Asymptomatik

„215 schwangere Frauen (…) wurden bei der Aufnahme auf Symptome von Covid-19 untersucht. Vier Frauen (1,9%) hatten bei der Aufnahme Fieber oder andere Symptome von Covid-19, und alle vier Frauen wurden positiv auf SARS-CoV-2 getestet (Abbildung 1). Von den 211 Frauen ohne Symptome waren alle bei der Aufnahme fieberfrei. Von 210 der 211 Frauen (99,5%), die keine Symptome von Covid-19 aufwiesen, wurden Nasen-Rachen-Abstriche entnommen; von diesen Frauen waren 29 (13,7%) positiv für SARS-CoV-2. Somit wiesen 29 der 33 Patienten, die bei der Aufnahme positiv für SARS-CoV-2 waren (87,9%), bei der Präsentation keine Symptome von Covid-19 auf.“

Dr. Desmond Sutton, Dr. Karin Fuchs, Dr. Mary D’Alton, Dr. Dena Goffman, Columbia University Irving Medical Center, New York, NY.

A Study on Infectivity of Asymptomatic SARS-CoV-2 Carriers https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32405162/

„Die Untersuchung von Sachdaten aus der ganzen Welt zusammen mit den mathematischen Projektionen des SIR-Modells präsentiert die Behauptung der Regierung, dass Israels erfolgreiche Isolationsmaßnahmen das Land vor einer schrecklichen Seuche bewahrt haben, nichts weiter als eine Illusion, während echte Daten nie der Öffentlichkeit präsentiert wurden. (...)In den globalen Medien erzeugt jede winzige Änderung eine beängstigende Schlagzeile, die durch ein Missverständnis der Zahlen noch verstärkt wird und hier von Gesundheitsbeamten sofort wiederholt wird. (...)Wir dürfen nicht zulassen, dass uns dies blind macht für den positiven Trend eines stetigen Rückgangs in allen Ländern. (...)Von besonderem Interesse ist die Tatsache, dass Berater und die Medien die Tatsache ignorieren, dass eine Epidemie ausnahmslos in allen Ländern ihr Endstadium erreicht, wenn der Anteil der Infizierten aus der Allgemeinbevölkerung nicht mehr als einen halben Prozentpunkt beträgt.Von der Gesamtbevölkerung in Israel wurden 0,18% mit dem Coronavirus diagnostiziert, in Schweden 0,22% und in Spanien 0,47%. Niemand fragt, wie es kommt, dass 99,5% der Weltbevölkerung nicht infiziert waren."

Professor Dr. Doron Lancet, Molekulargenetiker, Weizmann Institute of Science, Israel.

Clinical and immunological assessment of asymptomatic SARS-CoV-2 infections

To identify asymptomatic individuals, the Wanzhou District Centers for Disease Control and Prevention (CDC) then conducted extensive RT–PCR screening for 2,088 close contacts under quarantine. Individuals with positive RT–PCR results then were screened by point prevalence surveys carried out by the local CDC and symptoms assessments reported by clinicians. Of these, 60 individuals claimed no symptoms in the preceding 14 d, according to local CDC records, and were transferred to a government-designated hospital for centralized isolation. On admission, 17 individuals were excluded for mild or atypical symptoms based on symptoms assessments reported by clinicians; six individuals who developed symptoms 4–17 d after admission were also excluded. Finally, 37 asymptomatic cases, defined as individuals with a positive nucleic acid test result but without any relevant clinical symptoms in the preceding 14 d and during hospitalization, were included in this study. A total of 178 patients with confirmed SARS-CoV-2 infections were identified in the Wanzhou District before April 10, 2020, as tracked by CDC surveillance systems. In this study, the proportion of patients with asymptomatic infections was 20.8% (37/178).

For antibody detection and cytokine measurements, 37 sex-, age-frequency- and comorbidity-matched mild symptomatic patients were selected for comparison with the asymptomatic individuals (Supplementary Table 1). Thirty-seven sex- and age-frequency-matched control individuals from the Wanzhou District with negative RT–PCR results for SARS-CoV-2 were also selected for cytokines comparison.

Of the 37 asymptomatic individuals, the median age was 41 years (range, 8–75 years) and 22 were female. Twenty-eight individuals had a confirmed history of contact with an RT–PCR-confirmed patient with COVID-19, and nine were Wuhan residents or had a travel history to Wuhan before the onset of infection (Supplementary Table 2).

Virological outcomes

We compared the RT–PCR cycle threshold (Ct) values of the first positive nasopharyngeal swabs for all 37 asymptomatic individuals and 37 symptomatic patients. The initial Ct values for 37 asymptomatic individuals and 37 symptomatic patients appeared similar (ORF1b 32.8 (IQR, 30.9–35.8) versus 31.7 (IQR, 30.3–35.1), P = 0.336; N 32.6 (IQR, 29.5–34.6) versus 33.5 (IQR, 31.3–37.2), P = 0.126) (Fig. 2a). The median duration of viral shedding, defined as the interval from the first to last positive nasopharyngeal swab, in the asymptomatic individuals was 19 d (IQR, 15–26 d). The shortest observed duration of viral shedding was 6 d, whereas the longest was 45 d. The median duration of viral shedding was 14 d (IQR, 9–22 d) in patients with mild symptoms. The asymptomatic group had a significantly longer duration of viral shedding than the symptomatic group (log-rank P = 0.028) (Fig. 2b). However, measurable virus shedding does not equate with viral infectivity, and further evaluation is needed to determine the respiratory SARS-CoV-2 viral load that is correlated with culturable virus11.

https://www.nature.com/articles/s41591-020-0965-6#ref-CR1