Hvorfor betydningen av Bibelens GUD(Jesus) er foralsket i koranen.

Vi kjenner allerede til at islams grunnlegger Muhammad etterlignet og plagierte Bibelen 600 år etter siste avsluttende bok, Johannes Åpenbaringer og GUD(Jesus) hadde framsatt hva verden har i vente.

Leser vi Paulus andre brev til korinterne 11:4 i Bibelen blir vi advart mot å bli overtalt, lurt og bedratt av en annen falsk Jesus enn han vi kjenner fra Bibelen.

Den Jesus som vi finner igjen i Koranen er tydelig og klart ikke de samme Jesus som omtales i Bibelen fordi islams grunnlegger Muhammad degraderte Jesus gudommelighet i Koranen, benekter at Jesus døde på krossen for alle menneskers frelse og benekter at Jesus oppsto fra de døde. I stedet for Jesus som GUD's sønn(mennesklige ansikt) innsatte Muhammad seg selv som "Allah's" profet i Koranen.

Leser vi Koranen så ser vi klart og tydelig den dag i dag hvordan Muhammad forsøkte å skyve ut Jesus som siste profet i Bibelen ved å både historieforfalske viktige hendelser rundt Jesus død og gjennopstandelse i tillegg til å degradere Jesus fra GUD's mennesklige ansikt til en slave profet for Islam og muslimer.

Islam: Koranen 4:157:

"Og de uttalte: Sannelig, har vi drept Messias(Jesus), sønn av Maria, Allahs sendebud, og de drepte ham ikke,og heller ikke korsfestet de ham, men det var bare et visuelt bedrag og de som er uenige i det er bare fulle av tvil og eier ikke kunnskap, men bare antar det, for de drepte ham ikke."

[Her ser vi klart og tydelig at Muhammad, 600 år etter at siste bok i Bibelen ble avsluttet forsøkte å viske ut og forfalske et av de viktigste bevis på Jesus sine guddomelig mirakler som mange har bevitnet gjennom Bibelen har skjedd. At Jesus døde på krossen for menneskehetens synder]

Koranen 4.171:

"O tilhengere av boken(Jøder og Kristne)! ikke overdriv grensene i din religion, og fortell ikke (løgner) mot Allah, men (snakk) sannheten, Messias,(Jesus) sønn av Maria er bare en budbringer(profet) fra Allah og HansOrd som Han har kommunisert til Maria ved en åndlighet fra ham, så tro derfor på Allah og Hans sendebud[Muhammad], og nemn ikke tre guder[Treeingheten]. Avstå(stans), det er bedre for deg for Allah er bare énAllah, for han er for stolt og opphøyd til at han skulle få en sønn, for alt som er i himmelen og alt som er på jorden er Hans, og Allah er tilstrekkelig som beskytter."

[Her degraderer Muhammad Jesus fra GUD's sønn til profet i Koranen samtidig som han viser at han ikke forstår at treenighten, ikke har noe med tre GUDer å gjøre, men med guds ådelighet,mennesklighet og eksistens å gjøre. Trolig har dette også å gjøre med at Muhammad omgjorde måneavguden "Allah" fra en fleregudelig avgud som nevnt i Koranen 53:19 - 20 til kunn en monotoistisk avgud,slik at Muhammad trodde han kunne bruke det til å sverte den eneste ekte GUD(Jesus) i Bibelen 600 år etter at Bibelen var fullført og nedskrevet.]

SANNHETEN:

Men vår allmektige og allvitende GUD(Jesus) viste allerede at dette ville skje minst 2000 - 600 år før Muhammad grunnla islam, så det ble skrevet i Bibelen på en slik måte at Islamske og muslimske løgnere skulle avsløres:

Bibelen: Johannes’ første brev 2:22 - 23;

"Og hvem er løgneren, om ikke den som fornekter at Jesus er Kristus? Han er Antikrist, han som fornekter Far og Sønnen. Den som fornekter Sønnen, har ikke fellesskap med Far."

[Her får vi klart og tydelig melding fra Bibelen om at Muhammad,muslimer i Islam er løgnere og at de ikke har noe som helst felleskap med GUD(Jesus) den allmektig.Altså beviser dette ikke bare at muslimer er løgnere, det beviser også at Islam og muslimer ikke har den samme GUD som Jøder og Kristne].

Løgnen fra Islam og muslimer om at at de elsker og respekterer Jesus er noe av det største løgne bedrag som fortsatt lever i beste velgående etter 1400 år med retoriske løgner og bedrag:

Men som vanlig ser vi en totalt annen sannhet enn den deres falske profet Muhammad presenterer for muslimer i Koranen.

Sanheten om Jesus som GUD's sønn får vi klarhet når vi bla annet leser Johannes Evangeliet 1:1-14:

Bibelen: Johannes Evangeliet 1:1-14:

[ 1 ]"I begynnelsen var Ordet.Ordet var hos Gud,og Ordet var Gud."[ 14 ]"Ordet ble menneske(Jesus) og tok bolig iblant oss, og vi så hans herlighet, en herlighet som den enbårne Sønn har fra sin Far,full av nåde og sannhet.[Og igjen bekrefter Bibelen 600 før islam at Jesus er GUD's mennesklige ansikt eller sønn,slik at løgnene til muslimer om at GUD ikke leverte en gudomelige sønn også er løgn fra ende til annen, skapt av Muhammad 600 år etter at siste bok ble avsluttet og fullført i Bibelen.]

Også tidlig i Bibelens historie, før GUD sendte sitt mennesklige ansikt, Jesus ned på jorden får vi bekreftet navnet til GUD flere steder i det gamle testamentet. Navnet til GUD er YHWH (Yahweh) også utalt Jahve, eller Jehova og betyr "Jeg er den jeg er" eller bare "Jeg er".

Andre Mosebok 3:13 - 15;

"

Da sa Moses til Gud: «Men når jeg nå kommer til israelittene og sier til dem at deres fedres Gud har sendt meg, og de så spør etter hans navn, hva skal jeg da svare?» Da sa Gud til Moses: «Jeg er den jeg er. Slik skal du svare israelittene: "Jeg Er" har sendt meg til dere.» Så sa Gud til Moses: Du skal si til israelittene: Herren, fedrenes Gud, Abrahams Gud, Isaks Gud og Jakobs Gud, har sendt meg til dere. Dette skal være mitt navn til evig tid, og det skal de kalle meg fra slekt til slekt."

"Allah" er det totalt motsatte og omvendte av hva Bibelens GUD(Jesus) er og har ingen sammenheng med hverandre:

Både argelogiske og historiske funn viser entydig fra harde fakta at "Allah" er og var en satanistisk hedensk måneavgud:

https://sites.google.com/site/muslimskbedrag/avguden-allah

Disse mengder av harde fakta som beviser at Bibelens GUD(Jesus) ikke har noen sammenheng med Koranens satanistsike hedenske måneavgud "Allah" får vi også bekreftet i Koranen:

Koranen 109:1 - 6;

"Si, Dere vantro! Ikke kommer jeg til å tilbe det dere tilber. Og ikke kommer dere til å tilbe det jeg tilber. Dere har deres religion. Jeg har min!".

[ Dermed ser vi klart og tydelig også her at "Allah" ikke har noe som helst med Bibelens GUD(Jesus) å gjøre.]

Hvordan navnet til GUD's mennesklige ansikt, Jesus henger sammen med GUD's navn, "YHWH" (Yahweh):

Det hebraiske ordet "ehyeh" som i første person entall uttales "hayah" oversettes til Norsk: "Jeg er". Ordet YHWH (Yahweh) stammer også fra "hayah" og er beslektet, men uttales i tredje person entall som

"Han er". Det er altså ingen forskjellen for betydningen av ordene "Jeg er" og YHWH (Yahweh), men forskjell i vinklingen på hvem som bruker dem(første og tredje person). Fra GUD's synsvinkel så brukes "Jeg er", men fra våres synsvinkel brukes "Han er". Uansett vinkling, så er dette navnet til GUD. Jesus sitt opprinnelige navn er "Yeshua som er samensatt av de to hebraiske ordene "Ya" som er en forkortelse for "Yahweh"(GUD) og "shuwah"(frelse). Det betyr rett og slett: "Yahweh er frelseren" eller "Yahweh har blitt frelser". Det er en samensatt bettydning av "Yahweh". Så, når vi sier at "Yahweh er frelserene" eller "Yahweh har blitt frelser", så betyr det "GUD er frelseren Jesus" eller "GUD har blitt frelseren Jesus". Dette stemmer helt overens med treenigheten , hvor Jesus er GUD's mennesklige ord og ansikt

Så viss vi benekter GUD's navn, da benekter vi også navnet til Jesus fordi navnet til Jesus er sammensatt av ordet "Yahweh" som betyr GUD.

http://www.onenesspentecostal.com/colwell.htm

http://www.onenesspentecostal.com/nameofgod.htm

http://www.jesus-is-savior.com/False%20Religions/Islamic%20Muslim/islam_exposed.htm

http://www.frie-ytringer.com/2011/08/17/hva-er-forskjellen-mellom-allah-og-de-kristnes-gud/#more-28137

Den store løgnen fra muslimer om at Bibelens folk(Kristne og Jøder) og muslimer tilbær den samme GUD er en løgn som muslimer har bedrevet med i 1400 år,men som ble opprettet hele 600 år etter at siste bok i Bibelen var nedskrevet og fremtiden var fremsatt.

Hvordan vet vi hvordan Jesus, så ut ?.

Vi vet de fra Lik kledet(lakenet) som Jesus ble lagt i etter korsfestelsen og som i dag befinner seg i Turin,Italia.

http://www.shroudforum.com/