Jezus Christus zijn leven en dood

De bewijzen voor het leven en de dood van Jezus zijn overduidelijk !

Momenteel zijn er zeer vele geruchten en verzinsels die de ronde doen rond de figuur van Jezus Christus. Tweeduizend jaar geleden werden wij daar al voor gewaarschuwd nl in de grootste bestseller die ooit geschreven is nl de Bijbel in het onderdeel dat wij nu het nieuwe testament noemen.

Enkele voorbeelden:

"Er zijn reeds valse profeten onder het volk geweest, ook onder u zullen er dwaalleraars verschijnen die verderfelijke ketterijen zullen invoeren..."(2Petr:2:1). "Iedereen die erkent dat Jezus Christus een mens van vlees en bloed is geworden behoort God toe, wie dat ontkend word bezielt door de vijand van Christus nl: de antichrist."(1Joh:4)

Al ten tijde van de apostelen was er al een stroming het "DOCE­TISME" genaamd dat leerde dat Christus niet aan het kruis geleden had of gestorven is, wat al in de eerste brief van de apostel Johannes fel werd bestreden als zijnde onwaarheid. Dit geloven ook de moslims...

Al ten tijde van de apostelen was er al een stroming het "DOCE­TISME" genaamd

Er zijn zeer vele geruchten en verzinsels die de ronde doen rond de figuur van Jezus Christus.


In de Bijbel (nieuwe testament) werden we al reeds voor gewaarschuwd.

Het voornaamste in het ganse Christus gebeuren is ook niet zijn dood maar wel zijn opstanding.

(zie verder op deze website onder De bewijzen over zijn opstanding.)

Wie was Jezus en vanwaar kwam Hij...

Laat ons eens de oudste bron omtrent dit gebeuren raad­plegen nl: de Bijbel In dit oude boek zijn verschillende teksten die erop wijzen dat Christus reeds leefde in het begin der schepping wat ook de nieuwste openbaringen van de meesters bevestigen.

Ik noem er enkele: Kol1:15: "Hij is het beeld van de onzicht­ba­re God, de eerstgeborene van de ganse schepping.".

Joh 6:62: "En Jezus zei tot zijn apostelen: “wat dan wel indien gij de zoon des mensen zou zien opstijgen tot waar hij tevoren was?" En in Joh:8:58 zei Jezus: " Voorwaar ik zeg u vòòr Abra­ham tot bestaan kwam ben ik geweest." En in Joh 14:28: zegt Hij: "De vader is groter dan ik."

De meesters van het licht (de engelen) vertellen ons dat Hij het begin was van de schepping en toen hij terug op aarde kwam lag dit ogenblik al heel lang vast lees maar eens de profetieën in het oude testament...

Alsook leren we uit de boeken van Jozef Rulof waar men het over de piramide van Cheops heeft en verklaard dat dit gebeuren hierin opgetekend is en dus al vastlag nog voor dat men aan de bouw ervan begon! (zie meer op deze website onder Piramiden van Gizeh)

Toen Christus terug op aarde geboren werd kwam hij vanuit het AL naar onze aarde. Het AL is de plaats waar God verblijft (De Noormannen noemden het Walhalla) zij wordt in de esoterie de zevende kosmische graad genoemd. De plaats waar wij als mens die een vonk van God vertegenwoordigen heen moeten. De aarde zou de derde kosmische graad vertegenwoordigen. Wij hebben dus nog een zeer lange weg voor de boeg voor wij daar zullen zijn.

De weg er naar toe is de keuze die iedere mens heeft en er zijn er maar twee:

De smalle weg naar het eeuwig leven of de brede die naar onze ondergang leid.”

En die smalle weg die gaat langs Christus om.

Hij heeft het voorbeeld gegeven hoe wij zouden moeten leven, zijn weg is ook de onze zoals de bijbel mooi weergeeft in Joh14:6 waar Jezus zegt: "Ik ben de weg de waarheid en het leven nie­mand komt tot de vader dan door mij" en enkele verzen verder zegt hij zelfs: " De dingen die ik tot u lieden spreek, spreek ik niet uit mijzelf, maar de Vader die in eendracht met mij is doet zijn werken en wat gij ook vraagt in mijn naam dat zal ik doen opdat de Vader in verband met de zoon verheerlijkt moge worden, want de vader is groter dan ik " enz.....

Jezus leefde dus wel degelijk bij de vader in het AL zoals ook de boeken van Jozef Rulof ons leren, en dat er verschillende graden (sferen) zijn wist ook de apostel Paulus reeds want hijzelf roemde iemand die tot in de derde hemel was geweest:

(2kor12:2­3),

Ik ken een mens in Christus, voor veertien jaren (of het geschied zij in het lichaam, weet ik niet, of buiten het lichaam, weet ik niet, God weet het), dat de zodanige opgetrokken is geweest tot in den derden hemel; En ik ken een zodanig mens (of het in het lichaam, of buiten het lichaam geschied zij, weet ik niet, God weet het)..

en zeggen wij niet tegen iemand die gelukkig is:

"Hij is in de zevende hemel?"

Paulus roemde iemand die tot in de derde hemel was geweest dus wisten van het bestaan van verschillende sferen af

Wij weten dank zij de nieuwste openbaringen (= boeken van Jozef Rulof) dat de mensen op de vierde kosmische graad, allen in de hoogste graad helderziend zijn, een geestelijke lichaam bezitten, geen ziektes meer kennen, en zich zelfs ver van hun eigen lichaam kunnen manifesteren. En het belangrijkste is dat daar zelfs geen sprake meer is van moeder of vader allen noemen zich daar broeders en zusters in de geest, (lees het boek van Jozef Rulof : Het ontstaan van het heelal).

En dan spreek ik nog maar van de 4 de Kosmische graad! Hoe zou dan een Christus die vanuit het Al komt nog behoefte hebben aan een aardse band met een aardse vrouw of kinderen?

(zie ook kosmische besteming op deze website)

Zou het ook niet logisch zijn dat een Christus die alle mogelijke wonderen kon verrichten dit verder zou gedaan hebben moest hij in leven gebleven zijn?

Het belangrijkste is juist zijn wederopstanding !

Juist zoals ook de wonderen van Mozes aantoonden dat er hogere krachten bestonden ten tijde van Egypte met zijn vele magiërs. Als u graag wilt weten over wat voor krachten zij beschikten lees dan ook eens het boek van Jozef Rulof : “Tussen leven en dood” en u zal nog meer begrijpen wat met magiërs en wonderen worden bedoeld.

Als bewijs om u te laten inzien welke hoge persoonlijkheid Christus was, moet u maar volgend verslag eens lezen van de transfiguratie van Christus in Math 17:1-9.

“Jezus nam Petrus, Jacobus en Johannes mee naar een hoge berg en voor hun ogen onderging Hij een transfiguratie en zijn aangezicht straalde als de zon en zijn bovenklederen werden glanzend als het licht en zie daar verschenen aan hen Mozes en Elia en zij waren met hem in gesprek, Petrus voeg of hij drie tenten voor hen moest opslaan en terwijl hij dit vroeg over­schaduwde een heldere wolk hen en een stem zei:" Dit is mijn zoon de geliefde die ik heb goedgekeurd luistert naar hem. Toen de apostelen dit hoorden vielen zij neder en werden be­vreesd, maar Jezus kwam naar hen toe, raakte hen aan en zei: "Sta op en vreest niet" en toen zij opkeken zagen zij alleen nog Jezus.”

En toch zijn er onwetenden die nog beweren dat Christus niet verrezen is...? Toen Christus aan het kruis stierf had hij duizenden engelen kunnen oproepen om hem te helpen, iets wat ook Judas verwacht­te toen hij hem had verraden. Maar zoiets zou Christus nooit doen, neen hij bood zelfs zijn rechterwang aan toen men hem op de linker­wang sloeg.

(lees ook het artikel Judas was geen verrader op deze website)

Christus was en is PURE LIEFDE... !

Drie jaar na Christus dood gaf keizer Tiberius zelfs de op­dracht (door de schriftgeleerden aangewakkerd) om op zoek te gaan naar het vermiste lichaam van Jezus, ze hebben het nooit gevonden, noch dood noch levend.

Uit de boeken van Jozef Rulof lezen we dat Jezus zelf zijn lichaam snel heeft doen oplossen/dematerialiseren toen hij was gestorven en de grot zijn lichaam lag.

Christus dematerialiseerde Zichzelf en zegt: ‘Daar blijft u van af, dat behoort ‘achter de kist’. Nu grijp Ik in, dit zijn Mijn wetten.


Als men dat ook nog had kunnen krijgen, dan hadden ze dat ook weer opnieuw geslacht en bezoedeld en mismaakt.

Lezingen deel 1 (blz 324 - De mens en Golgotha)

De meeste verhalen over de schijndood van Christus werden ge­maakt door de aanhangers van Kaifas, zij zagen hun macht verdwijnen en de Christus kreeg volgens hen te veel invloed op het gewone volk.

Maar ook zij die ons zijn voorgegaan en in de sferen (de heme­len) leven of in wat wij noemen het leven na de dood weten be­ter. Alle mensen die in de lichtsferen vertoeven maken het gebeuren op Golgotha nog eens mee, (gans het verleden ligt vast, denk maar aan de helderziendheid en het beleven van de levensfilm bij de bijna-doodservaringen wat weer een bewijs is van het werkelijke gebeuren.

Ik weet ook zeker dat er in het Vaticaan zich nog vele verslagen uit die tijd bevin­den die het daglicht nog niet gezien hebben, alhoewel er af en toe iets uitlekt, zoals het stuk uit de brief van Pontius Pilatus aan keizer Tiberius waarvan het origineel zich in de Vaticaanse bibliotheek bevindt. Een copy ervan bevind zich in de Congressional Library in Washington DC. Het is gedateerd op het jaar 32.

de brief van Pontius Pilatus aan keizer Tiberius

Aan Tiberius Caesar.

"Op zekere dag zag ik tussen een groep mensen een jonge man, die tegen een boom geleund in alle rust de mensenmenigte toesprak. Er werd mij gezegd dat het Jezus van Nazareth was. Ik had het wel kunnen vermoeden, zo groot was het verschil tussen hem en zijn toe­hoorders. Zijn goudblonde ha­ren en baard gaven aan zijn ver­schijning een he­melse aan­blik. Hij scheen ongeveer der­tig jaar oud te zijn. Nooit voordien had ik een lieflijker en mooier oprechte per­soonlijkheid gezien. Wat een tegenstelling tussen Hem en zijn toehoorders met hun zwarte haren en baard en hun grauwe vale huidskleur. Later nodigde ik Je­zus uit en hij kwam naar het Praetorium voor een gesprek. Toen de nazareener verscheen maakte ik mijn ochtendwande­ling. Maar toen ik hem aanschouwde was het alsof mijn voeten met ijzeren banden aan de vloer vastgeklonken waren, en ik beefde over mijn gan­se lichaam alsof ik een misdadiger was, terwijl Hij heel rustig bleef. Een tijd lang stond ik daar en bewonderde deze buitengewone mens. Er was niets aan hem of in zijn karakter dat afstotend was, ik echter voelde mij ontdaan in zijn aanwezigheid. De aantrekkelijke eenvoud van zijn persoonlijkheid stelde hem hoger dan alle filosofen en leraars van deze tijd. Hij maakte op mij en iedereen een diepe indruk wegens zijn vriendelijkheid, eenvoud, deemoed en liefde.

(Ingekort!)

Uw dienaar: Pontius Pilatus.

Ook Marie Corelli (zie ook op deze website voor haar boeken) waarvan wij weten dat zij die onder inspiratie van engelen werkte beschrijft Jezus voor Pilatus op dezelfde manier, als een witte gestalte met heldere ogen en goudkleurig haar dat in zware lokken om zijn voorhoofd viel.

Ze schrijft ook:

Pilatus huiverde toen hij Hem aankeek een ijzige koude deed het bloed in zijn aderen stollen. Er was iets in die rustige voorwaartse beweging van deze in het wit gelede gedaante, dat zijn ziel met vrees vervulde en in zijn geest herinneringen opwekte aan oude mythen en legende uit het verleden waarin de Godheid onder de mensen verscheen. Het was een nooit te vergeten ogenblik waarin geheel zijn leven en verleden zich weerspiegelde. Zonder dat hij het zelf wist werd zijn gelaat asgrauw en schuw. Een geleerde Jood vroeg: “Wat deert u Pilatus bent u getroffen door een verlamming...

Ook beschrijft zij dat de Romeinse bevelhebber van toen tot Petronius genaamd zei:

Dat is geen Jood dat kunt ge mij nooit wijsmaken, Hij ziet eruit als een vreemdeling in dit land, Ziet gij niet hoe verschillend zijn gelaat is met dat van de anderen.

Geen wonder als men weet dat Jezus uit het AL komt, het allerhoogste bewustzijn aan gene zijde wat met geen aardse woorden is te beschrijven. En volledig in tegenstelling met (zogenaamde!) wetenschappers die Jezus als een gewone donkerharige Jood en zelfs verminkt beschreven... Ze weten niet beter!!!

Bron-tekst: Guido Vermeire (voor al zijn artikels zie op interessante links pagina)

Jezus liep over water, kon de stommen doen spreken en is verrezen na zijn kruisiging. De betere fantasy-schrijvers kunnen het zo gek niet verzinnen. Toch geloven overal ter wereld heel veel mensen in hem. Maar heeft hij ook echt bestaan? Was hij wie we denken dat hij is? Had hij ook een zusje? Wat weten we allemaal zéker over hem? Prof. dr. Hans Geybels is theoloog én historicus. De ideale persoon dus om samen met ons de bronnen uit te spitten

Voor velen is Jezus heel belangrijk. Dat was vroeger zo en dat is nog steeds zo, vooral buiten Europa. Dat is niet alleen voor christenen, maar in mindere mate ook voor moslims.

Het is daarom goed om het verhaal van Jezus te kennen samen met de historische achtergrond. Dit verhaal is beschreven in 4 evangeliën. Het gaat over de jaren van de prediking van Jezus. Het woord "evangelie"' betekent "Goed Nieuws". Met "Goed Nieuws" wordt bedoeld dat God bestaat en dat Hij vergevingsgezind en vol liefde is. Het evangelie is geen biografie, want er is nauwelijks iets bekend over het leven van Jezus buiten zijn publieke optreden.

Vragen:

1. Waarom wordt Jezus gezien als de meest invloedrijke persoon die ooit op aarde heeft geleefd?

2. Hoeveel volgelingen heeft Jezus in onze tijd?

3. Waaruit blijkt dat de volgelingen van Jezus echt achter het evangelie stonden?

4. Uit welke gebeurtenis blijkt dat Jezus als snel duizenden volgelingen moet hebben gehad?

5. Welke evangelist heeft Jezus persoonlijk gekend?

6. Welke evangelist heeft de gebeurtenissen rond Jezus precies uitgezocht?

7. Waarom worden slechts 4 evangeliën als betrouwbaar gezien?

8. Welke bezwaren worden ingebracht tegen het idee dat de volgelingen van Jezus onzorgvuldig waren in het doorvertellen van hun verhaal?

Deze video hoort bij hoofdstuk 12 uit het boek "Levensopdracht".