Årsaken til krig og djevelskap er oss selve og ikke GUD(Jesus)

Post date: Jun 17, 2011 5:17:19 PM

Mange mennesker går i dag rundt og unnskylder seg selv for å ikke komme i kontakt med GUD(Jesus) fordi de beskylder GUD(Jesus) for at viss han virkelig var en god GUD, så hvorfor viser han seg ikke for dem og hvorfor får så mange grusomme,barbariske ting skje i verden og gjennom hele verdens historien slik vi kjenner den. Dernest kan de ikk tro at det finnes en gud fordi, de ikke klarer å sanse eller fange opp den åndeverdenen slik som ekte kristne mennesker gjør. Men dette er veldig logisk i seg selv. Da GUD(Jesus) skapte de to første menneskene, Adam og Eva ga ham de fri vilje for så høgt elsket han dem. Egentlig kunne GUD(Jesus) ha gitt disse to første menneskene et tanke system som f.eks en "KU" som ikke gjør noen skade for noen , men han valgte altså å gi mennesket fri vilje med høgt og utviklede hjerner og sanser. Som da Eva frivillig valgte å spise fra eplet i det forbudte tre ble hun det første synlige bevis på at ikke alle mennesker ønsker å følge GUD(Jesus). Vi fikk syndefallet. Siden den gang har vi mennesker gjort mye mer grusomme, barbariske og forferdelig ting, men det er vi selv har ansvaret fordi GUD ga oss fri vilje, men han sa også klart ifra gjennom Bibelen og gjennom våre sanser og visdom til ekte profeter i Bibelen hva vi skulle gjøre for å hindre at all djevelskapen får lov til å blomstre. Den dag i dag snakker GUD(Jesus) til mennesker over hele verden via sanser og visdom for dem som ønsker å slippe han inn. Et problem er at mange [ikke-kristne] allerede er forhåndsbestemt i troen på at de ikke finnes noen GUD og derfor allerede har avvist GUD i utgangspunktet. Derfor tror de egentlig ikke, men håper at GUD skal bevise overfor dem at han eksisterer. Men GUD den allmektige som styrer alt og alle går sjelden inn i friske og oppegående mennesker viss de ikke selv vil det. Det skjer likevel ofte når mennesker er trengt opp i et hjørne gjennom sykdom motgang og vanskeligheter slik at de bevist eller ubevist kaller på hjelp som siste utvei. Når siste utvei aktiveres i oss mennesker, så aktiveres også GUD's(Jesus) DNA som ligger i alle oss mennesker. Da rettes håpet mot noe innerst i mennesket og i GUD's(Jesus) DNA. Når GUD's DNA aktiveres i oss ser vi plutselig alt som har med GUD' å gjøre helt klart og vi blir som en radiokanal som mottar GUD's DNA sendinger, også betegnet som visdom.

Man må også huske på at motkraften til GUD er djevelen som gjerne ønsker å avlede oss fra GUD(Jesus), dra oss ned i avgrunnen,frykten og ufredens dal,selv om djevelen bare har begrenset makt gjennom demoner. Djevelen kan bare vinne dersom mennesket med sin frie vilje ønsker det slik, men i det øyeblikk mennesket er i kontakt med GUD(Jesus), så er mennesket fullstendig omgitt av lyset,sanheten,kjærlighten,freden og hele GUD's(Jesus) allmektighet. Dermed har djevelen ikke lenger makt over mennesket og kan ingenting gjøre.

(Bibelen: Job kapittel 1:6 til 2:10; Satan(djevelen) kan ikke utføre noen handlinger uten at Gud(Jesus) godkjenner det ).

Når GUD(Jesus) snakker om å dømme noen, er det fordi han er allmektig og kan gripe inn i djevelen eller satans begrensede makt over mennesker som frivillig har overgitt seg i hendene på satan. Altså består dømmingen til GUD(Jesus) i å enten la satan ta hånd om dem som frivillig har valgt satan eller GUD(Jesus) kan gripe inn og redde dem. Igjen ser vi at GUD dømming består i å redde mennesker fra fortapelsen, men de som er onde nok, lar han gå ditt de selv har valgt.

Denne maktbalansen, åndekampen eller maktkampen foregår daglig i sansene og hodene på alle mannesker,enten de tror på GUD(Jesus) eller ikke, men det er bare GUD(Jesus) som har makt til å stenge djevelskapen ute, dersom mennesket selv av frivillig vilje ønsker GUD(Jesus) i sine hjerter.

https://jimlaffoon.wordpress.com/2008/10/13/lessons-from-the-life-of-jesus-led-into-the-wilderness/

Det er denne åndeverdenen mellom det gode og det onde som styrer verden.

Da djevelen tok GUD's mennesklige ansikt(Jesus) opp på et av verdens høyeste fjell, da viste han Jesus alle verdens riker og sa at dersom Jesus falt ned på kne og tilba han,så skulle han få alt dette. Da viste djevelen at han hadde makt over hele verden fordi folk frivillig ikke hadde fulg sin GUD(Jesus)

Jesus svarte: "Du skal ikke friste Herren din Gud". [ Du skal ikke oppmuntre til misbruk av GUD's makt]

Mateus 4:1 - 11

Lukas 4.1 - 13

Det dette viser er at det er vi mennesker som styrer verden, men GUD(Jesus) vil alltid i enhver stund og hvert et sekund være her for oss viss vi av fri vilje trenger han, men siden flere og flere ser ut til å gå vekk fra sin herre og skaper (GUD(Jesus)), så styres også verden mer og mer av djevelen med kriger,ufred,utrygghet,frykt og annen djevelskap, slik GUD( Jesus) også forutså(fremså).

Hvorfor lever ikke GUD(den alllmektige) her på Jorden sammen med mennesker med fri vilje ?

Hadde GUD den allmektige levd sammen med menneskene her på jorden hadde menneskene oppmuntret GUD til misbruk av sin guddomelighet. Det er derfor det står: "Du skal ikke friste Herren din Gud"[ Du skal ikke oppmuntre til misbruk av GUD's makt].

Viss GUD hadde levd blant oss mennesker, så hadde han aldri klart å tilfredsstille alle, noe som igjen hadde påvirket utviklingen i feil retning,med krig,djevelskap,ufred og utrygghet.

GUD(Jesus) måtte da ha ryddet opp konstant, noe som igjen ikke hadde gitt mennesket fri vilje. Det hadde blitt et diktatur. Men det er ikke det vår kjærlige gud vil. GUD(Jesus),vil at mennesket skal forstå at nøkkelen til vår existens,selve vårt DNA ligger i å følge vår skaper. Det er selve sannheten,veien og lyset som gir fred,frihet,trygghet og demokrati.Og da snakker jeg også om fred og ro i hodet på dem som i dag sliter psykisk med depresjoner,angst og frykt.

Det GUD(Jesus) ønsker å si oss, er at fri vilje vil aldri fungere sålenge som vi mennesker ikke er kodet eller villig till konstant å følge våre ene og sanne skaper, vår GUD(Jesus) den allmektige og hellige ånd. Derfor har han også lovet å komme tilbake når store deler av menneskene i verden er blitt overlatt i hendene på djevelen og hans hjelpere, og når verden styres av djevelskap,krig,ufred der mennesker har glemt hvem som skapte dem,slik GUD(Jesus) også fremsåg(forutså).

Dette er tiden da, GUD ikke lenger holder sin hender over jordskjelv,sunamier, og andre skaperverk, fordi mennesker mer og mer har gått bort fra troen på GUD(Jesus) og overlatt makten og sin frie vilje i hendene på djevelens hjelpere og en menneskeskapt penge verden, hvor en oppdiktet underholdnings og mediaverden fyller våre stressbelagte hjerner med ubrukelig støy som også avleder menneskene fra tid til omtanke for sin GUD og sin neste.

Når GUD's(Jesus) har lovet å komme tilbake, så har han også lovet å fjerne djevelen og hans hjelpere.

GUD(Jesus) vet alt og ser alt og vet hva som må til etter dette for som Jesus sier i Johannes 18:36 "Min kongsmakt er ikke av denne verden."