GUD(Jesus) oppfordrer oss til å tenke selv og være intelligente

Post date: May 11, 2017 1:6:51 PM

GUD(Jesus) gir oss ikke bare frihet til å velge. Faktisk er vår private intelligens og visdom noe som GUD(Jesus) har gitt oss for at vi skal bruk den og han forventer faktisk at vi frivillig bruker den. Det ser vi klart i vers som dette:

Salomos ordspråk 10:23;

"Skamløs gjerning er til lyst for dåren, visdom er til lyst for den som har forstand(Intelligens)".

https://www.bible.com/bible/29/PRO.10.23

Lukas 24:25;

"Da sa han til dem: «Så uforstandige dere er, og så trege til å tro alt det profetene har sagt!"

https://www.bible.com/bible/29/LUK.24.25

Salmenes bok 14:1;

"Dåren sier i sitt hjerte at det ikke finnes noen GUD":

https://www.bible.com/bible/29/PSA.14.1

Salomos ordspråk 26:4-5;

"Svar ikke dåren like dumt som han spør,ellers blir du selv som han. Svar dåren like dumt som han spør,så han ikke blir vis i egne øyne."

https://www.bible.com/bible/29/PRO.26.4-5

I de samme setningene ber GUD(Jesus) oss også om å undersøke om det han har sagt og sier er sant. Spesifikt ber han oss også om å undersøke om åndene i mennesker vi møter enten i det fysiske eller i drømmer og syn, stemmer overnes med det han har sagt oss i Bibelen

og om det mennesker sier om GUD stemmer overens med det som hans hellige ånd forteller deg i nåtid og gjennom Bibelen.

Eksempel på dette er feks:

Johannes’ første brev 4:1-6;

"Mine kjære, tro ikke enhver ånd! Prøv åndene om de er av Gud! For det er gått mange falske profeter ut i verden. På dette kjenner dere Guds Ånd: Hver ånd som bekjenner at Jesus Kristus er kommet i kjøtt og blod, er av Gud. Men enhver ånd som ikke bekjenner Jesus, er ikke av Gud. Det er ånden til Antikrist, som dere har hørt skal komme. Og den ånden er allerede nå i verden.

Men dere, mine barn, er av Gud og har seiret over dem. For han som er i dere, er større enn han som er i verden. De er av verden, derfor taler de som verden, og verden lytter til dem. Men vi er av Gud, og den som kjenner Gud, hører på oss. Den som ikke er av Gud, hører ikke på oss. Slik kan vi skjelne mellom sannhetens ånd og villfarelsens ånd."

https://www.bible.com/bible/29/1JN.4.1-6

[ Test enhver ånd som kommer til deg enten i ditt hode eller fra andre mennesker's ånder. Alle mennesker har en ånd.]

Mika 7:5;

"Tro ikke på en kjenning,stol ikke på en venn!For henne som ligger i din favn, å du vokte din munns dører!"

[Med andre ord, stol ikke engang på din nærmeste kjære, for åndeligheten må være ren og rett fra GUD(Jesus),så du ikke blir missledet av andre til å lede deg selv og andre på villspor og i fortapelse.]

Paulus’ første brev til Timoteus 2:5;

"For Gud er én og én mellommann er det mellom Gud og mennesker, mennesket Kristus Jesus,"

https://www.bible.com/bible/29/1TI.2.5

[Med andre ord, det er kunn en som kan kommunisere og formidle mellom GUD og mennesket og det er Jesus Kristus.F.eks er det kun Jesus som ber sin Far(GUD) i himmelen om å utføre de ting et menneske ber om og det er kunn Jesus Kristus som ber sin Far(GUD) i himmelen om å fylle et menneske som ber om det, med den hellige ånd. ]

Frihetssøkende mennesker er ikke lenger en selvfølge i Norge:

Du tenker kanskje at denne friheten til å velge og bruke egen intelligens er en selvfølge, men fakta er at det finnes svært mange mennesker i verden som hater å tenke selv eller bruke sin egen intelligens. De velger heller å underlegge seg menneskeskapte ideologier som islam hvor fascistiske og nazistiske diktaturer og teokratier tenker for dem uten at de har noen som helt mulighet for å kunne påvirke, være frie eller intelligente som i et åpent demokrati. Man finner bla, tilsvarende i ønsket om å være sexuelt underlagt og mishandlet som i masochisme. Dette er ofte mennesker med mørke tvangstanker fordi de benekter GUD(Jesus) frihet under eget ansvar hvor selvhatet blomstrer og de har behov for underlegge seg og bli styrt.Det er derfor ideologien islam vokser raskere og raskere i takt med at folk benekter GUD(Jesus) og søker å underlegge seg noe som tar i fra dem frihet og demokrati. Noe som gjør at de hater egen frihet og demokrati og ønsker derfor å begrense andres frihet og demokrati. Og de elsker døden og hater intelligens fremfor lyset veien og sannheten.

GUD(Jesus) vil så gjerne nå dem men mange av dem stenger han ute pga det slaveriet og den trelldommen de har lagt seg under!. Tvangstanker og selvhat er altså blitt en stor del av menneskehetens sykdom uten GUD(Jesus).

Dette ser vi også klarere når GUD(Jesus) avviser menneskeskapte regler og ritualer som omskjering som fører til et slaveåk fordi han vil at vi skal leve i hans levende ånd som gir oss frihet og alt vi har behov for og uendelig mye mer:

Paulus’ brev til galaterne 5:1;

«Til frihet har Kristus frigjort oss. Stå derfor fast og la dere ikke tvinge inn under slaveåket igjen. Hør hva jeg, Paulus, sier dere: Hvis dere lar dere omskjære, vil ikke Kristus være til minste hjelp for dere.»

https://www.bible.com/bible/29/GAL.5.26

Derfor er det GUD(Jesus) sier at vi skal bruke intelligensen vår så vi kan søke og finne sannheten og sannheten skal sette oss frie:

Evangeliet etter Johannes 8:32;

"Da skal dere kjenne sannheten, og sannheten skal gjøre dere fri"

https://www.bible.com/bible/29/JHN.8.32