GUD(Jesus) pakt med Israel og islams forfalskning av denne

Når man går bakover i tid til hvordan verden ble skapt og Jødedommen fikk sin begynnelse, så vil man gå tilbake til Bibelens Første Bok ved navn Første Mosebok, hvor vår skaper og GUD(Jesus) gjorde sin evige avtale eller pakt med Abraham, hans ektegifte kone Sara, hans ektefødte sønn Isak og videre via Jødiske avkom som f.eks Isaks sønn Jakob osv.

Første Mosebok 17:19;

"Da sa Gud: «Sannelig, din kone Sara skal føde deg en sønn, og du skal gi ham navnet Isak. Jeg vil opprette min pakt med ham, en evig pakt for hans etterkommere."

https://www.bible.com/bible/29/GEN.17.19

Vi husker også hvordan GUD(Jesus) testa at Abraham holdt sitt løfte til pakten i Første Mosebok 22:2 ved å visa at Abraham var villig til å ofre sin ektefødte Isak til GUD(Jesus)

Mosebok 22:2;

"Da sa han: «Ta din sønn, den eneste, Isak, han du elsker, og dra til landet Moria! Der skal du ofre ham som brennoffer på et av fjellene. Jeg skal fortelle deg hvilket.»

https://www.bible.com/bible/29/GEN.22.2

Den klassiske løgnen til islam er at muslimer vil si at det var Abraham som skulle ofre sin utenomekteskapelig sønn Ishmael som brennoffer på fjellene, og ikke Isak slik som det står i Bibelen's Første Mosebok 22:2, og når man viser fakta til muslimene i Første Mosebok 22:2, så blir Jødene beskyldt for å være onde og ha forfalsket Bibelen, og for å ha forandret navnet Ishmael til Isak i det Gamle testamentet(Torahen) i Bibelen.

Men studerer vi dette enda nærmere ser vi også i pakten som GUD(Jesus) gjorde med Abraham i Første Mosebok 17:15-18, at GUD(Jesus) skilte klart mellom Abrahams utenomeketskapelige sønn Ismael og hans ekte fødte sønn Isak som skulle komme.

I Første Mosebok 17:15-18, ser vi at Abraham ikke forstår hvordan hans ektegifte kone på på 90 år, som tidligere ikke kunne få barn skal kunne føde han en ny søn, og derfor ber Abraham

om at GUD(Jesus) istedet inngå pakt med den utenomekteskapelige Ismael.

Mosebok 17:15-18;

"Gud sa til Abraham: «Din kone Sarai skal du ikke lenger kalle Sarai. Sara skal hun hete. Jeg vil velsigne henne og gi deg en sønn med henne også. Jeg vil velsigne henne, og hun skal bli til folkeslag. Konger over mange folk skal komme fra henne.» Da kastet Abraham seg til jorden og lo. Han sa i sitt hjerte: «Kan en som er hundre år gammel, få barn? Og kan Sara føde, hun som er nitti år gammel?» Og Abraham sa til Gud: «Måtte Ismael få leve for ditt ansikt!»

https://www.bible.com/bible/29/GEN.17.15

Her ser vi at Abraham ønsket at GUD(Jesus) skulle inngå evig pakt(avtale) med Ismael, fordi Ismael allerede var født med slavekvinnen Hagar i Første Mosebok 16:4, før GUD(Jesus) ingikk pakten med Abraham.

Men i Første Mosebok 17:19 ser vi at GUD(Jesus) ikke ønsket å inngå evig pakt(avtale) med den tidligere utenomekteskapelige sønnen Ismael som Abraham hadde fått med slavekvinnen Hagar, fordi i Første Mosebok 17:19-21 sier GUD(Jesus) til Abraham følgende:

Første Mosebok 17:19-21;

"Da sa Gud: «Sannelig, din kone Sara skal føde deg en sønn, og du skal gi ham navnet Isak. Jeg vil opprette min pakt med ham, en evig pakt for hans etterkommere. Jeg har hørt din bønn for Ismael. Se, jeg vil velsigne ham og gjøre ham fruktbar og svært, svært tallrik. Tolv høvdinger skal han bli far til, og jeg vil gjøre ham til et stort folkeslag. Men min pakt vil jeg opprette med Isak, som Sara skal føde deg neste år på denne tiden

https://www.bible.com/bible/29/GEN.17.19

Så GUD(Jesus) forstår at Abraham ønsker å inngå en pakt med sin utenomekteskapelig og førstefødte sønn Ismael og lover derfor å gjøre han velsignet fruktbar og han skal få en nasjon med 12 høvdinger, men den evige pakt(avtale) velger GUD(Jesus) å opprette med Isak fordi Isak er Abrahams og hans kone Sara's ekteskapelige fødte sønn.

Når muslimer skal forfalske deler av denne unike og sammengende historien, så plukker de bare ut Første Mosebok 17:20 som nevner at GUD(Jesus) ønsker å velsigne

sønnen Ismael med 12 høvdinger og en stor nasjon(folkeslag). Men som vi har sett, dette er ingen pakt mellom GUD(Jesus) og den utenomektskapelige sønnen Ismael.

Pakten mellom GUD(Jesus) og Abraham inngåes kunn med hans ekteskapelige sønnen Isak og videre Jødisk avkom via Isaks sønn Jakob som kom senere.

Deretter vil muslimene forsøke bortforklare Første Mosebok 22:2, som viser at GUD(Jesus) ville teste at Abraham holdt sitt løfte til pakten med sin eneste ektefødte sønn Isak,

ved å peke på at den engelske versjonen av verset sier at Abraham skal ta sin "eneste sønn". Noe som muslimene bruker til å dikte opp at "eneste sønn" betyr at pakten må må ha skjedd

på et tidspunkt da Ismael var eneste fødte sønn og før Isak ble født.

Men dette ser selvsagt ønsketekning og forvrengelse av den orginale Bibelske historien som muslimer også ønsker at andre skal tro.

Og beskyldingene er selvsagt at det var de onde Jødene som forfalsket Bibelen i sin motsigelse om at Islams avgud "Allah" er så svak og maktesløs at han ikke engang klarer å ta vare på sine skrifter, viss de hadde vært et snev av sannhet i islam falsk referanser til Bibelen, hvor siste bok, Johannes Åpenabring ble nedskrevet 600 år før Islam ble grunnlagt av en pedofil og selvoppnevnt krigs profet.

Og de samme muslimene tror på motsetningen om at Jødene er så mye sterkere enn GUD(Jesus) at de kan forandre den evige pakten uten at deres falske og maktesløse "Avgud" Allah kan avsløre dem eller er istand til å passe på sine skrifter.

Og dessuten mener muslimer at Jødene er så dumme at dei vil forandre Bibel versene så de kan stjele GUD(Jesus) pakt for egen vinning fra Islam og arbaberne, men at de

glemte å endre teksten "Den eneste sønn".

Så for at du skal tro på denne islamske forfalskningen, så må du tro alle disse bakvendte og idiotiske løgnene.

Så for at du skal være muslim å må du tro alle disse bakvendte og idiotiske løgnene.

Om det ikke var og er tragisk, så ville det uansett være latterligt at de er villig til å tro på slik søppel.

Men det finnes faktisk en god grunn til at GUD(Jesus) kalte Isak, den eneste sønnen til Abraham, fordi Sara var i GUD(Jesus) øyne, den eneste ekte kona til Abraham som han var gift med

og som han hadde inngått en pakt med.

Muslimer bør huske på at dette var GUD(Jesus) som talte via profeten Moses som Koranen også anser som profet, og at dette ble skrevet i Det gamle testamentet(Toraen) som Koranen sier er ordet til avguden "Allah".

Muslimer bør erkjenne at dette er den forvirring som Muhammads falske ideologi skaper.

Så la oss repetere hva GUD(Jesus) sa: Første Mosebok 17:15-18;

Mosebok 17:15-18;

"Gud sa til Abraham: «Din kone Sarai skal du ikke lenger kalle Sarai. Sara skal hun hete. Jeg vil velsigne henne og gi deg en sønn med henne også. Jeg vil velsigne henne, og hun skal bli til folkeslag. Konger over mange folk skal komme fra henne.» Da kastet Abraham seg til jorden og lo. Han sa i sitt hjerte: «Kan en som er hundre år gammel, få barn? Og kan Sara føde, hun som er nitti år gammel?» Og Abraham sa til Gud: «Måtte Ismael få leve for ditt ansikt!»

https://www.bible.com/bible/29/GEN.17.15

Her sier GUD(Jesus) at han vil gi Abraham en sønn gjennom Sarah og at GUD(Jesus) endret hennes navn til å bli Sarah. Det var ikke uten grunn.

GUD(Jesus) var klar på at han ville gi Abraham en sønn gjennom hans eneste ekte kone Sarah.

Dette blir gjentatt i Første Mosebok 17:19, hvor GUD(Jesus) sier at hans kone Sarah skal føde hans søn Isak som GUD(Jesus) vil etablere en evig pakt med

og hans etterkomere.

Første Mosebok 17:19-21;

"Da sa Gud: «Sannelig, din kone Sara skal føde deg en sønn, og du skal gi ham navnet Isak. Jeg vil opprette min pakt med ham, en evig pakt for hans etterkommere. Jeg har hørt din bønn for Ismael. Se, jeg vil velsigne ham og gjøre ham fruktbar og svært, svært tallrik. Tolv høvdinger skal han bli far til, og jeg vil gjøre ham til et stort folkeslag. Men min pakt vil jeg opprette med Isak, som Sara skal føde deg neste år på denne tiden

https://www.bible.com/bible/29/GEN.17.19

Legg merke til at GUD(Jesus) sier, "din kone Sarah" og at sønnens navn er Isak og at pakten er evigvarende som betyr at pakten er

uten en slutt og gjelder for alltid.

Med andre ord GUD(Jesus) gikk ikke inn en pakt med slavekvinnen Hagar som var mor til Ismael og Abrahams utenomekteskapelige sønn.

Så viss muslimer tror at deres ideologi sier at pakten som GUD(Jesus) opprettet har tatt slutt, så betyr det at muslimer kaller GUD(Jesus) en løgner.

GUD(Jesus) sa at hans pakt vil vare for evig, som betyr at den aldri vil ta slutt men vare for alltid.

Så når dere muslimer følger Muhammad så adlyder dere en person som ber dere kalle GUD(Jesus) en løgner.

Så hvorfor følger dere muslimer en person som ber dere kalle GUD(Jesus) en løgner ?

Muslimer bør derfor slutte å kalle GUD(Jesus) en løgner, fordi dette kan ikke missfortåes, muslimer kaller GUD(Jesus) en løgner.

Og er det GUD(Jesus) muslimer tilber eller er det Muhammad.?

Dere muslimer kaller gud for "Allah" men det er Mohammad som ber dere kalle GUD(Jesus) en løgner, og det er Muhammad som dere tilber.

Når dere tilber Muhammad og kaller GUD(Jesus) en løgner, tror dere virkelig da at dere underlegger dere GUD(Jesus).

Viss dere som kaller dere muslimer og følger Muhammad, bør dere be GUD(Jesus) om tilgivelse for at Muhammad ber dere kalle GUD(Jesus) en løgner.

Deretter bør dere stoppe å kalle GUD(Jesus) for en løgner.

Må den hellige ånd fra GUD(Jesus) åpne deres Øyne og ører til sannheten, lyset og veien i deres hjerter til GUD's sønn, Jesus Kristus.

Islam's Lies about Ishmael and Isaac:

http://www.youtube.com/watch?v=R9sopzarce8