Piatra Craiului, creasta. 2. Cabana Curmătura - refugiul Ascuţit

vezi şi 1. Zărneşti - cabana Curmătura

A doua zi vremea nu e prea grozava, pe cer se vad nori amenintatori dar deocamdata e bine si decidem sa urcam pe creasta. Ne alimentam cu apa de la un izvor din apropiere deoarece pe creasta nu vom gasi. Incepem sa suim pe o poteca abrupta, la inceput prin padure (foto 19). Destul de repede ajungem la un grohotis (foto 20) pe care trebuie sa urcam prudenti, spre niste pereti aflati in fata noastra (foto 21). Traseul marcat cu banda albastra se abate spre dreapta si duce spre Saua Padinei Inchise. Noi am parasit traseul marcat si am urcat pe o poteca ingusta, foarte abrupta, printre peretii aflati in fata noastra. Dupa circa 20 minute de la baza acestor pereti ajungem intr-o padure de unde ne abatem spre stanga, pana iesim pe cresta. De aici vedem Piatra Mica, aflata in spatele nostru (foto 22).

22 Piatra Mica.

De indata ce intalnim poteca de creasta, marcata cu punct rosu, ne abatem spre stanga (sud), de-a lungul ei. Nori de ploaie se aduna si inainte ca acestia sa acopere muntele putem face o poza spre drumul care duce la cabana Plaiul Foii (foto 23). Maretia muntelui ne copleseste si daca nu erau semne ca in curand va incepe o furtuna am mai fi stat in acest loc magnific... Mai apucam sa facem o poza spre vale, spre zona cabanei Plaiul Foii (foto 24). Muntele incepe sa „fiarba” (foto 25), nori negri se ridica rapid din haurile din jur. Depasim o zona mai periculoasa, cu cabluri (foto 26).

Apoi, in timpul urcusului care urmeaza se declanseaza furtuna. Foarte puternica, vantul bate cu furie. Muntele se acopera cu ceata si nu vedem nimic. Dar stim ca in apropiere se afla refugiul de la Varful Ascutit (2150 m). Intr-adevar, exact cand credeam ca suntem „pierduti”, de dupa un damb apare refugiul. Intram repede in el si acolo gasim si alti turisti, veniti de pe diferite trasee. Ploaia nu tine foarte mult, norii se mai imprastie si dupa ce nu mai cade nici un strop, ramanem singuri.

Ne asezam echipamentul si iesim sa facem poze. Spre nord, un uimitor perete de calcar... (foto 27), spre sud traseul pe care trebuie sa-l urmam maine (foto 28) si refugiul (foto 29)...

28 De la refugiul Ascutit catre sud, pe creasta principala.

29 Refugiul Ascutit, vazut dinspre nord.

Exploram imprejurimile refugiului, fara bagaje. Ne deplasam pe traseul pe care vom merge maine si dupa circa 10 minute observam spre dreapta fata de directia de mers, un mic jgheab pe care am coborat cu atentie pana la o gaura printr-un perete (foto 30). La intoarcere vedem capre negre, in spatele refugiului (foto 31).

Seara se lasa imediat si in afara de un soricel caruia ii plac rucsacii nostri, nu ne mai deranjeaza nimeni.