutie vertegenwoordigden, kon deze kosmische wijsheid hun niet gegeven worden. Wat de Bijbelschrijvers u hebben geschonken, behoort tot uw bewustzijn, ze spreken bijvoorbeeld over uw dag en nacht, maar toen was de schepping reeds biljoenen jaren oud. De wetenschap heeft echter inmiddels vastgesteld, waardoor het nacht op Aarde werd. Dat deed God niet, die macht en kracht bezit Moeder Aarde, deze planeet schept duisternis, doordat zij haar baan door de ruimte moet beschrijven en zich om haar eigen as draait..

En God noemde het uitspansel hemel. Toen was het avond geweest en het was morgen geweest, de tweede dag. Uit dit alles spreekt al weer het onbewuste kind van de Aarde, dat voor al deze Goddelijke wetten staat, maar nog moet ontwaken. Nimmer heeft God één woord gesproken, deze gezegden hebben voor de ruimte en de Goddelijke schepping meer kwaad dan goed gedaan voor de menselijke ziel. Dat wil dus zeggen, dat deze Bijbelschrijvers hun eigen tijd beschreven hebben en God niet begrijpelijker, maar onbegrijpelijker voor u hebben gemaakt!

Het gevaar van al deze gezegden heeft miljoenen mensen van hun nacht en dag rust beroofd en ze verloren hun geloof in God erdoor. Men mag wel de Bijbelschrijvers niet afbreken, zij hebben naar eigen vermogen de hun opgedragen taak verricht en deden alles om er van te maken wat er van te maken viel. Maar de mensheid wordt er helemaal niet wijzer van..

De Bijbelschrijvers putten steeds uit het bestaande, uit dat wat tot hun eigen leven behoort. Zij wisten van dit ontstaan niets af, zij schrijven over iets, waartoe zij behoren en dat van hun leven deel uitmaakt. Wat weten ze van het verleden van een ster bijvoorbeeld? Wat kunnen deze goedgelovigen zeggen van al deze wonderen? Geen woord! Zij kennen de goddelijke wetten niet! Zij staarden zich blind op al deze wonderen, maar kwamen niet achter de waarheid. Zij kenden de diepte van hun eigen leven niet en God was voor hen mens!

HET VOORTBESTAAN VAN DE KERKEN

Het is een feit dat na wereldoorlog II de kerken leeglopen. Waarom gebeurd dit en wat met de toekomst van de kerken? Hitler wordt de beul van de mensheid genoemd en terecht die man heeft miljoenen slachtoffers op zijn geweten maar wat deed de kerk ondertussen: ze zegende aan beide zijden de wapens.. Is de kerk dan niet gebaseerd op de leer van Mozes, Petrus en Christus zoals zij beweerd? Staat er niet in de 10 geboden: Gij zult niet doden en zei Jezus niet “ Als ze op uw rechterwang slagen bied dan ook uw linkerwang aan” of “Bemin uw naaste gelijk uzelf”. Maar integendeel gans de geschiedenis van het pausendom tot voor wereldoorlog II is gebaseerd op oorlogen, politieke intriges, geld en macht.

De kerk heeft meer doden op haar geweten dan wereldoorlog II denk maar aan de kruistochten, de heksenverbrandingen, de vervolging van de ketters, de uitmoording van de katharen e.v.a... In deel 1 in mijn posting over “De kerk in het schemerrijk” heb ik de visie van gene zijde gezet. Hoe men in wat men in de kerk “de hemel” noemt er over haar gedacht wordt. Iedere mens of hij nu schrijnwerker, priester, politicus of koning is wordt geoordeeld naar zijn daden hier op aarde zo ook de kerken en haar leiders. En uw innnerlijke hier is uw uiterlijke daar. Voor God of gene zijde is niks verborgen zelfs al uw gedachten liggen vast. Maar voor IEDEREEN is er een hoger gaan voorzien maar dan moet de ziel wakker gemaakt worden voor een hogere wereld en dan moet alles wat geen geestelijke waarde heeft onherroepelijk uit dit karakter verdwijnenen dit geld voor de enkeling de massa en de mensheid. Is het dan niet afschuwelijk dat een geestelijke ook daar nog over een God van verdoemenis spreekt. Deze mensen worden in het hiernamaals “de levende doden” genoemd. Het is DRINGEND nodig dat de mensheid op aarde de wetten van God en die voor het eigen leven leert kennen. Radeloos zijn de volgelingen van de verschillende kerken wanneer priesters of dominee's beseffen wat een onzin zij als voorlichters op aarde hebben gebracht. Het ontwaken van de geestelijke leiders aan gene zijde is hartverscheurend want zij beseffen nu pas dat hun leven voor niks is geleefd. De katholiek zoekt naar de voorhof van onze lieve Heer doch vind niks en de protestant klampte zich vast aan het bloedoffer van Jezus maar vind Jezus niet. Arm aan geestelijk weten is hun persoonlijkheid ten opzichtte van de astrale wereld. Ook de Bijbelzieken lopen zich te pletter. Op aarde wordt er gevloekt maar ook in het schemerland vloekt men zoals u op het aarde het zelfs niet kunt...

Hun vloek is gericht tot de kerk, zij vervloeken hun geestelijken die onzin lanceerden als geestelijke waarheid. In deze tijd (ook wel de eeuw van Christus genoemd) wordt de kerk het Goddelijke halt toegeroepen. De kerk moet ophouden met het leven van God af te breken. De kerk heeft de ganse geschiedenis voor beul gespeeld maar wil dat nu vergeten, Ontelbare zielen werden vermoord of levend verbrand in naam van God. Dacht u dat God deze ontzettende fouten kon vergeten? De kerken zullen één voor één vallen. Maskers dragen zal niet meer mogelijk zijn en aan politiek doen is ongewenst. Als dit verschrikkelijk in uw oren klinkt dan hebt u waarschijnlijk nog nooit nagedacht over de leerstellingen van de kerk en kent u niks van de barbaarse geschiedenis van uw kerk. Stond de kerk niet toe dat de ene mens de andere afslachtte in naam van God? Al de priesterschappen zullen ophouden te bestaan en de geestelijken zullen een andere baan moeten zoeken. Zij die aan gene zijde leven willen dat de mensheid ontwaakt en er zullen in deze eeuw uitvindingen op aarde komen waardoor zij met ons contact zullen krijgen en de Bijbel zal opnieuw herschreven worden. In het koninkrijk Gods waarnaar wij op weg zijn zal ook de Jood uiteindelijk Christus moeten aanvaarden want HIJ is het hoogste bewustzijn dat ooit op aarde geleefd heeft. De toekomst zal het u bewijzen.

DE LEERSTELLINGEN VAN DE KERK HEBBEN AFSTEMMING OP HET SCHEMERLAND

Het schemerland is een tussensfeer die zich bevind tussen de lichtsferen (hemelen) en duistere sferen (hellen), De meeste nog onbewuste mensen op aarde hebben afstemming op deze sfeer.

De mensen in dit schemerland aanvaarden op Aarde een God die verdoemen kan en in die overtuiging treden zij na hun dood de astrale wereld binnen. Hier moet hun bewustzijn voor een God van Liefde nog ontwaken. Die verdoemenis leeft in hun eigen leven, want God verdoemt niet. Op Aarde reeds heeft het hen tegengehouden, zij kwamen door die opvatting omtrent verdoemenis niet van hun onbewuste- ik los en traden dus ook in ons leven een ónbewuste wereld binnen.

Dat is dit schemerland! Nu moeten zij leren dat God alleen

liefde is en dan volgt vanzelf het geestelijk ontwaken. Aan deze zijde vragen zij waar Christus leeft, zij willen Christus zien. Dat heeft men hun op Aarde verteld, doch de wetten van ons leven hebben een andere betekenis dan hun dominee heeft gedacht. Zij zoeken hier naar hun geestelijken, maar ook dezen kunnen niet antwoorden, ook zij moeten nog ontwaken. Op Aarde werden zij van Christus’ leven overtuigd en nu, aangekomen aan gene zijde, vinden zij Christus niet. Een enorme teleurstelling is het gevolg en dan schreien zij als kinderen, omdat zij voelen dat men hen op Aarde heeft bedrogen. De katholieken zoeken

hier naar hun pastoor en willen ook hier te biecht gaan en de heilige communie ontvangen, maar deze geestelijke mist hier zijn toebehoren en zoekt zélf. Ook hij moet nog in de geest ontwaken. De astrale wetten zijn op Aarde niet begrepen, men weet er weinig van en toch bracht Christus u het Heilige Evangelie. U moet hen eens horen, deze armen van geest, eerst dan begrijpt u hoe noodzakelijk het is, dat al deze wantoestanden oplossen. Het ontwaken voor de astrale wereld staat erdoor stil. De mens remt zichzelf erdoor. Die aardse onwetendheid houdt het ‘Koninkrijk Gods’ voor het zieleleven gesloten. Men leert op Aarde wanbegrippen. Men leert

het kind van God, de volwassen mens, zaken die geen betekenis meer hebben, maar desondanks geleerd moeten worden. De kerk bewijst daardoor niets af te weten van ons leven. In de toekomst wordt dat anders, u zult dat straks leren kennen. De meesters werken aan een groot plan voor de Aarde. Alle volken van Israël zullen geestelijke wijsheid ontvangen, Gene Zijde heeft contact met de Aarde en onze

instrumenten leven er reeds. Het menselijke wezen in dit schemerland stelt vragen en wil alles van God weten. Hier dreigt men niet meer met de verdoemenis, het leven kan zonder bijgeloof ontwaken. Al deze zielen zijn diep getroffen door de op Aarde heersende onbewustheid, de onwetendheid, die het leven mismaakt voor de astrale wereld. Precies als op Aarde voelt het innerlijke leven dat er een God is, maar op Aarde dringt men nog niet tot de waarachtigheid van God door. Maar hier kunnen wij hun vragen beantwoorden. Nu komt er bewustzijn in hen.

Het vragen stellen alleen helpt hen aan deze zijde niet, zo wij in de geest willen ontwaken, moeten wij het leven van God dienen.

Christus zelf gaf het voorbeeld en zette Zijn Eigen Leven ervoor in. Dat is het overwinnen van de lagere levensgraad en het alles geven van onszelf! Wist de mensheid maar dat er een eeuwigdurend voortgaan zónder een eeuwigdurende verdoemenis is, dan zou het aardse leven spoedig veranderen, want dit bewustzijn voert u onmiddellijk naar het geestelijk ontwaken. Uw maatschappij zou direct veranderen en in het menselijk hart zou liefde komen. Nu de Eeuw van Christus een aanvang heeft genomen, komt deze wonderbaarlijke afstemming en wetenschap over uw wereld en dit zal de mensheid naar het geestelijke bestaan optrekken.