Representació sobre els tipus i organització cel·lular i la seua relació amb les teories: cel·lular, origen de la vida i endosimbiòtica.
Es facilita el material per a dissenyar les infrografies sobre tipus cel·lulars i teories científiques
Portafolis: dossier d'aprenentatge individual.
Observació de l'aula
Lliurament d'activitats en equip: infografies, qüestionaris.
Exposició del treball en equip davant el grup classe.
Respostes elaborades per l'alumnat de les preguntes plantejades a l'inici d'activitat.
Relació individual justificada de productes amb ODS.
Rúbriques
Prova individual de transferència
L'activitat té per objectiu que l'alumnat elabore una representació de la cèl·lula, en format dibuix o en maqueta prenent com a espai de referència l'aula, les parets de la qual representen la membrana plasmàtica. L'alumnat elabora maquetes i panells informatius relatius a diversos aspectes dels orgànuls (mides, nombre, funcions, relació amb malalties metabòliques en humans) de manera que durant el final del projecte estan fent classe dins una cèl·lula. L'activitat té per objecitu que l'alumnat visualitze i entenga com a complexos i dinàmics els processos que tenen lloc dins de les cèl·lules. Es complementa amb l'anàlisi de 3 teories per fer infografies: endosimbiòtica, cel·lular i síntesi abiotica.
S'agrupen per equips de 3 amb atribució de rols: secretari/a, protaveu i coordinador/a.
El projecte es realitza a l'Espai Iniciatives.
ODS 3: Salut i benestar
ODS 4: Educació de qualitat
ODS 5: Igualtat de gènere
ODS 14: Vida submarina
ODS 15: Vida d'ecosistemes terrestres,
Col·laboració entre membres de l'equip
Assignació rols Alumnat
Treball en equip heterogeni.
L'aula està dotada de recursos que faciliten el treball a tot l'alumnat, qualsevol adaptació necessària serà tinguda en compte.
Es facilita el material digital i en paper (Espai Iniciatives).
Nuestro centro como espacio divulgador de ciencia. Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias (2010), 7(1), 127-136. M.B. Carretero