Det var Romerne som drepte Jesus

Post date: Apr 07, 2018 7:21:20 PM

Det er overhodet ingen tvil om at det var Romerne som drepte Jesus. Dette fremgår klart og tydelig flere steder i Bibelen. Romerne var dem som hadde makt og myndighet og som håndhevde loven på denne tiden. De var også Romerne som brukte korsfestelse som

avrettingsmetode i stor grad. Her kan vi i tillegg tilføye at Korsfestelse ikke ble brukt av Jødene som mange århundre før hadde fått beskjed om at en slik korsfestings metode ville gjøre landet dems urent ( Femte Mosebok 21:23 ).

Jødene hadde heller ikke myndighet til ta livet av noen. (Johannes 18:31)., mens overprestene så på den Romerske Keiseren som sin Konge og myndighet og bekreftet dermed at de også var underordnet Romerne( Johannes 19:15 ).

Mange hundre år før Jesus ble drept så forutså GUD også at hans menneskelige bilde og sønn Jesus ville bli korsfestet, gjennomhullet og naglet til krossen slik vi ser er beskrevet i Gamle Testamentet Salmenes bok 22:17 og Sakarja 12:10

Salmenes bok 22:17:

"Hunder samler seg om meg, en flokk av voldsmenn omringer meg. De gjennomborer mine hender og føtter."

https://www.bible.com/bible/29/PSA.22.17

Sakarja 12:10;

"Men over Davids hus og over dem som bor i Jerusalem, øser jeg ut en nådens og bønnens ånd. Da skal de se på meg,

på ham som de har gjennomboret. De skal klage over ham som en klager over sin eneste sønn, og sørge bittert over ham som en sørger over den førstefødte."

https://www.bible.com/bible/29/ZEC.12.10

Altså ser vi at GUD(Jesus) legger vekt på at de som gjennomboret hans menneskesønn Jesus som de skyldige for hans død. Og de som drepete Jesus gjennom å nagle og gjennomboret Jesus på krossen var Romerne som gjennom den Romerske guvernøren Pontius Pilatus både ga ordre til og gjennomføre avrettelsen og som utførte den ved Korsfestelsen:

Johannes 19:16;

"Da overga han(den Romerske guvernøren Pontius Pilatus) Jesus til dem(sine Romerske doldater) for at han skulle korsfestes."

https://www.bible.com/bible/29/JHN.19.16

Matteus 27:31b-35, Markus 15:20b-24,

"Så førte de(Romerke soldatene) Jesus bort for å korsfeste ham. På veien ut møtte de en mann fra Kyréne ved navn Simon; ham tvang de til å bære korset hans.

Da de kom til et sted som heter Golgata – det betyr Hodeskallen – ga de ham vin blandet med galle, men da han smakte på den, ville han ikke drikke.

Så korsfestet de ham(naglet han til krossen), og de delte klærne hans mellom seg ved å kaste lodd om dem."

https://www.bible.com/bible/29/MAT.27.31-35

Svaret blir derfor at det var klart de Romerske myndigheten som myrdet og drepte Jesus selv om hatet mot Jesus også var enomt fra overprestene og Jødene. Flere ganger tidligere før Korsfestelsen ble Jesus forsøkt myrdet selv om han var helt uskyldig og helt ufarlig.

Og grunnen til at Jesus stadig ble angrepet er klar. Helt siden Adam og Eva benektet GUD(Jesus) ord i Paradis og istedet stolte på Satan har djevelen fått adgang til å spre hat og djevelskap med sine brennende piler mot alle mennesker. Vi mennesker er derfor konstant under angrep fra Satans brennende piler som gir oss synd mot GUD(Jesus). Synden er at vi som mennesker ikke stoler på GUD(Jesus) om at han har skapt alt og opprettholder alt i himmel og på jord. Synden er at vi vår fysiske verden ikke er villig til å stole på GUD(Jesus) usynlige kraft opprettholder og vedlikeholder alt. Bare gjennom Darvins evolusjonslære som benekter at GUD(Jesus) har skapt alt så genereres det enorm synd mot vår skaper GUD(Jesus). Tenk bare på om du var oppfinneren og den som opprettholder alle ting og

du ble avvist slik mange mennesker i dag aviser skaperen GUD(Jesus). Det er en forferdelig synd mot GUD(Jesus), men likevel så klær han oss opp og gir oss alt slik han kledde Adam og Eva da de ble totalt blottet og nakne av sin misstro og synd mot GUD(Jesus).

På samme måte som datidens Romerske myndigheter hadde myndighet over over prestene og Jødene til å bestemme at ugudelighet og misstro skulle føre til at Jesus ble torturert, korsfestet, og drept. På samme måte driver våre ugudelige myndigheter i dag en maktkamp

over folkene ved å påvinge darvinistisk utviklingslære som er et stort hån og en stor synd mot GUD(Jesus).