Si el objetivo más alto de un capitán fuera preservar su barco, lo mantendría en el puerto por siempre. (Santo Tomás de Aquino)
Xavier Conesa Lapena – Carme Serrat Bretcha
C/ Gaietà Vinzia, 11-13
MOLLET DEL VALLES
C/ Santa Anna, 26
BARCELONA
Tel. 653811887 - 93 570 71 54
conesa@gmail.com
El qui aprén i aprén i no practica el que sap, és com el que llaura i llaura i no sembra.
Plató (427 AC-347 AC) Filòsof grec.
Psicòleg i sexòleg. El 1990 fundà el Centre de Psicologia Aplicada a Mollet del Vallès entitat dedicada als tractaments psicològics en adults,adolescents i nens. Compatibilitzà aquestes tasques amb les teràpies de parella i disfuncions sexuals masculines i femenínes, establint col.laboracions amb institucions dedicades a la salut mental,especialment de la comarca del Vallès. Posteriorment, posa en funcionament l’Institut Superior d’Estudis Sexològics (I.S.E.S.) a Barcelona, dedicat a la docència de la sexologia: postgraus, masters i cursos específics reconeguts d’Interès Sanitari pel Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya. L’Institut manté conveni de col.laboració amb la Universitat de Barcelona, Universitat de Girona,Universitat Ramon Llull i Universitat Oberta de Catalunya i
Centre d’Estudis Universitaris de California, Illinois
Tutor de pràctiques externes de la Facultat de Psicologia (UB) de la Universitat de Barcelona des de l’any 1.999
L’any 1997 es va especialitzar en els tractaments específics per a la depressió a través de la luminoteràpia, essent un dels capdavanters en la investigació i implantació d’aquesta teràpia a nivell estatal. Informacions al respecte publicada al periòdic El Mundo, articles periodístics a Consumer i al periòdic Público.
Ha estat també coordinador del Grup de Treball de Sexologia del Col.legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya.
Al llarg de tots aquests anys, ha establert col.laboracions en mitjans escrits, ràdio i televisió.Enllaços externs
–Pàgina Oficial de Xavier Conesa Lapena.
– Director de l’Institut Superior d’Estudis Sexològics I.S.E.S.
– Acta Constitucional de l’Institut Superior d’estudis Sexològics I.S.E.S.
– Col.laboració Docent del Practicum de Psicologia de la Universitat de Barcelona.
– Col.laboració Docent amb la Universitat de Girona.
– Professor del Master de Sexologia de l’I.S.E.S.
– Professor de Formació en Psicologia i Sexologia per a Integració Social
i Atenció Socio Sanitària (I.S.E.S) Institut d’Estudis de la Salut.
– Formador de Psicòlogos para la Pràctica de la Sexologia.
– Acreditación Ministerio Sanidad y Consumo.
– Profesor del Curso Actuación Avanzada de Sexologia acreditado por
Ministerio de Sanidad y Consumo.
– Col.laboració en tasques de formació amb la Universitat Ramon Llull.
– Acord de Col.laboració amb la Universitat Oberta de Catalunya U.O.C.
– Conveni Col.laboratiu acadèmic al Centre d’Estudis Universitaris California, Illinois.
– Reconeixement de l’Ajuntament de Mollet del Centre de Psicologia Aplicada.
– Referències sobre investigació Luminoteràpia al periòdic “El Mundo”. Any 2.005
– Investigacions sobre Luminoteràpia, Referències al periòdic “Público” Any 2.007
– Coordinador Grup de Treball Sexologia del Col.legi Oficial Psicòlegs de Catalunya.
– Col.laborador Docent Universitat de Barcelona.
– Soci Numerari Societat Catalana de Sexologia (2001)
– Membre de la Federació de Societats de Sexologia.
– Membre de la Federacion Española de Especialistas en Sexologia. “Ficha”
– COPC-1.999 Psicofarmacologia: Principi i interacció en els tractaments psicològics.
– Institut de Ciències Sanitàries i de l’Educació: Psicoteràpia centrada en la persona.
– Membre Col.legi de Doctors i Llicenciats de Catalunya (2.012)
– Reconeixements Docents Ministeri de Sanitat i Generalitat de Catalunya.
– Reconeixement a la Pertenença al Col.legi Oficial de Psicòlegs durant 25 anys.
( + Publicacions en Google de Xavier Conesa. )
Carme Serrat Bretcha
Llicenciada en Psicologia Colegiada nº 3.086 Adults i Infantil (Universitat de Barcelona)
Diplomatura de Postgrado en Logopedia (Universitat Autonoma de Barcelona)
Certificació per al Tractament de la Fundació Catalana del Sindrome de Down.
Diagnòstic i Teràpia Infantil (Institut Medic del Desenvolupament Infantil)
Tutora de practiques Universitat de Barcelona Universitat Ramon Llull
Terapeuta Sexual i Familiar
Coordinadora de l’Institut Suparior d’Estudis Sexològics I.S.E.S.
Professora d’Integració Social i Atenció Soció Sanitària
Professora de Comunicació alternativa, Atenció a persones amb dependència,
Assessora Psicològica d’escoles bressol.
Assessorament a pares
Tutora de Pràctiques Universitat Oberta de Catalunya
Conferenciant de temes relacionats amb la psicologia infantil.
...
Alcoholisme, Drogodependències
Angoixa
Anorèxia, Bulímia i Obesitat
Ansietat, Estrès
Autisme
Bullying
Conductes addictives, Ludopatia
Conductes agressives, Violència
Dependència emocional
Depressió
Dificultats adopció
Dificultats d'estudi, Tècniques
Dificultats de l'Aprenentatge
Disfonies
Disfuncions sexuals
Dols y pèrdues
Educació fills, Orientació professional
Malalties psicosomàtiques
Esquizofrènia (Psicosi)
Estimulació Primerenca
Estrès postraumàtic
Fibromialgia - Fatiga crònica
Fòbies
Hiperactivitat - Dèficit Atenció
Histèria
Inhibició
Inseguritat, Autoestima
Maltractament
Melanconia - Mania (Psicosi)
Por a parlar en públic, Timidesa
Mobbing (Acoso laboral)
Neurosi obsessiva
Orientació - Identitat sexual
Pànic
Paranoia (Psicosi)
Problemes de la memòria
Programes de psicoestimulació
Rehabilitació de dany cerebral
Relació de parella
Relacions socials
Tabaquisme. Deixar de fumar
Trastorn Bipolar
Trastorns de la personalitat
Trastorns del somni - Insomni
Trastorns malaltia crònica
Trastorns obsessius compulsius
Cadascú càrrega a la seva esquena i en el seu cor una batalla pròpia. I no es pot comparar- a la del veí, ni a la de la teva parella, ni a la dl teu millor amic
Tots portem les nostres pors ben amagades, empremtes del passat que encara no han cicatritzat i laberints presents en els quals de vegades, no trobem la sortida. Veiem més enemics que aliats.
Llençam als llops i lideraré lamanada. Aquesta és l'actitud amb la que t’has vestir cada matí per fer front a les adversitats, als reptes, a les dificultats que de forma gratuïta, ens porta en ocasions la vida.
Hi ha alguna explicació a per què ens ha tocat viure determinades situacions? Hi ha qui diu que els nostres problemes, són resultat directe dels nostres propis actes o males decisions. No és cert, aquesta regla no sempre és correcta.
En ocasions, les coses fallen perquèl’adversitat ens sacseja a l'atzar, sense més, perquè en qui has confiat ara et falla, perquè el que abans era segur ara ja no ho és, perquè la salut no sempre és de ferro, sinó de vidre i a tot hem de fer-li front.
No és fàcil, però la veritat és que quan vam arribar a aquest món, ningú ens assegura que els nostres dies seran plàcids. Algú, en algun lloc, hauria d’advertir-nos que hem d'aprendre com més aviat a ser líders en rmanades de llops.
Lideraré als meus adversaris, combatré les dificultats
Quina va ser la primera trobada amb l'adversitat?
Se sol dir que les persones perdem la nostra innocència en el moment en què apareix la primera dificultat, la pèrdua o aquest revés que va canviar la nostra manera de veure el món per sempre.
Potser pensis que ningú està preparat per afrontar l'adversitat, però no és així. És una cosa instintiva, ho marca la llei de la supervivència, i en el teu interior, hi ha múltiples estratègies que et faran ser un gran supervivent.
Som conscients que de vegades, les grans paraules es queden en res, en fum que s'escapa per una finestra oberta a través de frases motivacionals que molts no poden aplicar a la realitat.
Tot i això, i de saber que les tevés dificultats són molt especials, val la pena que pensis en això, que trenquis algun dels teus esquemes interns per vèncer enemics externs.
Tingues en compte aquests aspectes, pensa en ells:
No hi ha pitjor enemic que els teus propis pensaments limitants. En ocasions vam arribar a pensar que el nostre voltant està ple de llops, d'amenaces constants que veten el nostre creixement personal, la nostra felicitat.
Canvia els teus pensaments i canviaràs la teva realitat. I no, no és una frase feta.
Treu-li poder a qui et fa mal o t'ho va fer en el passat. Avança sense pesos inútils.No incrementis el teu patiment amb callats ressentiments, digues el que penses ... i posa límits.
Al final arribarà un dia en què comprendré que en ocasions, el pitjor enemic és un mateix. Només llavors serà quan comenci a guanyar les meves batalles i quan lideraré la meva pròpia vida.
Reflexiona-hi durant un instant, en lloc de focalitzar l'atenció en l'exterior per contemplar les teves adversitats, mira dins teu i troba el valor que el sentit de la supervivència t'ha ofert sense saber-ho.
Com fer front a les dificultats
En ocasions ens cansem de que ens diguin allò de que el major aprenentatge ens l'ofereix les adversitats, moments vitals que ens posen a prova perquè a través del sofriment, adquirim coneixement.
Ara bé, hi ha quelcom que és cert: cap de nosaltres volem patir, i fins i tot hi ha qui ni tan sols ho tolera. Però si no tenim paciència davant petites dificultats fracassarem davant els grans problemes
Tots vivim en el "aquí i ara" batent els problemes "i esperant que aquest coneixement vital ens caigui del cel per millorar la nostra situació Fins quan hem d'esperar?
En quin moment lideraré per fi a la meva manada de llops?
Hi ha qui arriba a acostumar-se a viure amb els seus enemics. Accepta, assumeix i es deixa portar per por al canvi, per por al que pugui passar. No podem criticar-ho, perquè cada un és lliure de viure la vida que desitgi, encara que sigui a lloms de la infelicitat i la frustració.
Lidera la teva vida, t' assegurem que l'esforç val la pena. Per a això reconeix als teus enemics, els exteriors i també els interiors (¿és la por? ¿És la indecisió? ¿Et sents insegur / a?
Posa nom al que et passa. Ets infeliç al costat d'algú? La vida que tens ara no et fa feliç? A què li tens por?
És el moment d'imposar la teva veu, però començaràs parlant amb tu mateix: Què necessito per sentir-me millor? ¿L'esforç va merèixer la pena? ¿De quina manera lideraré a les meves pors per fer-les desaparèixer? ¿I als meus enemics exteriors?
Desplega les estratègies que creguis convenients. És possible que temis el resultat, però la batalla sempre va a merèixer la pena perquè et va a ajudar a sentir-te viu, capaç i valent. Sigues tu mateix
Psicòleg Mollet del Vallès Psicólogo