סיבוב יפה בארץ פלגי מים

תאריך : 26-7-2022

חניון קיאקי כפר בלום - מתחת גשר יוסף - לאורך החצבני - יד בית הלל - סינגל לאורך החצבני ליד בית הלל - חציית כביש 99 - ליד חניון מעיין ברוך - טיילת מקבילה לכביש 99 - טיילת מקבילה לחצבני - ליד דג על הדן - ליד גן לאומי נחל שניר - סינגל האבוקדו , לאורך הדן - סכר על הדן - וודי אל בריד - נוחיילה - למרגלות תל דן - ליד השער הכנעני - בית אוסישקין - קיבוץ דן - כביש 99 - בית קברות שאר יישוב - שאר יישוב - כביש 918 - חציית הדן - אנדרטת אסון המסוקים - מעבר מתחת כביש 99 - ליד דפנה - טיילת מקבילה לכביש 99 - הגושרים - נחל קורן - יציאה דרומית מהגושים - פלגי הדן - כביש 918 - לאורך הבנייס - סינגל לאורך הבנייס - חניון השקד - חניון האקליפטוס - לאורך הירדן - שדה נחמיה - טיילת עמי - כפר בלום - מפל מדרום לכפר בלום - חניון קיאקי כפר בלום

נקודת התחלה : חניון קיאקי כפר בלום

משתתפים :קבוצת רוכבים בהדרכתי

מרחק : 40 ק"מ

טיפוס מצטבר : 276 מ'

זמן : 4:54 שעות ברוטו

הערה חשובה

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

(קטע המפה לקוח ממפת שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

המסלול במפת עמוד ענן

תמונות Facebook (רז)

תמונות DropBox (רז)

• החלטתי לפתוח טיול בארץ פלגי מים המתאים בדיוק לעונה - הרבה צל יחסית , מים לטבילות , נופים
    שיפרתי מסלולים באיזור שהדרכתי בעבר (חלקם מופיעים באתר)
    הוספתי סיבוב בתוך קיבוץ הגושרים ליד נחל קורן ושיפרתי כיוונים של הסיבוב בדן בין הגושרים לחורשת טל
    יצא יופי של מסלול - קליל וכייפי עם הרבה אתרים לטיול ולהדרכה

פה ושם נקודות בהן ניתן לעצור לטבילה
    המשכנו בסינגל הנהדר עד נקודה 7 בה נכנסנו לחניון מוצל שבו אוהלים
    רכבנו בדרך בחניון והלאה בדרך הגישה אליו מחלקה הצפוני של בית הלל
    בנקודות 8 ירדנו ימינה לסינגל קצר שחוצה תעלה עם קצת מים ועולה לצד השני לסינגל שמוציא אותנו לכביש 99 בצומת חניון מעיין ברוך
    חצינו את הכביש בנקודה 9

• פה חברנו לשביל האופניים הסלול המקביל לכביש ומיד בנקודה 10 פנינו לשביל הטיילת לכיוון דג על הדן
    בנקודה 11 ליד דג על הדן והכניסה לגן הלאומי נחל שניר חברנו לכביש פנימי
    רכבנו עליו עד נקודה 12

• פה רכבנו בדרך ה 4X4 עד שער סגור בנקודה 13
    מימין לשער יש כניסה לסינגל האבוקדו ההולך בין הגדר של מטעי האבוקדו לנחל הדן
    זהו סינגל חמוד וקל טכנית ועובר ליד פינות שניתן להתרחץ בהן
    בנקודה 14 עצרנו ליד סכר על הדן במקום בו הוא מתפצל
    ניתן ללכת ברגל כ 30 מ' מזרחה במעלה הזרם ולהכנס למים ולצוף/לשחות מתחת לגשרון ולהגיע עד הסכר
    חווייה נהדרת (ראה תמונות)
    המשכנו בסינגל עד צומת דרכי עפר בנקודה 15

• פה פנינו צפונה בדרכי 4X4 בין מטעים ובהמשך דרכים לאורך יובל של הדן
    בנקודות 16 הדרך חוצה את המים במעברים שמצריכים הרטבות של הנעליים (כ 10ס"מ)
    המשכנוו בדרכי ה 4X4 עד הצומת בנקודה 17
    פה פנינו ימינה ורכבנו בדרך 4X4 עד חציית נחל בריד בנקודה 18
    המעבר על המים עבר הסדרה ע"י אבנים שהונחו במים
    זה נעשה ע"י יחידה של צה"ל בהתנדבות להכנת שביל הנוחיילה
    אי אפשר לומר שהושקעה פה עבודה איכותית במיוחד , וסביר שנרטיב רגליים בסופו של דבר
    מכאן המשך בדרך 4X4 עד הפנייה לנוחיילה בנקודה 19
    פה עצרנו מתחת לעץ להסבר שלי על הקרב על המים ולארועי נובמבר 1964 כאן בנוחיילה ותל דן
    המשכנו עד הטנקים שכאן , עליהם סיפרתי בנקודה 20
    על הקרב על המים ניתן לקרוא בדף אחר באתר שלי מטיול שהדרכתי כאן בעבר :
    מכאן דהרה בדרך ה 4X4 עד חיבור לדרך שהיתה דרך הפטרולים למרגלות תל דן עד מלחמת ששת הימים בנקודה 21

• רכבנו בדרך מזרחה ופנינו סביב תל דן דרומה
    עצרנו להסבר שלי על השער הכנעני שרואים בתוך הגן הלאומי
    בנקודה 22 חברנו לכביש הבא מתל דן
    רכבנו בו דרומה עד נקודה 23 בה פנינו לכיוון בית אוסישקין ותל דן
    עברנו בשער הרכב שפתוח להולכי רגל בנקודה 24
    עברנו סביב בית אוסישקין מצידו הדרומי והמשכנו בתוך הקיבוץ עד היציאה ממנו לכביש 99 בנקודה 25

• חצינו את הכביש במעבר החצייה ורכבנו בשוליים עד הפנייה לדרך לשאר יישוב בנקודה 26
    רכבנו בדרכים לבית הקברות של שאר יישוב
    בננקודה 27 ממש לפני ובצמוד לכניסה לבית הקברות , המשכנו בדרך שבהמשך סלולה עד כביש אחורי הנכנס לשאר יישוב בנקודה 28
    חצינו את המושב עד היציאה ממנו לכביש 918 בנקודה 29

• פה רכבנו בשולי הכביש צפונה ומיד בנקודה 30 פנינו ימינה לדרך 4X4 מקבילה לדן עד נקודה 31
    פה חצינו את הנחל אל הכביש לאנדרטת אסון במסוקים
    רכבנו אל האנדרטה בנקודה 32

• אחרי הביקור באנדרטה רכבנו בכביש לאנדרטה
    פנינו למעבר מתחת לכביש 99 בנקודה 33 ליד דפנה וחברנו לשביל האופניים הסלול המקביל לכביש מצפון לו
    רכבנו בשביל האופניים מערבה
    בנקודה 34 ירדנו ממנו לכביש היורד להגושרים במחלף הגושרים
    רכבנו לתוך הקיבוץ והלאה בשבילים ליד המלון ונחל הקורן הזורם שם
    יש שם פינות חמד עם זרימה , דשא , טחנות קמח , שרידי ארמון עותמני ועוד
    בין השאר בנקודה 35
    המשכנו דרך הקיבוץ ויצאנו ממנו לכיוון פלגי הדן דרך שער רכב שיש לו פשפש פתוח להולכי רגל בנקודה 36
    המשכנו בדרים לאורך פלגיי הדן
    בנקודה 37 עצרנו להרפתקה קצרה של גלישה במים בתוך הצינור מתחת לדרך ועוד כ 20-30 מ' של הליכה/שחייה במים ויציאה לדרך משמאל וחזרה לאופניים
    זהירות הצינור חלק ויש אבנים במים !!!

• המשכנו מכאן ברכיבה עד כביש 918 בנקודה 38
    רכבנו בשולי הכביש בגשר מעל הבנייס ומיד אחרי הגשר בנקודה 39 ירדנו ימינה לדרך שממשיכה לאורך הבנייס
    דהרנו בדאבל המקביל לבניאס
    בנקודה 40 פנינו לסינגל לכיוון המים וטבלנו באיזור 41
    אחרי הטבילה רכבנו בסינגלים לאורך הבניאס שבחלקם מנהרות קנים יפות
    בנקודה 42 חברנו לדרך לאורך הבניייס
    המשכנו בדרך , עקפנו עם דאבל את בית הקברות של קיבוץ שדה נחמיה ובהמשך את הקיבוץ
    עלינו לשער הקיבוץ בנקודה 43

• יצאנו למדרכה של כביש הכניסה לשדה נחמיה ליד השער ובנקודה 44 נכנסנו לשביל סלול עם שער הולכי רגל מיוחד שנכנס לטיילת עמי
    עברנו מתחת כביש 9779 והמשכנו בטיילת עמי בגדתו המזרחית של הירדן עד הגשרון בין עמיר לכפר בלום בנקודה 45
    מצידו השני של גשרון הולכי הרגל (46) פנינו לכביש/רחוב בקיבוץ כפר בלום ורכבנו בו דרומה
    עברנו ליד ביה"ס האיזורי ויצאנו משער שסגור בעונה זו , אבל בדיוק פתחו לנו אותו מרכב שנכנס דרכו בנקודה 47
    עצרנו לטבילה למרגלות המפל היפה שמדרום לכפר בלום בנקודה 48

• אחרי הרחצה רצינו להכנס מהשער (47) אבל הוא היה סגור בשונה מפעמים קודמות שהייתי בו
    ירדנו מימין לשער לדאבל נוח לרכיבה בעשב/דשא מקביל לירדן
    בנקודות 50 ניתן לעלות בדאבל המטפס אל הכביש מצפון לגשרון בין עמיר לכפר בלום
    הגדר של כפר בלום מסתיימת מדרום לגשרון , כך שמצפון אין גדר וניתן לעלות לאיזור של חניון קיאקי כפר בלום