1.-3. klassi õppekäik

Postitamise kuupäev: May 05, 2017 1:36:43 PM

25. aprillil suundusid 1.-3. klassi õpilased bussi, et võtta ette reis Sõrve. Ohh seda põnevust, sest enamikele oli see esimene pikem bussireis koolis ja Sõrveski ei olnud me veel kõik koos käinud!

Esimene peatuspunkt oli Viieristi allikas. Kõik koos seisime allika ümber ja vaatasime veepeeglilt iseenda peegeldust. Müstiline hetk! Õpetaja Ly jagas teadmisi allikavee kasuteguritest ning kõik katsusime oma kätega, et allikavesi on tõepoolest karge.

Järgmisena peatus buss Ohessaares, kus me rõõmsasti mere äärde vudisime ja kohe lutsu viskama asusime. Täitsa mõnus oli neid õigeid kivisid otsida ja üksteisega kõrvuti vette visata. Nii mõnigi meist sai lutsuviskamise täitsa selgeks! Vaatasime üle ka kivitornid, mida inimkäsi armastab Ohessaarde ehitada – mõni neid oli lausa pikem kui meie!

Seejärel peatusime Sõrve militaarmuuseumis ja loodustoas. Oi, kus seal oli alles asja, mida vaadata! Meid võttis vastu Mati Martinson, kes põnevate faktidega meie õppekäiku ilmestas. Nägime vanu sõjavahendeid, linde-loome ja saime heita pilgu tagasi ajalukku. Põnev! Külaskäigu lõpetasime tassikese sooja teega, sest ilm oli tõesti vilu.

Järgmiseks võtsime suuna Sõrve Külastuskeskusesse, kus esimese asjana pidasime pisikese sisepikniku. Kui kõhud täis, saime edasi suunduda! Külastuskeskuses vaatasime erinevaid majakaid ja saime tutvuda laevadega, mis Sõrves oma viimse peatuskoha leidnud. Samuti saime mängida mängutoas. Õigepea oligi aeg tagasiteele asuda – kuidagi kärmelt läks meie õppepäev!

Käisime veel läbi Mõntu sadamast, kus lasime ennast tuulel sasida ning siis sõitsimegi kooli, kus igaüks asus nähtu-kogetu üle mõtisklema:

Sõrve reisist jäi 1.klassi poistele kõige eredamalt meelde militaarmuuseum. Põnev oli vaadata vanaaja sõjatehnikat ja kõige toredam oli seejuures, et seda kõike tohtis oma käega katsuda. Lapsed nautisid ka bussisõitu ning suurt rõõmu valmistas peatus mere ääres. Nagu ühest suust ütlesid meie klassi lapsed: "Sõrve reisist meeldis KÕIK!"

2. klassile jätsid kustumatu mulje eelkõige militaarmuuseum ja kotkatiivad. Laste suust kostusid järgmised muljed: Mulle meeldisid kotkatiivad ja militaarmuuseum! Kotkatiivad olid lahedad. Ma ei teadnud, et jaanalinnumunad on nii suured. Tee oli maitsev! Käisime tuletorni lähedal muuseumis ja ka militaarmuuseumis. Mulle meeldisid relvad, tanki- ja lennukijupid. Ohessaares meeldis, kuid külm ilm ei meeldinud. Mulle meeldisid allikas ja merikotka tiivad. Kõige toredam oli Külastuskeskuses. Mulle meeldis kõige rohkem militaarmuuseum. Mulle meeldis kõik! Eriti loodusmuuseum. Käisime ka Viieristil ja Mõntus.

3. klassile jäi reisist kõik väga täpselt meelde. Nele märkas, et allika vesi oli külm ning allikas oli ka sodine. Mere ääres oli tore, sest sai lutsu visata. Kristofer tõi välja selle, et me einestasime külastusekeskuse raamatukogus. Jürgen meenutas, et külastuskeskuses nägime vanaaegset filmi majakavahist. Helena meelest nägime me muuseumites väga palju lahedaid asju! Lisette meenutas, et Mõntu sadamas nägin nad kolme laeva. Ühe laeva nimi oli Ingel ja see meeldis talle kõige rohkem.

Kokkuvõtvalt võib öelda, et kuigi meie õppepäev oli pikk, ei olnud me väsinud, sest nägime palju mõnevat, mis pikaks ajaks veel muljetamist tagas. Pilte näeb siit!