BIBELEN - Boken som snakker allmektig til mennesket fra GUD(Jesus)

Bibelen er den eneste Boken i verden som snakker til mennesket fra alle tenkelige og utenkelige åndelige vinkler. Denne sannheten og virkelighteten kan best beskrives ved å kunne se verden i tredimensjonale bilder. Men det krever åndelig tro uten tvil på GUD(Jesus) innerst i et menneskes hjerte.

For alle andre som ikke tror på den første og eneste ekte GUD(Jesus), blir Bibelen's uendelig mange allmektige hemmeligheter skjult.

Derfor er det svært viktig å lese Bibelen og bygge inn troen gjennom den hellige ånd slik at alt som er skrevet i Bibelen blir levende og virksomt og får betynding.

På mange måter kan man si at Bibelen bygger opp troen, men for å se hva som ligger bak troens usynlige ord så trenger vi alle den levende GUD(Jesus) til å veilede oss

så vi kan se alle hemmelighetene som skjuler seg bak hvert et Bibelsk ord. Når det skjer er vi født på ny vil aldri mer snu oss bort fra GUD(Jesus).

Last ned Bibelen for windows PC her:

https://sites.google.com/site/veientilgud/gratis_norsk_bibel

Bibelen - Norsk - Engelsk:

https://sites.google.com/site/veientilgud/bibelen/bibelen-norsk-engelsk

eller

http://www.biblegateway.com/passage/?search=&version=DNB1930

Bibelen - Engelsk:

http://www.biblegateway.com/passage/?search=&version=ASV

Professor Walter J. Veith snakker her om alle bevisene på at Bibelen's ord er levende og sann og stemmer gjennom hele historien:

http://www.youtube.com/watch?v=q6-T2wUgkkk

Bibelen forteller hvor vi kommer fra, at vi har en edel begynnelse, at vi ble skapt i bildet til GUD(Jesus), at det er en krig mellom det gode og det vonde.

Bibelen forteller også om at krigen mellom det gode og det onde gjorde til at GUD(Jesus) forårsaker store natur katastrofer for å hindre ondskapen som

skapes gjennom fraveret av GUD(Jesus) i mennesket som han skapte i sitt bilde med fri vilje. Ondskap oppstår på samme måte som mørke kommer i

fraver av lys.

http://apostolicmessenger.wordpress.com/2007/10/03/who-created-evil/

Bibelen forteller oss at når mennesket har fjernet GUD(Jesus) lys fra mennesker på hele Jorden, så har han reagert med

å sende en flom av vann over joden som i Noas dager, men at han elsker alle som har han i sitt innerste hjerte. Nå er mennesket igjen på vei til å fjerne

lyset som han skapte oss i sitt bilde.

Bibelen er en bok om frelse, bibelen er en bok om Jesus Kristus og det er en historisk bok.

For hvilken veiledning,beskyttelse og hjelp får vi gjennom Bibelens ord ?

Salomos ordspråk 2:7;

"Han samler opp klokskap til de rettskafne,er et skjold for den som er hel i sin ferd".

Salmenes Bok 84:11;

"For Herren Gud er sol og skjold,Herren gir nåde og ære.Han holder ikke tilbake det gode for den som er hel i sin ferd."

Salmenes Bok 115:11;

"Stol på Herren, dere som frykter ham! Han er deres hjelp og skjold."

Efeserbrevet 6:16 - 17;

"Hold alltid troens skjold høyt! Med det kan dere slukke alle den ondes brennende piler. Ta imot frelsens hjelm og Åndens sverd, som er Guds ord"

Salmenes bok 119:105;

"Ditt ord er en lykt for min fot og et lys for min sti."

Brevet til hebreerne 4:12 - 13;

"For Guds ord er levende og virkekraftig og skarpere enn noe tveegget sverd. Det trenger igjennom til det kløver sjel og ånd, marg og bein, og dømmer hjertets tanker og planer. Ingen skapning er skjult for ham. Alt ligger åpent og nakent for øynene på ham som vi skal stå til regnskap for."

[ Når f.eks et menneske snakker om GUD(Jesus) ord i Bibelen til et annet menneske, eller hører det fra et annet lever ordet seg inn i mennesket enten via direkte bevist oppfatelse eller via underbevisthet,drømmer og åndelighet. Mange ser samenhengen og begynner å se sannheten lyset og veien til frelsen og et nytt liv, men også mange mennesker som ikke kjenner eller som ikke har valgt beskyttelse av GUD(Jesus) kan raskt bli skremte og skyve det fra seg via egen fri vilje eller med latterilgjøring,tvil og hån hvor djevelen(satan) demoner ønsker å misslede flest mulig på avveier og i fortapelse. Derfor er det svært viktig å spre GUD's(Jesus) ord til andre mennesker fordi Bibelen og GUD(Jesus) ord vil alltid leve videre i et menneske som har hørt det, selv om det mennesket velger å overse,avvise eller undertrykker det. Salomos ordspråk 16:9 "I hjertet planlegger mannen sin ferd,men Herren styrer hans gang".]

Salmenes Bok 18:2;

"Herren er mitt berg og min borg og min befrier, min Gud er klippen der jeg søker tilflukt. Han er mitt skjold og min frelse, min styrke og mitt vern."

Andre Samuelsbok :22:3 - 6;

"min klippefaste Gud, som jeg setter min lit til, mitt skjold og min frelses horn, min borg og min tilflukt, min frelser; fra vold frelser du mig. Jeg påkaller den Høilovede, Herren, og blir frelst fra mine fiender. Dødens bølger omspente mig, fordervelsens strømmer forferdet mig. Dødsrikets rep omgav mig, dødens snarer overfalt mig"