Tornem cap a Osona, per anar en direcció al Parador Nacional de Vic - Sau fins a Fucimanya, on deixem els cotxes en un illot que queda al mig d'un encreuament de carretera. La idea d'avui és fer caminada per arribar fins a Sant Pere de Casserres.
Per això comencem per carretera asfaltada, passant pel costat de la depuradora de Fucimanya, arribant fins al Parador, i seguint per la carena fins al monestir de Sant Pere de Casserres, passant (I pujant) al Pic dels Moros.
Es tracta d'una ruta fàcil, per fer en menys de 5 hores, i en la que podem contemplar unes fantàstiques vistes sobre el meandre del riu Ter, que envolta la petita península en la punta de la qual està situat el monestir.
Ens enfilem al Pic dels Moros, on sembla que a la vora hi havia una antiga muralla (Podem veure la seva situació en una maqueta dins del monestir, si hi fem la visita).
El Monestir Benedictí, del segle XI, és visitable i està molt ben restaurat. Podem veure el claustre, el celler, la cambra del prior (Situada en el primer nivell), i altres dependències. També és visitable l'església, de tres naus i enormes dimensions, així com en edifici separat el que era l'hospital i presó.
Una excursió no gaire exigent, totalment recomanable per fer en família ja que les vistes que ens ofereix son excel·lents, i amb la visita al monestir podem fer una mica de "culturilla".
De tornada agafem els cotxes ,i als 2 o 3 qms aparquem en un lloc habilitat, que ens dóna accés, amb una petita caminada, a la pedra anomenada "El Dau", a la Pedra del Sacrifici, i enfilant-nos una mica, arribem a l'ermita de Sant Feliu (El Feliuet).