Feia dies que teníem al cap fer el cim de Sobrepuny (1.653 m - 100 cims), i avui ha sigut el dia.
Hem anat amb els cotxes fins La Nou de Berguedà, i els hem deixat a l'aparcament del Santuari de Lurdes (A la dreta abans d'arribar al poble).
La ruta que hem seguit ha estat: Santuari, Pla del Castell, Cap de Tastanós, Coll de Pasquals, Ruïnes de Can Picamill, Font de Picamill, Collada baixa de Picamill, Collada alta de Picamill, Collet fel Faig, el Sobrepuny, el Sobrepuny de Baix, i retorn al santuari.
El desnivell acumulat és considerable (més de 1000 mts), i això es nota tant a la pujada com a la baixada, però no podem qualificar la ruta d'exigent. Per contra, ens ofereix unes magnífiques vistes tant des d'alguna talaia que anem trobant com des dels tres punts destacats: El Cap de Tastanós i els dos cims de Sobrepuny.
El dia ha estat clar i lluminós, i quan no estàvem dins el bosc inclús feia un xic de calor.
Hem trobat vàries zones, tant a la pujada com a la baixada, amb una dificultat afegida: Un munt d'arbres tombats i capolats per alguna tempesta que en ocasions estaven al mig de les pistes o corriols, dificultant la caminada.