פלוגות ושקמים

תאריך : 23-12-2022

תחנת דלק סונול בצומת פלוגות - חציית צומת פלוגות - דרך מקבילה לכביש 40 ממזרח - חצייה מתחת כביש 40 בנחל לכיש - סינגל פלוגות - דרך מקבילה לכביש 40 - ממערב לכניסה דרומית לקרית גת - דרך מקבילה למסילת הברזל מצפון - חצייה מתחת למסילה - דרך מקבילה למסילה מדרום - נחל ברור - ליד מושבב איתן - סינגל אופנועים ליד איתן - יער איתן - חציית נחל שקמה - תל חסי - יובלי נחל שקמה - חציית נחל שקמה - חציית נחל בריר - מעבר מתחת למסילה - דרך מקבילה למסילה מצפון - מאגר מדרום ליער פלוגות - יער פלוגות - סינגל פלוגות - נחל לכיש צומת פלוגות - תחנת דלק סונול בצומת פלוגות

נקודת התחלה : תחנת דלק סונול בצומת פלוגות
Waze לנקודת התחלה

משתתפים :3

מרחק : 46 ק"מ

טיפוס מצטבר : 493 מ'

זמן : 4:46 שעות ברוטו

הערה חשובה

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

(קטע המפה לקוח ממפת שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

המסלול במפת עמוד ענן

תמונות Facebook (רז)

תמונות DropBox (רז)

תמונות Facebook (יניב דובובסקי)

סרטון Facebook (יניב דובובסקי)

סרטון YouTube (יניב דובובסקי)

• מזמן לא רכבתי בסינגל פלוגות , וידעתי שהוא עבר חידוש
    בנוסף האיזור שמדרום לו הוא איזור יפה ופסטורלי ומתאים בדיוק לעונה
    לכן תכננתי מסלול , דומה למסלולים שעשיתי בעבר , עם כמה שינויים ועם תוואי סינגל פלוגות המעודכן שרכבנו במלואו פרט לכ 300 מ' בין הקטע שעזבנו אותו דרומה לקטע שחזרנו אליו צפונה
    היה טיול יפה , רגוע ופסטורלי , עם נופים נהדרים וירוקים

• יצאנו מתחנת הדלק סונול שבצומת פלוגות (1)
    חצינו את צומת פלוגות במעבר החצייה בנקודה 2 וחצינו בר בשטח כמה מטרים (ברכיבה) עד חיבור לדרך ה 4X4 בנקודה 3
    רכבנו בדרך המקבילה לכביש 40 בערך עד ערוץ נחל לכיש
    פה עברנו מתחת לכביש 40 במעברים מסודרים (היו יבשים) (נקודות 4)
    טיפוס בדרך תלולה מהערות של מספר מטרים וחיבור לכניסה לסינגל פלוגות בנקודה 5

• מכאן דהרנו בסינגל החמוד
    סינגל קל טכנית , זורם
    הגשם אמור להיטיב עימו , כי פה ושם תחוח (לא רציני)
    בנקקוד 6 יצאנו מהסינגל בר בשטח - רכיב לגמרי עד חיבור לדרך ה 4X4 ליד האנטנה בנקודה 7

• פה רכבנו בדרך 4X4 מקבילה לכביש 40
    בנקודה 8 ליד צומת הכניסה הדרומית לקרית גת יש עבודות בצד המערבי של כביש 40
    פנינו וחברנו לדרך לבנה מקבילה למסילה מצפון , ובנקודה 9 פנינו שמאלה ועברנו במעבר מסודר מתחת למסילה
    מהצד השני של המסילה רכבנו בדררך לבנה מערבה במקביל למסילה
    בהמשך הדרך הלבנה נהיית דרך 4X4 חומה טובה

• בנקודה 10 פנינו שמאלה ועברנו בדרכי 4X4 בין מטעים ובעיקר פרדסים של קלמנטינות , פומלות ותפוזים
    בנקודה 11 ליד מושב איתן פגשנו סינגל אופנועים שנראה נחמד
    נכנסנו אליו שמאלה ורכבנו בפיתוליו עד נקודה 12
    המטרים האחרונים (כ 5 מ') הן קיר תלול ולא רכיב לאופניים
    חברנו בנקודדה 13 בקצה ה"קיר" לדרך ה 4X4
    המשכנו בדרכי ה 4X4 (פה ושם כמה מטרים על סינגל האופנועים שחוצה את הדרך מדי פעם) עד חיבור לדרך לבנה טובה בסימון שבילים אדום בנקודה 14

• רכבנו קטע קצר בדרך האדומה והמשכנו הלאה בדרכים עד חציית נחל שקמה בנקודה 14 למרגלות תל חסי
    טיפסנו קצת בדרך ה 4X4 עד נקודה 15 בה פנינו שמאלה לתל חסי שהעלייה הסופית אליו תלולה אבל רכיבה (ראה תמונות)
    ראש התל (16) עצרנו להסבר שלי ולתצפית
    תל חסי הוא התל הראשון בארץ בו נערכה חפירה ארכאולוגית מדעית
    הוא זוהה בשלב מסויים עם לכיש , אבל בהמשך הזיהוי של לכיש עבר למקום של היום ונחשב וודאי
    לתל חסי אין זיהוי מקובל
    על התל ניתן לקרוא ב :

• ירדנו מהתל חזרה לצומת בנקודה 15 והמשכנוו בדרכי 4X4 טובות מנקודה 17 פנינו ימינה והלאה בדרכים בקטע יפה של שקמים מסביב ופה ושם חורבות פה ושם
    בנקודה 18 פנינו למה שהיה דרך 4X4 סביב שדות , אבל היא נחרשה ולכן רכבנו בשולי השדה על גבול החורש
    הכל רכיב
    פה ושם קיצור בחורש בר בשטח
    בנקודה 19 חברנו לדרך 4X4 טובה בסימון שבילים ירוק
    מיד פנינו צפונה לדרך 4X4 טובה ללא סימון
    המשכנו בדרכים עד חיבור לדרך המקבילה למסילה מדרום בנקודה 20
    פנינו ימינה ומיד בנקודה 21 חצינו מתחת למסילת הברזל במעבר מסודר

• המשכנו מהצד השני של המסילה בדרך לבנה מזרחה , מקבילה למסילה מצפון
    בנקודה 22 עזבנו את דרך המסילה ופנינו צפונה בדרכי 4X4 עד נקודה 23 בצידו המזרחי של מאגר מים
    הדרך מצידו המזרחי של המאגר נחרשה ורכבנו בשולי השדה וליד גדר המאגר - רכיב
    בנקודה 24 רכבנו בר בשטח בשטח רכיב כולו ליער פלוגות וחיבור לסינגל פלוגות בנקודה 25

• מכאן דהרנו בסינגל פלוגות המסומן היטב עד סופו בנקודה 26
    בקטעים האחרונים הסינגל לפעמים מנצל דרכים לבנות שחלקן לא מסומנות במפה - הכל מסומן היטב