Plán námořní trasy

27. srpna: Vytvořil jsem první nástin možné trasy; 18. září jsem trasu poupravil a doplnil. Pro zajímavost přikládám i Honzovu trasu.

plan trasy v2
    • den 1 - neděle: Sukošan -> Ostrovy Školj v zátoce Telaščica na ostrově Dugi Otok

• den 2 - pondělí: slané jezero Mir, výlet na volné moře, -> zátoka Šipnate v Kornatech

• den 3 - úterý: varianta 1: -> zátoka Tratinska na ostrově Žirje; v případě potřeby maríny varianta 2: -> marína na ostrově Piškera v Kornatech

• den 4 - středa: -> marína Betina na ostrově Murter, prohlídka obce Betina a Murter

• den 5 - čtvrtek: směrem k ostrovům Žut/Pašman, kotvení na bójce

• den 6 - pátek: přesun do Sukošanu

Podrobněji

Den 1 - neděle

Pokusíme se vyjet brzy. Proplujeme pod Ždrelackým mostem, následně vyzkoušíme pár manévrů včetně MOB. Vydáme se do zátoky Bršanj na ostrově Iž, kde u trajektového mola nacvičíme marínový přístávací manévr. Pak kolem ostrova Lavdara, proplujeme Malou Proversou do zátoky Telašćica a až úplně dozadu k ostrůvkům Školj, kde zakotvíme na bójce.

Den 2 - pondělí

Přeplujeme k slanému jezeru Mir, kde zakotvíme opět na bójce (počítám, že na pár hodin ve dne zadarmo). Pěšky si projdeme okolí slaného jezera Mir, znovu se nalodíme a pojedeme směrem na Kornaty. Pokud Dana dovolí a bude chuť, tak si uděláme odbočku na volné moře; jinak můžeme volné moře zkusit některý další den. Odpoledne zakotvíme v zátoce Šipnate v Kornatech. Měli bychom tam být včas, abychom získali bóji (pro hosty restaurace). Jinak to při slušné přepovědi můžeme zkusit na kotvě, tady rád kotví František Novotný. Náhradní varianta?

Den 3 - úterý

Dvě varianty:

1) Proplujeme Kornaty a zakotvíme u ostrova Žirje v zátoce Tratinska, kde má být plno dobrých vyvazovacích bójí.

2) Budeme-li už nutně potřebovat marínu, můžeme na noc zůstat v maríně na ostrově Piškera v Kornatech (je ale drahá - prý základ 400 kuna, k tomu 200 či 300 za energii a vodu).

Den 4 - středa

Cílem je dostat se do maríny Betina na ostrově Murter. Můžeme buď nejkratší cestou nebo (déle ale zajímavěji) kolem ostrova Žirje a mezi ostrovy Kakan a Kaprije. Průliv u ostrova Murter má hloubku 2,8 m. Po vyvázání v maríně si prohlédneme obce Betina a Murter.

Den 5 - čtvrtek

Dnešním cílem je přiblížit se k Sukošanu na vzdálenost do cca 15 mil a noc přečkat nejraději někde na bójce. Možností je několik: ostrov Žut, zátoky Strunac nebo Sabuni, případně ostrov Pašman, zátoka Landin, případně Soline.

Den 6 - pátek

Nejprve bych si rád proplul a prohlédl zátoky Luka Hiljača a Luka Žut, případně i zátoku Soline na Pašmanu. Pak zbývá už jen doplout do Sukošanu do pěti hodin odpoledne. Lepší je být tam dřív (třeba ve tři), protože musíme ještě tankovat; také bude u mola víc místa.