המנהרה

תאריך : 12-10-2022

גשר רפאים - דרך מקבילה לנחל שורק - דרך לעין טייסים וצובה - חציית כביש 395 - דרך מדרום לצובה - ליד עין צובה - צומת סטף - כביש 395 - הר חרת - כביש 395 - נחל שורק - צומת כרם - מנהרת הגיחון - עין לבן - מעל נחל רפאים - עין אלבלד (עין וולג'ה/עין איתמר) - סינגל שביל ישראל מתחת מצפה ביתר - נחל רפאים - חציית המסילה - שלוחת קובי - עין קובי - נחל רפאים - גשר רפאים

נקודת התחלה : רחבת עפר קטנה ליד גשר רפאים מצד צפון של כביש 386
Waze לנקודת התחלה

משתתפים :קבוצת רוכבים בהדרכתי

מרחק : 39 ק"מ

טיפוס מצטבר : 784 מ'

זמן : 5:24 שעות ברוטו

הערה חשובה

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

(קטע המפה לקוח ממפת שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

המסלול במפת עמוד ענן

תמונות Facebook (רז)

תמונות DropBox (רז)

• סוף סוף פתחו את מנהרת הגיחון שעמדה לה כאבן שאין לה הופכין במשך כ 4 שנים , פרט לפתיחה לארועי אופניים גדולים
    לכבוד הפתיחה הקבועה שלה החלטתי לתכנן מסלול אופניים שיעבור במנהרה , אבל בניגוד לכולם שעושים טיול בירושלים וגם מחברים מעבר במנהרה
    רציתי טיול שינצל את המנהרה לטיול טבע כולו שרק ינצל את המנהרה בחיתוך מתחת לרכס אורה
    תפרתי מסלול שלמרות שרכבתי באתריו השונים , יצא שונה , מגוון ומיוחד
    ההרגשה היתה שעשיתי משהו חדש וכך גם היו התגובות של חלק מהרוכבים שהדרכתי בטיול

• יצאנו מגשר רפאים (1) ורכבנו בדרך ה 4X4 בסימון אדום במורד נחל שורק למעקף הביוב
    ניתן גם לפנות מיד אחרי הגשר לדרך בסימון שבילים ירוק ולחצות את נחל שורק בנקודה 2 , אבל אז חוצים את הביוב
    לכן יותר נעים במעקף , למרות שתחילת העלייה בו , מנקודה 2 עד 3 תלולה
    מנקודה 3 הדרך הופכת לטובה
    בנקודה 4 ניתן לעלות לכיוון עין טייסים , אבל שלט של רט"ג חוסם את השביל ואומר שהשטח בשיקום
    לכן וויתרתי (מראש) על העלייה לעין טייסים שבעונה זו מאד ג'יפתי
    המשכנו בעלייה עד חיבור לכביש 395 ליד צובה בנקודה 5

• חצינו את הכביש ועלינו ללא שביל לצד השני וחברנו בנקודה 6 לדרך 4X4 העוברת מדרום לצובה
    רכבנו בדרך ה 4*4 מתחת לקיבוץ והלאה עד חיבור לסינגל קצר באיזור נקודות 7 שחיבר אותנו להמשך דרך לצומת הסטף בנקודה 8
    פה רכבנו קטע קצר בכביש היורד לצומת עין כרם ומיד בנקודה 9 נכנסנו לדרכי 4*4 בדרום של הר חרת
    בנקודה 10 עזבנו את הדרך שהיתה בסימון שבילים ירוק וירדנו ימינה בדרך מתפתלת תלולה עד לכביש 395 בנקודה 11
    פנינו במורד הכביש לאורך קטע קצר ומיד מול הכניסה למחנה סטף בנקודה 12 נכנסנו ימינה לדרך 4X4 עד צומת כרם בנקודה 13

• חצינו את הכיכר במעברי החצייה ונכנסנו לשביל האופניים הסלול המתחבר למנהרת הגיחון בנקודה 14
    מנהרת הגיחון שבה עובר שביל לאופניים בלבד , היא באורך 2.1 ק"מ ועוברים בה שני צינורות ביוב
    המנהרה ישרה והפרש הגובה שולי
    יצאנו מהמנהרה בקצה המזרחי בנקודה 15
    מכאן רכיבה בשביל האופניים עד נקודה 16
    פה פנינו חדות שמאלה לדרך לכיוון עין לבן
    עלינו בשביל האופניים לעין לבן שבנקודה 17 ושם טבלנו בבריכה שלהפתענו היתה ריקה מטובלים

• אחרי מנוחה , המשכנו בשביל האופניים הסלון מעין לבן עד צומת השביים בנקודה 18
    פה עזבנו את השביל הסלול ופנינו לדרך 4X4
    בנקודה 19 עברנו ליד עין אל בלד (נקרא גם עין וולג'ה ועין איתמר)
    פה היה הכפר הערבי וולג'ה עד 1949 ועבר לצד השני של נחל רפאים
    לא טבלנו כי עוד היינו רטובים מעין לבן
    המשכנו בדרך עם נוף יפה של נחל רפאים , המסילה ורכס הר גילה
    מנקודה 20 הדרך הופכת סינגל חמוד וזורם , מסומן בסימון שביל ישראל
    בנקודה 21 עזבנו את הסינגל ופניו חדות שמאלה לדרך 4X4
    מיד בנקודה 22 פנינו ימינה לדרך היורדת בתלילות בסרפנטינות עד ערוץ נחל רפאים וגשר המסילה בנקודה 23

• רכבנו בדרך 4X4 במקביל לנחל רפאים ולמסילה
    בנקודה 24 חצינו את המסילה וחברנו לדרך מצידה השני
    רכבנו בדרכי 4X4 דרדרתיות קמעה
    הדרכים מטפסוצ על שלוחת קובי עד מפגש עם הדרך הלבנה העולה לעין קובי בנקודה 25
    המשכנו בדרך הטובה עד עין קובי בנקודה 26

• אחרי ביקור וזחילה בנקבה של עין קובי ויציאה דרך הסולם , המשכנו בסינגל מנקודה 27 שיורד עד נקודה 28
    פה חברנו לדרכי 4X4 שמתפתלות עד הגשר של המסילה בנקודה 29
    אחרי המעבר מתחת לגשר דהרנו בדרך ה 4X4 שלאורך נחל רפאים עד הירידה אל מתחת לגשר רפאים בנקודה 30