Kvinner skal tryggt kunne vise sin anstendige kropp og bare hud i frihet

Post date: Jun 12, 2015 4:36:20 PM

Mange henviser til Paulus’ første brev til Timoteus 2:9 når de viser til at kvinner ikke må vise for mye naken hud(lettkleddhet) fordi dette gir andre mennesker sexuelle impulser som foråsaker begjær og synd, men dette er ikke riktig i seg selv eller alene.

Paulus’ første brev til Timoteus 2:9;

"På samme måte vil jeg at kvinnene skal ha en fin fremferd(sømmelighet). De skal smykke seg med måte og forstand, ikke med alle slags fletninger, gullsmykker, perler eller dyre klær":

https://www.bible.com/bible/29/1TI.2.9

Ordet sømmelig eller fin framferd, blir på engelsk oversatt med modesty og kommer fra det greske ordet «kosmios». Dette ordets opprinnelse kommer fra ordet kosmos (universet), og betyr orden, selvkontroll og anstendighet.

Det handler om å dyrke ydmykhet, anstendighet og respekt i oss selve. I dette tilfellet, kvinner og har ingenting med sexuelle impulser mot andre å gjøre. Det andre er at verset nevner en rekke materielle og fysiske ting hvor vi unngår fokusere på de materilistiske og snobbete verdiene i denne verdensom kan føre oss bort fra GUD(Jesus) ånd og inn på aveier og avguderi

I andre Bibelske sammenhenger ser vi også at ordet sømmelig eller fin framferd bli brukt og da i sammenheng med matrielle ting som i Isaiah 3:16-23, 1 Timothy 2:9-12, 1 Peter 3:3.

Så dette handler ikke om å kontrollere og undertrykke andre kvinner slik som satan og islam ønsker. Dette handler om at vi selve er føler oss anstedige nok fremfor vår skaper og GUD(Jesus).

Så dette i seg selv har ingenting med at en kvinne eller man ikke kan vise sin kropp som GUD(Jesus) skapte oss med.

Nei, dette betyr at vi rett og slett at vi ikke skal fylle våre kropper med utsmykninger og fysiske ting som minner mennesket om avgudddyrking eller ting som drar vårt eget fokus bort fra GUD(Jesus) og inn i begjær. Fordi det GUD(Jesus) sier er at vi skal konsentrer oss om de gode gjerningene som kommer fra vår sjel og vår hjerte enn å bry oss om utsmykninger og fysiske eller materielle ting.

Husk hva Jesus sa:

Evangeliet etter Lukas 12:22-23;

«Han sa til disiplene:Derfor sier jeg dere: Vær ikke bekymret for livet, hva dere skal spise, eller for kroppen, hva dere skal kle dere med. Livet er mer enn maten og kroppen mer enn klærne.»

https://www.bible.com/bible/29/LUK.12.23

Peters første brev 3:3;

«La ikke ytre stas, som frisyrer, gullkjeder og fine klær, være det som pryder dere, 4 men hjertet, det skjulte mennesket med sin milde og rolige ånd, som er uforgjengelig og dyrebar for Gud.»

https://www.bible.com/bible/29/1PE.3.3

Første Samuelsbok 16:7;

«Men Herren sa til Samuel: «Se ikke på hans utseende og høye vekst, for jeg har forkastet ham. Her gjelder ikke det som mennesker ser. For mennesker ser det som øynene ser, men Herren ser på hjertet.»

https://www.bible.com/bible/29/1SA.16.7

Matteus 23:25;

«Ve dere, skriftlærde og fariseere, dere hyklere! Dere gjør beger og fat rene utvendig,

men innvendig er de fulle av griskhet og grenseløst begjær.

26 Du blinde fariseer! Rens først begeret innvendig, så blir også utsiden ren!»

https://www.bible.com/bible/29/MAT.23.25

Det finnes enda flere vers som bekrefter at Jesus Kristus vår GUD hele tiden ser på oss fra innsiden og ikke fra vårt ytre, men man må samtidig ta i beraktning at i det gamle testamentet levde folk som slaver under andre menneske skapt regjeringer og at GUD(Jesus) derfor opprettet spesielle lover for at menneskene skulle overleve slaveriet. Dette bevises gjennom hva GUD(Jesus) sa da han levde på jorden:

Paulus’ brev til galaterne 5:1;

«Til frihet har Kristus frigjort oss. Stå derfor fast og la dere ikke tvinge inn under slaveåket igjen. 2 Hør hva jeg, Paulus, sier dere: Hvis dere lar dere omskjære, vil ikke Kristus være til minste hjelp for dere.»

https://www.bible.com/bible/29/GAL.5.26

Paulus’ brev til romerne 14:14;

«I Herren Jesus vet jeg sikkert og visst at ingenting er urent i seg selv. Men for den som mener at noe er urent, er det urent.»

Så et menneske som oppfører seg som en hore er en hore, men har ingen relevans til mennesker som oppfører seg anstendig og viser hud eller lettkleddhet.

Begjær er også synd men det gir oss ikke rett til å kontrollere andre. Alle må vi kontrollere oss selve.

Så vitsen her er at GUD(Jesus) ikke ønsker at vi skal kle oss i avguds ting som leder oss bort fra GUD(Jesus).

Det betyr ikke at vi ikke kan vise oss nakne i adams og Evas drakt, slik vi ble skapt. Hadde alle gått nakne så vill ingen brydd seg. Det er alt hemmelig holdet og de fysike tingene vi pynter kroppene våre som har negativ betydning fordi de avleder oss fra gode gjerninger.

Vi kan også snu det på hode og si følgende:

Jo mer klær vi har på oss, jo mer mystikk og hemmelig hold bidrar vi med og dermed enda mer begjær og avleding fra GUD(Jesus) og de gode gjerningene.

Så her ser man altså klart og tydelig at nakenhet ikke har noe med begjær å gjøre.

Mange kan også se på kvinnen med lyst og begjær selv om hun ikke fremstår provoserende attraktiv.

GUD(Jesus) er klar på gjennom hele Bibelen på at det er vi selve som er ansvarlig for våre tanker ord og gjerninger og det ville derfor vært skammelig satanistisk og islamsk om vi beskylder kvinnen for det vi selv tenker: Bibelen handler om å være i GUD(Jesus) ånd slik at vi kan styre våre tanker og dermed ord og gjerninger via GUD(Jesus) ånd.

Muslimer som lever i «(Allahs)satans ånd,dreper og voldtar kvinner fordi de hevder de går for lettkledde og fordi de selve ikke klarer å holde seg rene i sin syndige satanistsike barbarisme.

Det sier alt.

Den ekte GUD(Jesus) bryr seg ikke om fysiske døde ting som klær, men om det som finnes i hodene våres. Derfor ser han også på dyrking og betydning av fysiske ting som synd og avguderi.

Det er derfor satan via islam og muslimer ofte først tvinger oss til å konvertere til islam(satan) før de ønsker å kappe av oss hodene våres og drepe oss raskest mulig for da er sjangsen større for at de kan ta med seg flere sjeler i helvete.