23.10.2011. Ден 3

Сутрешната закуска се различаваше от вчерашната само по наличието на кана с нес кафе.

В 8:30ч Лю и А Шу ни взеха с буса и тръгнахме към Stone Forest (N24.81837 E103.32316, 1706m)- обект на Юнеско, забележителност от световен мащаб! Намира се на ок. 60-70км, ЮИ от Кунмин. Годишно се посещава от над 3 млн. души, билетът за вход е 175 юана (30 долара). Нашите домакини уредиха да влезем всички безплатно. Ангажирани са много местни хора. Беше събота и тълпи от китайци бяха навсякъде. Видяхме и 2 групи с бели хора. Обиколихме основните групи камъни, качихме се на най-високата кула с пагода и направихме много снимки. Забележително място!

След 40мин каране, в 14:30ч стигнахме до втория обект за днес- пещерата JIU XIANG Cave (N25.06692 E103.38310, 1741m). И тук не се разочаровахме! Влязохме отново безплатно след като Лю уреди посещението. Малко след огромната арка за вход се качваш в асансьор, който те спуска ок. 100 m надолу и те вкарва в дълбок каньон. Оттам веднага те качват на лодка, с която плаваш ок. 300м нагоре до края на каньона и се връщащ на кея. По стените се виждат пещерни образования, тоест явно тавана на галерията се е срутил и сега е открит каньон. По мостче слизаш надолу по реката, която влиза в пещерата. Обемите са огромни. Всичко е осветено в зелено, синьо, червено, жълто, оранжево, лилаво….абсолютна дискотека. След края на каньона се излиза на голяма площадка с табели и витрини с камъни от пещерата. В аквариум са изложени пещерни риби (аз не ги видях). Оттам нагоре започва стълба, която отива в горна суха зала- най-богато декорираната зала в цялата пещера, с най-много огромни сталактити и сталагмити. Но ужасно разноцветно оцветена- всички възможни цветове и комбинации. Но образованията си заслужават!

После се слиза надолу, минава се по мост от другия край на пещерата и следвайки реката се стига до площадка, от която се виждат два огромни водопада, които се получават от раздвояването на подземната река. Пътят през пещерата продължава през огромни, дълбоки синтри, слиза още надолу и стига до най-ниско разположеното ниво. Реката продължава навътре, а през тунел изкачваш 300 стъпала до изхода. Пътьом се минава през зала с по-малки сталактити и полицай, който ги пази. В началото на стълбите седят няколко десетки носачи, които чакат дебели и слабо подвижни туристи, за да ги качат на стол и бързо срещу 50 юана (12 лв) да го изкачат до горе. На 50 m от изхода започва 456 m дълга въжена линия, която те изкарва на паркинга като преминаваш леко встрани над големия каньон на реката, но поне виждаш входа на пещерата отгоре. Много снимки, много видео заснехме!

В изходния тунел успях да хвана един от пещерните скакалци, които тук явно бяха навсякъде.

На връщане имахме проблем със зареждането на буса, защото или нямаше нафта или имаше големи опашки от тирове. На една от бензиностанциите успяхме да се вмъкнем някак си отпред и да заредим. В 19ч бяхме в Кунмин и веднага влязохме в ресторант- този път мюсюлмански. Нямаше свинско иначе всичко останало си беше по китайски. Ядохме нови супи, нови ястия. Няма свършване разнообразието на китайската кухня!

Пагоните на полицаите светят нощем с малки диодчета. Изтривалката в асансьора се сменя всеки ден с името на деня- понеделник, вторник…

В 20:30ч си бяхме в хотела. Малко пране, писане, подреждане…и утре отиваме на диви пещери!