Hva betyr det at en muslim later som han er din venn ?

Spørsmål:

Har muslimer lov til å bli venner med kristne, jøder eller andre vantro( ikke-muslimer ) ?

Sammenfattende Svar:

Vantro( ikke muslimer ), blir av Muhammad beskrevet i Koranen som "de verste av dyr" og "tapere." Kristne jøder og andre vantro er hatet av Allah til de grader at de er dømt til evig undergang som følge av sin tro.

Det ville derfor ikke gi noen mening for Muhammed å deretter anbefale at vantro blir tatt inn som venner av muslimer. Faktisk så kommanderer Koranen tydelig muslimer til å ikke ta vantro(ikke muslimer) som venner.

Koranen:

Koranen 5:51:

"O du som tror ! ikke ta jødene og de kristne til venner, de er venner av hverandre, og de blant dere som tar dem som en venn, er garantert en blant dem ; Det er sikkert at Allah ikke leder det uberettigede folk."

Koranen 5:80:

"Du vil se mange av dem bli venner med de som tviler(vantro); Helt opplagt er ondskap det som deres sjeler besitter, slik at Allah følte missbehag med dem og straffet dem til underkastelse med pining i Helvete." Med andre ord: De muslimene som blir ekte venner istedet for falske venner med vantro vil bli staffet med døden.

Koranen 3:28:

"La ikke de troende(muslimer) ta vantro[ikke muslimer] til venner eller deres ledsagere istedet for troende(muslimer): hvis noen gjør det, så har man ingen kontakt med Allah[ man er ikke muslim mer og kan drepes ]: medmindre man tar forholdsregeler, og spiller falsk(Guard yourselves from them) [Som betyr at man sier at man er vantros venner mens man i virkeligheten hater de].

Ibn Kathir som var en av islam største historikere kommenterte dette verset i sin historiebok og sa at muslimer har lov til å vise vennskap utad, men aldri innvendig. ". Mer utfyllende

informasjon finner du her:Taqiiya.

Koranen 3:118:

"O du som tror! ikke ta for nære venner blant andre enn ditt eget folk, for de vil ikke feile i å ødelegge dere. De ønsker bare å påføre dere tap. Dømmende hat har alledede kommet ut fra deres taleorgan og hva deres hjerter skjuler er mye verre. Vi har synt dere tegna, om dere har visdom." Dette verset gir ikke bare ordre om å ikke å ha vantro(ikke muslimer) til venner, men det indoktrinerer muslimer til å være paranoide om at resten av verden er ute etter dem.

Koranen 9:23; eller [ her ];

"O dere som tror! Velg ikke din fedre eller dine brødre for venner om de opphøyer vantro(ikke muslimsk tro) fremfor tro(muslimsk tro). Enhver av dere som tar dem som venner, gjør galt."

Dette verset syner at selv familie medlemmer, blir ikke å bli tatt som venner hvis de ikke aksepterer islam. [ Dette er den mildeste tolkningen av dette verset siden Koranen 9:5 gir ordre til å "slakte ned de vantro hvor enn dere finner dem", som gir adgang til drap av egen vantro familie. Dette er viktig fordi muslimer fikk befolkninger i enkelte stammer til å vende seg mot sine egen familie og drepte dem.]

Koranen 58:22; eller [ her ];

"Du vil ikke finne noen blant de som tror på Allah på de siste tider som vil elske de som trosser eller motsetter seg Allah og hans sendebud[Muhammad], selv om disse er deres fedre,sønner,brødre eller slekt...."

[Dette verset viser igjen at muslimer ikke skal elske vantro[ikke muslimer] som trosser eller motsetter seg Allah, selv om de er fedre,sønner,brødre eller annen slekt og viser igjen at målet til islam og muslimer er å fascistisk undertrykke, utrydde og forfølge alle som ikke er muslimer.]

Koranen 53:29:

"sky derfor de som snur seg bort fra vårt budskap og som ikke begjærer annet enn livet til denne verden." Her ser vi tydelig et av Islams og muslimers krasj med resten av den demokratiske verden.

Islam vil at muslimer skal hate og sky de som elsker denne verden, og vi kjenner dette igjen i muslimers ønske om å dø fra denne verden, f.eks i selvmordsaksjoner eller andre kriger mot de vestlige demokratier, fordi det største for dem er å dø for Allha's eller Muhammads oppdiktede verden for å erobre denne verden.Som er totalt bakvendt enhver logikk.

Koranen 3:85:

"Og den som ønsker en annen religion enn islam, skal ikke bli akseptert, og i det hinsidige skal han bli en av taperne."

Koranen 3:19;

"...., men den som ikke tror på tegn fra "Allah", da vil "Allah" være rask til å straffe dem". "Og det som Allah gjør utføres av muslimer"(Koranen 8:17)

Koranen 3:10:

"Som for dem som ikke tror[ på Allha], er det sikkert at verken deres formue eller deres barn skal hjelpe dem i det minste mot Allah, og disse er som drivstoff i helvete." De som ikke tror på Allha[Muahmmad] er bare drivstoff for ild i Hellvete og er også nevnt i Koranen 66:6, 02:24. og 21:98 , og betyr at vantro som ikke tro på Allha[Muahmmad] blir regnet som fritt vilt for muslimers vrede[selvjustis] som sier at vantro kan drepes og forfølges, nevnt i Koranen 9.5 osv.

Koranen 9:28;

"O du som tror på Allah. Vantro [ikke muslimer] er urene, så la dem ikke komme nær Al-Masjid-al-Haram moskeen i Mekka etter dette året, viss dere er redde for inntekter[fattigdom], Allah vil berike dere om han ønsker det ut fra hans egen belønning[gavmildhet]...."

Koranen 7:44:

"Beboerne i himmelen vil rope ut til beboerne i helvete:" Vi har virkelig funnet løftene fra vår Herre til å være sanne: Har dere også funnet deres Herres løfter til være sanne? "De skal si: "Ja", men en fredløs skal rope ut mellom de: "Forbannelser fra Allah er satt på det feilende folk [Vantro]". Muslimer i himmelen vil underholde seg selv ved å se ned på ikke-muslimer[vantro] i helvete og erte dem mens de blir torturert [ Se Koranen 22:19 - 22 for hvordan tortureringen vil utføres ].

Koranen 1:5 - 7;

"Vis oss den rette veien, Veien til de som du har favorisert, Ikke veien til de som tjener din vrede og heller ikke av de som motstår[motbeviser] islam" Dette er en bønn som muslimer er ment å gjenta hver dag. "De som tjener din vrede" spesifikt refererer til jøder og "de som har motstår[motbeviser] islam" refererer til kristne (se Bukhari 12:749 ).

Koranen 4.144; eller [ her ];

"Dere som tror! Ta ikke til venner vantro[ikke muslimer] fremfor de troende[muslimer]: Ønsker dere å gi Allah en grunn til å straffe dere ?"

Muslim hadith: Book 019, Number 4472;

"...Allahs sendebud[Muhammad] sa til ham: Tror du på Allah og hans sendebud[Muhammad]? Han sa: Nei. Allahs sendebud[Muhammad] sa: Gå tilbake, vil jeg ikke søke hjelp fra en Mushrik (polyteist)..."

[Her viser Muhammad igjen at muslimer ikke skal ta til venner [ikke muslimer] som ikke tror på "Allah"(satan).]

Hadith(Muslim) 1:417:

"....Se! Etterkommerne(familiemedlemmer) etter min far som er på den og den måten er ikke mine venner. Se! Allah og de fryktende troende[muslimer] er mine venner".

Betyr at man skal ikke ta sine egne slektninger til venner hvis de ikke er muslimer.[ Dette har ofte resultert i at sønner og døtre har forrådt sine egne foreldre,søsken eller andre slektninger og familiemedlemmer som man ofte kan se i æresdrap,stammedrap og andre interne stridigheter. Vi ser her at Islam splitter sammfunnet,familier og land, noe

som igjen demobiliserer folket og gjør det letter å overta. En splitt og hersk taktikk som også bekreftes i Koranen 9:23 og i Koranen 17:53 som sier: "Si til mine tjenere(muslimer) at de skal ordlegge seg på beste måte. For Satan vil skape strid mellom dem".

Abu Dawud 41:4815:

"Profeten(Muhhammad) sa: En mann følger religionen til sin venn, så hver og en bør vurdere hvem han gjør til sin venn."

Abu Dawud 41:4832:

The Messenger of Allah(Muhammad) sa.: "Ikke slå følge med noen, bortsett fra troende muslimer og ikke la noen spise din mat bortsett ifra de som frykter Allha(er gudfryktig eller underlagt Allha)."

Hadith (Bukhari) 59:572:

"O du som tror! Ta ikke mine fiender og dine fiender som venner eller vis din kjærlighet til dem selv om de har trodd(tvilt)på noe av denne sannheten (dvs. Allah, profeten Muhammad og denne Koranen) som har kommet til deg. "

Ishaq 262

"Noen muslimer forble venner med jødene, så Allah sendt ned en Koran som forbød dem å ta jøder som venner. Fra munnen deres har allerede hatet vist seg og hva de skjuler er verre"

Ishaq 252

Historien om en ung mann som konverterer til islam etter å ha hørt Muhammed. Han forteller så sin egen far at han ikke lenger kan ha noe å gjøre med ham fordi, "Jeg har blitt en muslim og følger religionen til Muhammad." For å opprettholde et forhold til sin sønn, så "konverterer" faren også. Dette er et viktig vers fordi det slår fast at vantro(ikke-muslimer), ikke kan bli ekte venner med muslimer basert på tilnærming,relasjoner og fredelig sameksistens, men bare bare viss man blir muslim . I dette tilfellet, så elsket faren desperat sin sønn og ønsket han ikke noe vondt, men ble hatet for å være vantro(ikke-muslim).

Ekstra merknader:

Selv om Jøder og Kristne er utvilsomt blir regnet for å være Kafir's (vantro) i Koranen 05:17 og Koranen 4:44-59 ) så har de fått en spesial behandling i Islam. Når Muhammad advarer troende mot å ta Jøder og kristne som venner, så det enda mindre tillatt for muslimer å bli ekte venn med ateister, eller folk fra andre religioner(tro systemer). Den lille forskjellen ligger i at Muhammad kopierte,plagierte og endret mange av Bibelens skrifter til egen gunst i Koranen 2000 år etter Jødedommen og 600 år etter kristendommen. For også å kunne overbevise kristne og Jødisk fanger om at disse forfalskningene som flere steder er komponert ut fra Bibelske skrifter, var ekte, fikk ofte Kristne og Jøder litt mer betenkningstid enn andre. F.eks, så kunne Jøder og Kristne velge mellom å bli drept,konvertere til islam eller bli underlagte slaver, mens andre tros retninger bare fikk valget mellom å bli drept eller konvertere. Det er også derfor vi ser at muslimer engasjerer seg i kristne organisasjoner som falske venner for å prøve å rekruttere eller endre kristnes trosgrunnlag.

Noen muslimer tolker dette som at de ikke engang burde opptre vennlig sinnede mot troende. De fleste muslimer er ikke slik, men mange velger heller å være falske. Selv en moderne fatwa på siden til islam Q & A som advarer muslimer mot å ta vantro som "oppriktig venner" tillater at vantro behandles "på en gunstig måte i håp om at de skal kunne bli muslimer."

Noen muslimer takler ikke at vantro gjentar Koran vers 5:51 sin sanne betydning og har gått til omfattende skritt for å forfalske hensikten ved å tolke ordet "venn" som "verge" eller "beskytter" som bare er to av flere legitime betydninger av det arabiske ordet. Ifølge disse såkalte lærde hoder er hensikten med verset, å vise tillitt til en ikke-muslimsk regjering fra muslimer. En løgn som kan gi enda større bekymring om det var tilfelle. Det hele motbevises i verset selv som klart benytter både ordet venner og beskyttere, og instruerer muslimer til å unngå begge.

Andre såkalte Islam lærde påpeker Koran versene 60:8-9 som sier at Allah ikke nødvendigvis forbyr å vise godhet mot vantro, men for å unngå de "som kriget mot dere på grunn av religion, og har drevet dere ut fra deres hjem og hjulpet andre til å drive dere ut. "Dette er en klar referanse til Mekka, hvor ledere der utviste Muhammed og hans fåtallige tilhengere fra Mekka etter sine krigserklæringer mot dem. Verset ble fortalt kort tid etter ankomst til Medina, da det var nødvendig for muslimene å bygge allianser med ikke-muslimer for å overleve. De fiendtlige versene sitert ovenfor fra sura(kapittel) 9 og 5 osv. er oppdiktert av Muhammad mye senere, da muslimene hadde makten, og de utvider omfanget av sine mange kriger og folkemord til å inkludere alle som ikke er muslimer. Livet fra Muhammad brukte dialog og trussler til han ble voldelig massemorder osv, er en svært viktig del og strategi i Muhammads og muslimers liv som brukes den dag i dag. Les mer om dette her: Koranens opphevelses lære.

Såkalte moderne Islam lærde som Jamal Badawi prøver å tildekke de ordrette oversettelsene av Koran vers 5:51 ved å peke på at muslimer får lov til å ta vantro (ikke-muslimer) som ektefeller, og at det dermed er noe som tyder på vennskap. Faktisk så forbyr Koran vers 2:221 utvilsomt muslimer fra å gifte seg med vantro, selv om Koran vers 5:05 tillater det bare for muslimske men som gifter seg med vantro(ikke muslimske) kvinner,men ikke for vantro(ikke muslimske) menn til å gifte seg med muslimske kvinner. Muhammad justerte sin oppdiktede gud,Allha's ord ettersom det passet ham og hans egen lyst til å gifte seg med en vantro(ikke-muslimsk) kvinne. Yusuf Ali forsonet motsetningene ved å si at vantro(ikke-muslimske) hustruer er "forventet" å bli muslimer.

I alle tilfelle, kunn bare muslimske menn har lov til å gifte seg utenfor den islamske troen. Kvinnene de gifter seg med frafaller kontrollen over sitt eget liv, selv i den grad at de ikke kan fostre opp sine egne barn i egen ikke islamsk tro. Alle barn skal oppfostres til å bli muslimer. Den ikke-muslimsk kvinnen godtar også å leve et liv basert på seksuelt slaveri, hvor hun kan bli slått dersom hun ikke underlegger seg mannens krav.

Dette hører absolutt ikke høres ut som vennskap for oss andre. Så viss noen muslimer prøver å late som noe annet, så bare spør dem om Vantro(ikke-muslimske) menn kan inngå denne typen "vennskap" med en muslimsk kvinne og du vil raskt oppdage at musllimen setter på alle bremser og stengsler.

Samlet sett er islam veldig klar i sin lære om at det ikke er likhestilling mellom muslimer og vantro, og at kvinner er mindre verdt en mannen. Siden mannen styrer kvinner i Islam,så er det inget grunnlag for at en muslimsk kvinne kan underlegge seg en vantro man som bli sett på som nedverdigende. De som ikke bekjenner seg til Muhammed og Islam er ment å eksistere i slaveri og underkastelse til de som gjør det, og da tilbringe evigheten i Helvete . Dette utelukker selvfølgelig ikke muslimer fra å handle vennlig mot andre, men dette utgjør ikke et ekte vennskap slik som vi kjenner det fra vår vestlige verden. Denne falskheten og slike løgner kan man studere grunnlaget for i Koran vers 3.28

Andre Kilder:

http://www.thereligionofpeace.com/Quran/009-friends-with-christians-jews.htm

Artikkelbilde: