Vârful Măgura Vacii - Creasta Cocozari - satul Falcău, în Munţii Obcina Mare

articolul continuă de la

O variantă frumoasă de coborâre de pe Vârful Măgura Vacii o prezentăm aici. De pe oricare traseu am ajuns pe vârful cel mai înalt al crestei principale, Măgura Vacii (1158 m altitudine) (de exemplu partea a 3-a de la descrierea crestei principale, respectiv schitul Daniil Sihastru - Măgura Vacii sau traseul 5 de pe versantul sudic, respectiv Putna - Măgura Vacii) mai admirăm o dată peisajul din vârf înspre sud (foto 1) apoi coborâm spre est, 200 m, în sens invers faţă de parcurgerea ultimei porţiuni de pe traseul 3 de la descrierea crestei principale. Imediat cum ne-am depărtat de vârf am fotografiat zona în două anotimpuri (foto 2 şi 3, Vârful Măgura Vacii fiind în dreapta imaginilor).

Ajungem astfel în zona imaginii 4, o mică poiană de unde se despart două trasee. Cu săgeată albastră am indicat locul pe unde am ajuns aici de pe traseul 3 de la descrierea crestei principale. Săgeata albastră este orientată în sens invers faţă de modul cum am descris parcurgerea crestei. Traseul pe care îl propunem urmează însă poteca indicată de săgeata roşie din imaginea 4. Iată aceeaşi poiană, de unde se despart traseele, fotografiată toamna (foto 5).

Ne înscriem pe poteca indicată de săgeata roşie, care are aspectul unui drumeag, în coborâre (foto 6). Toamna, găsim multe ciuperci pe aici (foto 7).

Coborâm mai departe (foto 8), până ajungem la o intersecţie de drumeaguri (foto 9). Am ajuns aici pe drumeagul din partea dreaptă a imaginii 8; drumeagul din stânga este o scurtătură pe curbă de nivel de pe traseul 3 de la descrierea crestei principale, care ocoleşte Vârful Măgura Vacii.

Coborâm mai departe (foto 10) însă nu pentru mult timp deoarece drumeagul parcurge o porţiune aproape orizontală (foto 11). Primăvara ne încântă florile întâlnite aici (foto 12).

În partea dreaptă, în sensul de mers, se află o zonă cu arbuşti tineri şi foarte deşi, care se reface după o defrişare mai veche (foto 13). Tot pe partea dreaptă vom depăşi mai multe capete de drumuri forestiere care coboară spre Pârâul Boul şi spre satul Straja, pe traseul 5 de pe versantul nordic. Mergem pe acelaşi drumeag de creastă până ajungem la un vechi podeţ din bârne pe care l-am fotografiat în două anotimpuri (foto 14, 15).

De aici nu mai parcurgem decât câteva sute de metri (foto 16), admirând adâncimile pădurii din stânga noastră (foto 17) şi ajungem la intersecţia din imaginea 18. Am ajuns la această intersecţie pe poteca din dreapta imaginii 19, la finele traseului 9 de pe versantul nordic, respectiv imaginea 33 de pe traseul Falcău - Poiana Stăuina.

Din acest loc ne abatem pe poteca din stânga imaginii 19. Parcurgem 150 m şi vom ajunge la o nouă intersecţie unde va trebui să fim foarte atenţi deoarece poteca mai vizibilă se abate spre dreapta faţă de sensul de mers până aici şi ne va conduce spre Valea Ascuncelu. Traseul nostru însă se abate spre stânga, doar pe creastă, dar este, la început, mai puţin vizibil (foto 20). Această porţiune de creastă este trecută pe hartă cu numele de Cocozari. După ce depăşim o porţiune cu copaci mai deşi, poteca se mai degajează şi este mai bine vizibilă (foto 21).

Depăşim o mică porţiune mlăştinoasă şi ajungem într-o minunată poiană (foto 22). Acolo zărim înspre nord-vest Vârful Chepa (foto 23), descris la.

Urmăm mai departe traseul de creastă şi intrăm din nou în pădure (foto 24). Toamna, covoarele de frunze ruginii încântă privirile (foto 25). Găsim în câteva locuri splendide exemplare de brazi cu vârstă apreciabilă (foto 26).

Apoi drumeagul începe să coboare printr-o porţiune cu câteva defrişări (foto 27) şi de undeva zărim Valea Râului Suceava (foto 28).

Coborâm mai departe urmând strict drumeagul (foto 29) şi întâlnim o vastă poiană de unde avem vizibilitate spre nord. În penultimul plan în imaginea 30 zărim creasta pe care am coborât de pe traseul descris la.

Mai coborâm câteva sute de metri şi zărim în dreapta noastră, printre copaci, creasta pe care am început traseul 9 de pe versantul nordic, respectiv Falcău - Poiana Stăuina (foto 31). Drumeagul urmează apoi un mic parcurs pitoresc, printre brazi înalţi dar cu un luminiş în partea stângă, spre vest faţă de sensul de mers (foto 32). Toamna este încântător pe aici (foto 33).

Ne apropiem de finele traseului pentru că am coborât destul de mult şi intrăm deja în umbra munţilor din jur (foto 34). Ajungem la o mică zonă ceva mai abruptă dar scurtă (foto 35) care ne scoate în drumul forestier Ascunsul, destul de aproape de satul Falcău, pe malul Râului Suceava, foarte aproape de debutul traseului 12 de pe versantul nordic, respectiv Falcău - drumul forestier Ascunsul.

O dată ajunşi la drumul forestier, ne abatem spre dreapta faţă de sensul de mers (foto 36) şi în 10 minute depăşim intersecţia cu drumul forestier Ascuncelu (traseul 10 de pe versantul nordic) şi ajungem la podul peste Râul Suceava de unde privim spre est (foto 37). După 100 m de la pod ajungem la drumul asfaltat 209G, la ieşirea amonte din satul Falcău.

Imaginea 38 este făcută de pe traseul prezentat la şi am indicat cu săgeată roşie creasta descrisă mai sus, pe care am coborât de pe Măgura Vacii.